MENU

Volkswagen Passat GTE s MIB3 a online službami We Connect

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 85%

Konektivita: 95%

Displej: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 85%

GTE říká vám to něco? V aktuální době, kdy automobilový průmysl žene EU do velmi nejistých, a hlavně neprobádaných vod, je dle mého právě plug-in hybridní technologie tou správnou trefou do černého, vlastně zeleného. Vozidla s tímto pohonným ústrojím jsou pomyslným „přechodovým“ stupněm mezi konvenčním spalovacím motorem a čistým elektromobilem. Řidič může prakticky zkoušet, jak efektivně hospodařit s elektrickou energií a pro případ, že to zrovna nevyjde, má k dispozici 50 litrů benzinu. Příjemným bonusem je určitě EL poznávací značka, která opravňuje ke stání na modrých zónách nebo k bezplatnému užití dálniční sítě v ČR.

VW Passat GTE

A co že jsem to jako jeden z prvních novinářů v ČR měl na test? Faceliftovaný Volkswagen Passat GTE se zvýšenou kapacitou akumulátoru (13 kWh)! Vpřed žene manažerský etalon zážehová čtrnáctistovka TSI (115 kW) a elektromotor (85kW). Celkový výkon jednotky je svižných 160 kW s točivým momentem 400 Nm. Existují v podstatě tři možnosti, jak s GTEčkem jezdit. První možností je Hybridní režim, který mimochodem preferuji. Auto si v tomto režimu s energiemi hospodaří zcela samo a kombinuje oba pohonné systémy. Druhou možností je E-Mode, tedy čistě elektrická jízda. Modernizovaný Passat zvládne s plně nabitou baterií dojet až 56 km (WLTP). Posledním modem je sportovní GTE, který zapřáhne maximální výkon spalovacího motoru a přidá citelný elektrický boost, čímž probudí nenápadného sleepera.

Jízda s plug-in hybridním Passatem je velmi zábavná, pokud jste jenom trochu hračičkové, chytne vás to! Ten pocit, když se snažíte jezdit předvídavě, tzn. eliminovat zbytečné brzdění nebo prudké akcelerace je velmi návykový a působí jako prevence proti infarktu nebo minimálně cholerickému záchvatu. GTE se vám, zato odmění spotřebou klesající těsně pod 2l/100 km. A to myslím zcela vážně.

RECENZE: Volkswagen e-Golf s infotainmentem Discover Pro a Car-netem

Infotainment

Omlazení se netýkalo pouze karoserie ale také infotainmentu. Passat dostal zcela novou generaci infotainmentu označovanou jako MIB3 se kterou jsou spjaty mobilní online funkce MOD3.1. Co to vlastně v praxi znamená? Každé auto je neustále online díky SIM kartě a řidič jej mám možnost ovládat jak během jízdy, tak i když je zaparkované. K tomu slouží tzv. Volkswagen ID účet a aplikace We Connect o které se zmíním v závěru recenze.

VW Passat GTE

Zásadní novinkou je zcela jiné pojetí infotainmentu. Jednou z položek inovovaného systému Discover Pro je Shop, kde má uživatel možnost předplacení některé z rozšířených funkcí vozu (Navigace, ACC nebo Voice Control). Tento koncept je velmi promyšlený a v praxi jednoznačně praktický. Takže navigaci si můžete dokoupit pouze na letní dovolenou, což vyjde daleko levněji než příplatek za vyšší řadu infotainmentu. Součástí navigace je i online traffic od společnosti TomTom.

Neméně důležitou součástí je také pokročilé hlasové ovládání, protože Passat je vybaven Alexou od Googlu. Aktivace je po vzoru prémiových aut pouhým vyslovením klíčového slova, v případě VW „Ahoj Volkswagene“. Systém umí detekovat celé fráze, takže není potřeba mluvit jako robot. Pro milovníky hudby se chystá podpora Apple Music a Spotify.

Bezdrátová konektivita

Passat se nese ve znamení inovací, a tak uvnitř naleznete Phonebox s indukční nabíječkou telefonů a také dvojici USB typu C. Dle mého by byla na místě postupná evoluce místo revoluce a namísto druhého Cčka zde mohlo zůstat „klasické“ USB 3.0. Pozitivní je, že konektory používat příliš nebudete, je zde totiž bezdrátová podpora Apple CarPlay a Android Auto. Tato funkce je skvělá a značně zvyšuje komfort užívání těchto rozhraní. Během testu bohužel docházelo k občasným výpadkům této technologie při delším používání. Není to ale nic, co by neopravila aktualizace softwaru.

Bezdrátová nabíječka Qi a USB-C

Active Info Display

Zkrátka do hi-tech auta patří moderní kaplička přístrojů. U koncernových značek se pomalu stává standardem digitální kokpit. GTE bylo vybaveno 10,25“ displejem s výbornou čitelností, avšak trochu zastaralou grafikou. Nic na věci bohužel nemění ani nové plug-in hybridní ukazatele. Na druhou stranu je rozložení obrazovky jednoduché, což zvyšuje přehlednost. Ovládání probíhá tlačítky na novém volantu, které zůstaly stále ještě hardwarové. Prostřední část budíků lze konfigurovat dle potřeby. V kapličce lze zobrazit několik view včetně navigační mapy.

Info Active Display

Bezpečnostní a asistenční systémy

Automobilka Volkswagen začala dávat chytrým systémům přízviska IQ. Stejně je tomu tak i v tomto případě, kdy se asistenční balíček jmenuje IQ.Drive. Tato značka naznačuje postupné překlenutí k autonomní jízdě. Testovací kousek čítal:

  • LED světlomety High Matrix s Dynamic Light Assist
  • Travel Assist s adaptivním tempomatem ACC a prediktivní funkcí,
  • Emergency Assist 1.5
  • Pre-Crash

VW IQ.Drive

Mobilní aplikace We Connect

Jak je z nového Passatu patrné, konektivita a online prostředí je jeho krédo. VW se z toho snaží vytěžit maximum, avšak bez mobilní appky to jde těžce. Snadný vzdálený přístup k vozu je podmíněn vytvoření Volkswagen ID účtu a použití zcela nové mobilní aplikace We Connect. Výsledkem je maximální možná personalizace, tzn. vlastní nastavení kteréhokoliv jiného Volkswagenu s MIB3 pomocí svého účtu.

Kromě toho slouží aplikace ke vzdálenému přehledu o stavu nabíjení vozidla a ovládání jednotlivých funkcí jako například nezávislého topení. Novinkou je možnost odemykání a nastartování automobilu prostřednictvím NFC s výjimkou iPhonů. Bohužel jsem se nemohl stát díky absenci druhého klíče hlavní uživatel. Z toho důvodu byla aplikace víceméně nefunkční.

ČTĚTE: Infrastruktura pro elektromobily MOON

Závěr

Zmodernizovaný Volkswagen Passat GTE je zábavné auto, které je radost řídit. Určitý faktor zábavy přisuzuji zejména Plug-in hybridnímu pohonu a jeho rozmanitosti. Velmi rafinovaně je pro maximalizaci využití elektrické energie přizpůsoben infotainment, kde nechybí propracované zobrazení toků energií nebo dojezdový prstenec v mapě, a to se mi prostě líbí!

Bezdrátová konektivita, online služby a personalizace jsou stále ještě nadprůměrnou výbavou, která Passat posouvá troufám si říct až do prémiových segmentů. Tu a tam se bohužel objeví nějaká ta dětská nemoc v podobě zaseknutí nebo delšího náběhu jednotlivých systémových komponent. Věřím však, že to napraví nový software.

 

Foto: Filip Suchomel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *