MENU

Volkswagen Golf GTD s infotainmentem Discover Pro, Car-netem a App-Connectem

Design Infotainmentu: 93%

Plynulost: 96%

Ovladatelnost: 94%

Konektivita: 97%

Displej: 95%

Total Score 95%

Pro hodně lidí bylo nezáživné slyšet, že mám naplánovanou zápůjčku „Golfu“, vždyť ho potkávají, tak jako Octavie, denně na silnicích. Ovšem omyl! Toto není obyčejný Golf, díky verzi GTD se jedná o mimořádné krásný exemplář jak po designové stránce, tak hlavně po stránce infotainmentu a konektivity.

Rok 2017 přinesl zbrusu nový infotainment pod známým názvem Discover Pro, nicméně čím novější verze tohoto systému, tím více si obhajuje svůj velmi vysoký příplatek v ceníku. Inovací je hned několik, například zcela nový displej o úhlopříčce 9,2“ s vysokým rozlišením nebo ovládání pomocí bezdotykových gest rukou.

Nový Discover Pro

Systém není žádnou novinkou, nicméně jde vidět, že se na něm usilovně pracuje a každá jeho nová verze je mnohem chytřejší, plynulejší a hezčí. Poslední verze se pyšní displejem s  úctyhodnou velikostí a vysokým rozlišením, ovládáním pomocí a nádherným designem bez jediného tlačítka, vše ovládá jen dotyk, popřípadě Váš hlas. Předešlá verze občas zaváhala při pohybu prstem v mapě nebo listování v delších seznamech. Discover Pro 2017 je jako prémiový smartphone, akorát poněkud větší. Senzor, který čte Vaše gesta, rozpozná přiblížení ruky k displeji a zobrazí na spodní straně lištu ikon, které jsou normálně skryty, aby nepřekážely v zobrazování například mapy.

K tak stylovému autu patří i zvuk, takže připlatit za soundsystem DYNAUDIO Excite Surround, je žádoucí! Velmi hezký posluchačský zážitek se týká ovšem předních míst, pro pasažéry sedící vzadu, to bohužel až tak docela neplatí. Součástí audiosystému je 10 kanálový zesilovač, subwoofer a 8 reproduktorů o celkovém výkonu 400W. Celkový projev je zlepšen funkcí Surround Sound Dolby Pro Logic.

RECENZE: Volkswagen e-Golf s infotainmentem Discover Pro a Car-netem

Discover Pro obsahuje: skleněný dotykový displej, 8 reproduktorů, FM/AM příjem, 2 sloty na SD karty, USB, hlasové ovládání, Bluetooth handsfree, Aux-in, navigační data na interním disku, App-Connect včetně „Volkswagen Media Control“, Car-net „Guide & Inform“ na 3 roky, připojení mobilního zařízení.

Active Info Display

Analogové budíky se pomalu, ale jistě zcela vytrácejí, zcela logicky v novém Golfu naleznete krásný 12“ digitální štít. Jeho úkolem je řidiče informovat o jízdních datech, rychlosti nebo navigačních pokynech zobrazených v mapových podkladech. Řidič má na výběr několik vzhledů zobrazení a modů. Podle mě nejzajímavějším a nejužitečnějším módem je navigace. V tomto módu můžete posunout tachometr a otáčkoměr k okrajům displeje a zvětšit tak místo pro navigační mapu.

App-Connect

Velmi zajímavou položkou v menu infotainmentu je softwarové rozhraní App-Connect. Právě pomocí něj můžete prostřednictvím hlavního 9,2″ displeje systému Discover Pro ovládat v průběhu jízdy omezené funkce smartphonu, jako jsou například zprávy nebo hudba. Toto rozhraní v sobě sdružuje tři dobře známé technologie – Mirrorlink, Apple CarPlay a Android Auto od společnosti Google. Všechny zmíněné technologie umožňují propojení a zobrazení funkcí a aplikací přímo na displej, což umožňuje jejich ovládání. U tohoto bodu recenze chci zmínit, že nebylo mnoho aut u kterých by společně fungovaly funkce pro mobilní platformy iOS a Android, takže třikrát „Hurá“ ať žije král!

Android Auto

Oficiální aplikaci k Android Auto v tuzemském obchodu Play nenajdete, budete si ji muset stáhnout s pofidérních stránek a pirátských fór. Nicméně, pokud se vám ji podaří stáhnout, s novým Golfem by vám měla bez problémů fungovat. Ze strohé nabídky aplikací podporujících Android Auto, se asi nejvíce hodí Waze, což je chytrá navigace, která hlídá radary a umí upozornit na policejní vozy. Dále jsou dostupné prakticky všechny typy messengerů (ICQ, Hangouts, Skype, Messenger, Whats App), z hudebních potom Google Music, Spotify, Deezer, TuneIn. V sekci hudebních streemovacích aplikací mi chyběl vlastně jen Tidal. Seznam všech podporovaných aplikací Android Auto naleznete zde.

Android Auto na displeji telefonu

Android auto na displeji infotainmentu

Apple CarPlay

Pomocí Apple Car Play z infotainmentu uděláte v podstatě další iPhone, protože grafika tomu odpovídá do nejmenších detailů. Jedná se o systém, který integruje podporované iPhone aplikace do infotainmentu v automobilu, což Vám umožní snadněji ovládat zařízení a věnovat se řízení. Propojení se provádí pomocí standardně dodávaného kabelu s konektorem lightning. Technologie umožňuje přehrávání hudby z iTunes, navigovat pomocí Apple Maps, telefonovat a číst SMS zprávy. Dále je možné používat aplikace třetích stran: Spotify, Podcast, Beats Radio. Kromě displeje infotainmentu Discover Pro se některé informace z aplikací propisují i do digitální kapličky (Active Info Display).

Nutno však dodat, že se primárně počítá s aktivní účastí asistentky Siri, která je bohužel v anglickém jazyce, ale dovede napsat pomocí diktování SMS nebo ji naopak přečíst. Pokud se však s ní nekamarádíte, jste nuceni ovládat dotykem, ale v tom není taky žádný problém.

Mirrorlink

Mirrorlink funguje v podstatě naprosto totožně, jako Android Auto nebo Apple Carplay. Je to další technologie, kterou lze docílit zrcadlení displeje telefonu na displej infotainmentu. Více se dočtete v nedávné recenzi na VW Tiguan, kde mirrorlink fungoval stejně – recenze zde.

Car-net

Abychom mohli spustit užitečné pomocníky Guide & Inform, musíme Golfa připojit k síti. Dnes jsem zvolil připojení pomocí mobilního hotspotu mého smartphonu. Služba Guide & Inform slouží k hledání zajímavých cílů v okolí, nejbližších parkovacích míst nebo čerpacích stanic. Jako příjemný bonus máte aktuální přehled díky dopravnímu infu. Ukázka v praxi: Je-li na vaší trase kolona, automaticky dostanete na výběr, jak se jí vyhnout.

Součástí balíčku Car-net je tzv. Volkswagem Media Control, jedná se o dálkové ovládání základních multimediálních funkcí pomocí tabletu. Pokud je Golf připojený k internetu, stačí jen připojit iPad k palubní Wi-Fi a spustit stejnojmennou aplikaci, kterou stáhnete v Apple Store. Připojení systému k iPadu je hladké a rychlé, po spuštění se zobrazí základní jízdní data, aktuální poloha vozidla a přehrávaná média. Prostřednictvím tabletu jste schopni ze zadních sedadel přepnout zdroj médií, skladbu, nastavit hlasitost nebo například zadat do navigace nový cíl cesty.

RECENZE: Volkswagen Arteon s infotainmentem Discover Pro a Car-netem

Inteligentní systémy, které je radost používat

  • „Park Assist“, který je u nové generace přítomen ve verzi 3.0, dovede samočinně zaparkovat, jak podélně, tak příčně a bez výhrad i sám vyparkovat a vyzvat Vás k převzetí řízení.
  • „Rear Assist“, parkovací kamera ve spojení s parkovacími senzory.
  • „Keyless Acces“, bezklíčové odemykání a zamykání, startování tlačítkem na středovém panelu.

Strážných andělů má nový Golf opravdu hodně

  • „Front Assist“ včetně funkce nouzového brzdění City s rozpoznáváním chodců, dokáže identifikovat osoby i ostatní překážky v jízdní dráze a včas Vás před nimi varuje. V případě, že adekvátně nereagujete, systém začne automaticky brzdit.
  • „Emergency Assist“ dovede v případě náhlé zdravotní komplikace poloautomaticky převzít řízení a zpomalit vozidlo až do úplného zastavení.
  • „Automatická regulace odstupu ACC“, která přizpůsobí Vaší rychlost rychlosti vozu před Vámi, a to až do nastaveného limitu. Pokud máte vůz vybavený automatickou převodovkou DSG, užijte si v kolonách pohodlí, řízení za Vás převezme
  • „Asistent pro jízdu v koloně“
  • „Side Assist“, který pomocí radarových senzorů sleduje situaci za vozem, zejména v mrtvých úhlech a při vyjížděcích manévrech z parkovišť a nakonec
  • „Lane Assist“, tedy asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu,
  • „Blind Spot Senzor“, asistent, umožňující hlídání mrtvého úhlu s notifikační diodou v zrcátku.

Mobilní aplikace Car-net

Aplikace Car-Net propojí Golf s vaším smartphonem nebo dokonce chytrými hodinkami. Jelikož jsem pro test zvolil aplikaci pro platformu iOS od Apple, vypadá trochu jinak, než v recenzi Volkswagenu Tiguan, kde jsme měli aplikaci pro Android. Domovská obrazovka Vás vyzve ke zvolení modelu a poté se zobrazí mapa s aktuální polohou, kterou můžete sdílet. Bohužel víc tato aplikace neumí, předpokládám, že to je chyba aplikace, protože s tak chudou nabídkou jsem se u Androidí verze nesetkal. Plánujete-li cestu, i s tím Vám tato aplikace pomůže, protože cíl jste schopni odeslat přímo do Golfu.

Ukázka sdílení polohy s infotainmentem v aplikaci pro iPad.

Přes aplikaci pro iPad si ještě můžete vybalancovat sílu zvuku.

Ovládání pomocí bezdotykových gest

Absence hmatové odezvy dotykového displeje není příjemná asi nikomu. Přece jenom, když stisknete tlačítko, víte, že jste ho stiskli a zvládnete to i po tmě. Ve VW proto přišli s gesty, které provádíte rukou před infotainmentem a ten na ně reaguje. Třeba máchnutím rukou doprava přepnete písničku na další.

Bohužel gesta fungují jen ve chvíli, kdy vystihnete vhodnou vzdálenost ruky od senzoru a senzor se uráčí si jí všimnout. Většinou se tak děje při otevírání schránky u spolujezdce, takže občas slyšíte písničku vícekrát, než pouze jednou. Každopádně, ono se to vyladí k dokonalosti, pro Golf je to další malý plusový bod před konkurencí a před sousedem důvod k machrování.

Závěr

Na poli konektivity a infotainmentu ve své třídě určuje směr, přičemž dotáhnout ho zatím mohou pouze jeho koncernoví bratři, sdílející stejnou techniku, ale v jiném kabátku. Je až s podivem, že se nám stále některé konkurenční automobilky vymlouvají, že funkce Apple Car Play není v ČR dostupná, nebo že nefunguje nikde.

Co bych Golfu vytkl? Bohužel mě mrzí absence kamerového systému Area View, nejednou by se mi hodil, abych neodřel krásná 19″ kola nebo agresivně tvarovaný přední nárazník, který je nižší, než standardní. Dalším nedostatkem je příliš mnoho tlačítek na volantu, pokud řídíte přes den, orientujete se v nich, pokud v noci, máte smůlu, po paměti! Některá tlačítka by rovněž mohla být podsvícena jinou barvou, volant splývá a stává se nepřehledným.

To jsou ovšem chyby, které jsem dlouho hledal. Dlouho jsem nebyl tak nadšený a spokojený z provedení testovaného vozu, není třeba kompromisů, máte v něm přesně to, co chcete a co si objednáte.

 

Foto: Petr Vocelka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *