MENU

Volkswagen e-Golf s infotainmentem Discover Pro a Car-netem

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 85%

Konektivita: 95%

Displej: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 87%

Elektrická energie jako „palivo“? Pro mnohé stále tabu, pro některé životní styl. Malý dojezd, vysoká poruchovost nebo drahý servis? Ani ne! Nezbytnou výbavou řidiče průměrného elektromobilu je výborný time management, znalost zeměpisu nebo Newtonových zákonů. Nutností je však zapomenout na dochvilnost. Nabídka aut na elektřinu je stále větší a některé z nich jen stěží odlišíte od verzí s klasickým motorem. Takovým případem je i e-Golf, který jsem podrobil klasickému testu.

Volkswagen e-Golf

Na první pohled elektrický Golf téměř nepoznáte, prozradí jej pouze speciální hliníkové disky nebo modré doplňky karoserie. E-Golfu nechybí ani víčko palivové nádrže, kromě hrdla zde objevíte nabíjecí konektor. Na test jsem dostal model se zvětšenou kapacitou akumulátoru, která nyní činí 35,8 KWh. Dojet lze s klidem kolem 300 km, což je pro rozlohu ČR poměrně slušné číslo. Motor dosahuje výkonu 100 kW a točivého momentu 290 Nm. Na první pohled jsou to čísla nijak neoslňující, ale v elektřině dostávají zcela jiný rozměr. Nezbytností je také systém rekuperace elektrické energie, ten má několik úrovní včetně stále rekuperace B. Elektrická verze přijíždí ve standardu s digitální kapličkou Active Info Display, full-LED světlomety, infotainmentem Discover Pro a adaptivním tempomatem ACC. Za příplatek můžete mít například i úsporné tepelné čerpadlo.

Infotainment

Discover Pro se v e-Golfu pyšní 9,2“ displejem s vysokým rozlišením, ovládáním pomocí softwarových tlačítek po bocích a gest. Chcete-li se vyhnout „upatlanému“ displeji, můžete využít ještě jednu možnost, tedy hlasové ovládání. To funguje docela spolehlivě ale stejně po chvíli usoudíte, že čištění displeje hadříkem je snadnější činnost. Systém svou plynulostí i grafikou spíše připomíná smartphone, jakékoliv zaseknutí jsem nezpozoroval. Co se týká proximity senzoru, ten dokáže identifikovat přiblížení a pohyb vaší ruky, na základě, kterého zobrazí do té doby skryté menu.

Volkswagen e-Golf

Verze e-Golf obsahuje zajímavou nástavbu v podobě managementu nabíjení a dojezdu. V položce CAR totiž kromě technického stavu vozidla naleznete graficky velmi zdařile zpracovanou animaci s tokem energií, rekuperací nebo e-Manager s detailním nastavením nabíjení. Nechybí ani mapa s grafickým vyobrazením aktuálního dojezdu v podobě „kruhu“ měnící svůj průměr. Ten slouží k daleko přesnější orientaci o aktuálním dojezdu elektromobilu.

Infotainment Discover Pro

 

Discover Pro obsahuje 9,2″ barevný dotykový displej, 8 reproduktorů, FM/AM příjem, 2 sloty na SD karty, USB, hlasové ovládání, Bluetooth handsfree, Aux-in, navigační data na interním disku, App-Connect včetně „Volkswagen Media Control“, Car-net „Guide & Inform“ na 3 roky, připojení mobilního zařízení.

Infotainment Discover Pro

Active Info Display

Standardní výbava elektrického Volkswagenu zahrnuje mimo jiné i 12″ digitální kapličku přístrojů, tedy Active Info Display. Stejně jak jsem zmínil v recenzi Arteonu mi i zde vadí horší rozlišení už staršího displeje. Obnovovací frekvence je dostačující ale občas ten pixel oko zahlédne, a to je škoda. Dalším nedostatkem je nemožnost zcela individualizovat zobrazovaná data. Velké budíky reprezentující „otáčkoměr“ a rychloměr nelze nijak odstranit nebo alespoň zmenšit. Jediné co přepínáte je prostor uprostřed budíků a prostřední výseč (Nastavení, Navigace, Audio, Asistenti, MFD).

Active Info Display

App-Connect

App-Connect je skvěle fungující softwarové rozhraní, které v sobě ukrývá Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirrorlink (Zrcadlení). Aktivaci stačí provést pomocí ikony v menu infotaimentu nebo připojením v mém případě iPhonu do konektoru USB. Během připojení dojde k inicializaci zařízení a zobrazení dostupných ikon v designu Apple na ploše hlavního displeje, pomocí kterého telefon bezpečně ovládáte. K dispozici jsou jen „driving friendly“ aplikace (Telefon, Zprávy, Google Mapy, Waze, Hudba, Spotify a jiné). Primárně je však rozhraní přizpůsobeno ovládání pomocí hlasové asistentky Siri, která se občas ozve v případě, že vám dojde SMS. Fanoušci Apple dobře vědí, že asistentka je pouze v anglickém jazyce a její interpretace české zprávy v angličtině je katastrofální. To je však problém Applu, nikoliv VW.

App-Connect

Bezpečnostní a asistenční systémy

Testovací e-Golf nebyl ve zvyku ostatních modelů přecpán příplatkovou výbavou, nicméně nedal se nazvat „ochuzený“:

  • „Rear Assist“, parkovací kamera ve spojení s parkovacími senzory.
  • „Keyless Acces“, bezklíčové odemykání a zamykání, startování tlačítkem na středovém panelu.
  • „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců, dokáže identifikovat osoby i ostatní překážky v jízdní dráze a včas Vás před nimi varuje. V případě, že adekvátně nereagujete, systém začne automaticky brzdit.
  • „Emergency Assist“ dovede v případě náhlé zdravotní komplikace poloautomaticky převzít řízení a zpomalit vozidlo až do úplného zastavení.
  • „Automatická regulace odstupu ACC“, která přizpůsobí rychlost rychlosti vozu před Vámi, a to až do nastaveného limitu.

Zajímavostí byl příplatkový e-Sound, tedy generátor umělého zvuku motoru, který má upozornit kolemjdoucí na vaši přítomnost. V opačném případě je elektromobil zcela tichý a dost často se stává, že vás lidé naprosto ignorují, protože auto neslyší.

e-Sound

Car-net + Mobilní aplikace

Jedete do neznámé destinace a chcete se najíst nebo dobít pár kilowatt? Se službou Guide & Inform není v podstatě žádný problém. Osobně jsem však preferoval mobilní aplikaci třetí strany PlugShare. Kromě těchto služeb dokáže e-Golf využít internetové připojení k vyhledání parkovišťe nebo aktuálních novinek.

Car-net

Součástí Car-net je i Volkswagem Media Control, tedy zjednodušené dálkové ovládání pomocí iPadu. Je-li e-Golf online, můžeme prostřednictvím palubní Wi-Fi připojit tablet a ovládat tak infotainment například ze zadních sedadel. Jedná se však o zjednodušenou verzi, k dispozici je pouze nastavené medií, navigace a aktuální přehled o jízdě.

Nezbytností je mobilní aplikace, která vás informuje o stavu akumulátoru, případně nabíjení. Mobilní aplikace Car-net propojí e-Golf se smartphonem či smartwatch. Domovská obrazovka zobrazuje aktuální polohu vozidla na mapě. Plánujete-li si cestu, stačí do vyhledávacího řádku zadat cíl, který jedním stisknutím pošlete do navigačního systému v automobilu. Kromě těchto funkcí je k dispozici rychlá volba pro aktivaci nabíjení, klimatizace, vyhřívání čelního skla či plánovač nabíjení s uložením až 10 nabíjecích stanovišť.

Závěr

Na aktuální generaci Volkswagenu e-Golf se mi líbí jeho nenápadnost. Obejde se bez futuristických tvarů a na první pohled jej prozradí opravdu jen pár modrých lišt. Se zvýšenou kapacitou akumulátoru s přehledem dojede i 250 km a máte-li po cestě rychlonabíjecí stanici, stačí 30 minut a s 20 % máte rázem 80 %. Ano, přiznávám, že jeho teritoriem je hlavně město, maximálně ta periferie. Cestování s využitím dálničních sítí krátí dojezd neuvěřitelným tempem, který nestíhá zobrazit ani samotná grafika.

Nabíjecí konektor

Příjemně překvapen jsem byl „elektrickou“ grafikou infotainmentu, která je doladěna do posledního detailu. Standardně dodávaný Discover Pro je kvalitní a plynulý multimediální systém, kde nechybí App-Connect ani palubní Wi-Fi, kterou však zprovozníte pouze se smartphonem v režimu hot-spot. Co mi naopak vadilo byla zastaralá digitální kaplička přístrojů, stále stejná grafika mobilní aplikace a hlavně absence bezdrátové nabíječky smartphonů. Zanedlouho se dočkáme revoluční řady Volkswagen ID, která toho přinese ještě víc.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *