MENU

Opel Astra L: Německy precizní

Design infotainmentu: 90%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 90%

Konektivita: 90%

Displej: 85%

Mobilní aplikace: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 88%

Po záplavě nejrůznějších SUV jsme se od Opelu konečně dočkali nové generace populárního modelu nižší střední třídy, Astry (model L). V pořadí již šestá evoluce vyjíždí pod křídly francouzského Stelantisu a tak až mnoho techniky, společně s platformou EMP2, je sdíleno například se sesterským Peugeotem 308. To ale neberte jako výtku!

Nový Opel Astra je neobyčejně atraktivní auto jehož design spojuje jak moderní tak i retro prvky. Toto spojení funguje a nový model evokuje sympatie všude, kde s ní zavítáte. Jako velmi povedenou považuji příď s typickým prvkem Opel Vizor, tedy úzkou masku spojující světlomety. V boční a zadní siluetě lze pozorovat drobné náznaky připomínající například Golf poslední generace.

Na test dorazil vrchol, tedy výbava Ultimate, jež přináší prvky jako skvělá přední sedadla AGR, 18” disky nebo exkluzivní LED matrix světlomety, kterým se budu věnovat později. Pod kapotou zlato-černé krásky tepal zážehový tříválec o objemu 1.2 litru, přeplňovaný turbem. Výkon 96 kW (130 k) je maximum, který Astra nabízí (vyjma plug-in hybridní verze). Osobně si myslím, že klidně mohla hostit i větší a výkonnější motor. S motorem spolupracoval výborný 8-stupňový automat. Jízda je příkladně kultivovaná, do interiéru od motoru neprostupuje žádné dunění ani hluk od podběhů kol při vyšších rychlostech.

Opel_Astra_l_interior_1

Infotainment

Interiér nové astry působí minimalistickým dojmem je však perfektně zpracován. Tu a tam protne palubní desku kontrastní lišta v níž jsou ve spodní části integrovány průduchy klimatizace. Velmi kontroverzním prvkem nových opelů je zbytečně až moc rozměrná středová konzole v klavírním laku. Na obranu je nutné říci, že je na ni umístěn jak shift by wire volič převodovky, přepínač jízdních režimů, tak i rozměrné odkládací schránky. Největší z nich ukrývá navíc Qi bezdrátovou nabíječku a USB-C konektory.

Opel_Astra_l_interior_2

Dominantním prvek přístrojové desky je tzv. Pure panel, tedy spojení digitálního přístrojového štítu a infotainmentu do jednoho celku. 10” dotykový panel multimediálního systému Opel Connect NAVI Pro je nutné pochválit za opravdu špičkové rozlišení. Samotný infotainment je svižný a nabízí poměrně mnoho způsobů jak zobrazovaný obsah individualizovat, například pomocí různých přednastavených widgetů. Stejně tak lze nastavit personalizaci pro několik uživatelů. Občas jsem se však ztrácel v trochu komplikovanější logice ovládání, zejména pokud zabřednete hlouběji do nastavení.

Velmi příjemný detailem je přítomnost hardwarových tlačítek pod centrálním displejem. Jednotlivá tlačítka slouží pro rychlý přístup k domovské obrazovce, klimatizaci nebo nastavení vozidla (Stop&start system, Lane Assist,…).

Opel_astra_infotainment_5

Po stránce konektivity si nový infotainment vede velmi dobře. Kromě online služeb Opel Connect (4G připojení) nebo Bluetooth hands-free má uživatel možnost připojit svůj telefon také prostřednictvím bezdrátového Apple CarPlay tak Android Auto nebo sdílet posádce internet Wi-Fi (WLAN hotspot). Samotný CarPlay občas trápily problémy s opětovným připojením a bylo nutné zařízení zcela odstranit a znovu připojit. Věřím, že chybu opraví online SW update (ORU), jež nový infotainment taktéž disponuje.

Opel_Astra_l_infotainment_3

Navigační systém nové astry patří k povedeným ve svém segmentu. Grafické provedení mapy i intuitivnost ovládání jsou na vysoké úrovni. Navigace těží z online služeb společnosti TomTom, jež obsahují:

  • informace o dopravní situaci (Online Traffic)
  • informace o parkování
  • hledání POI (Body zájmu)
  • informace o počasí,
  • upozornění na rychlostní radary,
  • ceny pohonných hmot.

Opel_Astra_l_infotainment_4

Digitální kaplička + Head-Up displej

Astra přijíždí se zcela novým digitálním štítem s úhlopříčkou 10“ jehož zobrazení je plně konfigurovatelné pomocí widgetů, stejně jako v případě infotainmentu. Osobně mi však tento panel příliš „nesedí“. Prvním aspektem je viditelně nižší rozlišení a druhým nemožnost zobrazení klasických kruhových budíků. Ovládání displeje probíhá pomocí tlačítek na volantu.

Za to Head-Up displej, označovaný jako Intelli-HUD, je přímo fenomenální! Sice nedisponuje rozšířenou realitou ale umožňuje kromě zobrazení asistentů, aktuální rychlosti, notifikace příchozích hovorů také promítání mapy.

Opel_Astra_l_head-up_displej_1

Asistenční systémy

Svůj balíček aktivních asistenčních systém Opel označuje jako Intelli-Drive 1.0 a obsahuje:

  • Asistent pro pozici v pruhu (LPA),
  • Asistent pro jízdu v pruzích (LCA),
  • Kontrolu provozu za vozidlem (RCTA).

Na rámec tohoto balíčku byly v testované verzi k dispozici tyto asistenty:

  • Čtení dopravních značek,
  • Automatické nouzové brzdění,
  • Adaptivní tempomat (Stop&Go).

Velkým překvapením pro mne byl systém panoramatického monitorování okolí vozu nazvaný jako intelli-Vision. Celkový obraz je skládán ze čtveřice kamer s brilantním rozlišením (HD) a promítán na displej infotainmentu. Kamery umožňují několik módů zobrazení. Součástí je také parkovací kamera, jež je vybavena ostřikem.

TEST: Opel Grandland Hybrid4: Nová tvář i technologie

Stejně tak oceňuji perfektní matrix světlomety Intelli-lux pixel. Během testu panovalo typické podzimní počasí, tedy mlha, déšť a brzy tma. Zajímalo mne, jak si s tímto nové světlomety, které disponují 168 individuálními LED segmenty, povedou. Opel světlomety zkrátka umí a výsledek dopadl dle očekávání. Vystínování protijedoucích automobilů je natolik precizní a plynulé, že máte problém práci světel postřehnout. Příjemným bonusem je fakt, že ani jednou mne nikdo neproblikl, čili velmi dobrá práce!

Opel_Astra_l_intelli_lux_pixel_1

Mobilní aplikace My Opel

Aplikace čerpá ze sdílené platformy Stellantis ale je přebarvená do žluté, „oplí“ barvy. My Opel je svěží, plynulá, intuitivní a logicky navržená. K dispozici je pro platformy iOS (Apple) a Android (Google). Aplikace komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth během každé jízdy. Během propojení appka čerpá aktuální data o jízdě a využívá je za účelem vytvoření záznamu ( online knihy) jízd, potažmo výpočtu nákladů za PHM (pokud zadáne hodnotu při tankování). Dále aplikace umožňuje získat:

  • přehled o údržbě vozidla,
  • online rezervaci termínu v servisu,
  • dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment,
  • aktuální GPS polohu vozidla,
  • export tras do navigačního systému.

Závěr

Nejnovější Opel Astra je krásné auto, údajně přední část v testovaném žlutém lakování Cult (bez příplatku) v kombinaci s černými prvky připomíná kultovní Chevrolet Camaro! No, záleží na úhlu pohledu. Nová generace exceluje všeobecně skvělým zpracováním interiéru i exteriéru. Po stránce motoru, potažmo jízdních vlastností bych pod kapotou uvítal silnější agregát se 4 válci a v kokpitu volant s tlustějším věncem. Problém výkonu zcela jistě řeší plug-in hybrid, u volantu si musíte zvyknout. Naprostým vrcholem jsou potom exkluzivní LED matrix světlomety a výborné rozlišení kamer, čím se Astra řadí na první příčky až prémii.

Co se týká infotainmentu, tam se mezigeneračně odehrála revoluce. Systém těží maximum s online služeb TomTom a vyniká vysokou mírnou personalizace či svou svižností. Potěšila mne přítomnost bezdrátového rozhraní Apple CarPlay a dostatečný počet konektorů USB-C nebo přítomnost mobilní aplikace My Opel s množstvím užitečných funkcí.

 


 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *