MENU

Renault Megane E-Tech EV60: S Googlem na palubě

Design: 95%

Plynulost: 100%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 100%

Displej: 100%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 96%

Francouzská automobilka Renault produkuje svůj populární model nižší střední třídy nazývaný Megane již od roku 1995. Původní model byl nástupcem Renaultu 19 a postupně přišel hned v několika karosářských verzích. Po 27 letech, tedy v roce 2022 je opět Mégane středem pozornosti, startuje totiž zcela novou éru, elektrickou.

U návrhu elektrického modelu s přívlastkem E-tech dostali návrháři volnou ruku a vytvořili skutečně atraktivní a vysoce funkční design. Elektromobil kombinuje ve svých rysech jak MPV tak trošku SUV s velmi krátkými převisy karoserie a naopak rozměrnými 20” disky kol. Futuristické tvary přídě umocňují úzké světlomety navazující na specificky zakřivené LED pásky denního svícení. Záď je minimalistická včetně opětovně pojatých propojených svítilen

Testoval jsem nejvyšší výbavu Iconic s označením EV60 220 optimum charge (palubní nabíječka 22 kW AC). Jinými slovy se v útrobách podvozkové platformy CMF-EV skrývala největší z baterií o kapacitě 60 kWh (dojezd WLTP 450 km). Výkon této verze dosahoval příjemných 160 kW (220 k) s točivým momentem 300 Nm. Následující řádky věnuji jízdnímu projevu a podvozku, který na mne udělal velký dojem. Auto je ovladatelné, agilní a nepochopitelně komfortní vzhledem k tak obrovským diskům. Samotnou kapitolou je samozřejmě skvělé odhlučnění kabiny.

Renault_megane_etech_2

Infotainment

Při usednutí za volant vás obklopí velmi precizně zpracovaný a útulný interiér. Tento dojem navíc podtrhují extrémně pohodlná masážní sedadla. Kvalita je zde na takové úrovni, že by se za něj nemusel stydět ani Mercedes. Při pohledu před sebe upoutá k řidiči orientovaný digitální kokpit, jež propojuje kapličku s infotainmentem. Jako velmi zajímavý detail zmíním integraci dvojice výdechů klimatizace přímo do tohoto panelu, což zajišťuje perfektní distribuci vzduchu, například na ruce.

Renault_megane_etech_infotainment_1

Ale pojďme k tomu zásadnímu, tím je exkluzivní multimediální systém reprezentován 12” vertikálně uloženým dotykovým displejem s HW lištou na jeho spodní hraně, jež umožňuje ovládat rychlé funkce klimatizace. V případě Megane E-tech se zcela poprvé jedná o infotainment kompletně postavený na platformě Android. Renault jej nazývá OpenR link a je jednoduše fantastický! Ač jsem příznivcem produktů Apple, podání tohoto systému z dílny Google mi jednoduše vyrazil dech.

Systém se pyšní opravdu velmi plynulým chodem, vysokou mírnou personalizace, rychlou reakcí na jakýkoliv podnět a plnou integrací Google online služeb (Google Maps, Google Assistant či obchod Google Play). Logika ovládání je 1:1 k té, na kterou jsou zvyklí uživatelé smartphonů. Základem úspěchu je 4G připojení k internetu, které rázem posouvá systém do zcela nových online dimenzí. Zde upozorním, že je nezbytné přihlásit se k vozu svým Gmail účtem, v opačném případě nelze využívat například obchod s aplikacemi (stahování relevantních aplikací), podcasty či další služby z balíčku Google.

Multimediální systém je přehledně členěn do několika grafických kontextů, s jejichž pomocí jste schopni ovládat prakticky celý vůz včetně nabíjení, jízdních režimů nebo zábavy. K mnoha možnostem nastavení je k dispozici doplňující informace nebo animace. Vlastně je velmi podobná grafickému podání, které známe z ostatních modelů značky. Co se týká konektivity smartphonů je Megane vybaven nadstandardně. Pochopitelně nejlépe si rozumí s Androidem, nicméně zcela bez problémů zde připojíte iPhone prostřednictvím bezdrátového rozhraní Apple CarPlay či klasiky v podobě Bluetooth Hands-free nebo palubní Wi-Fi sítě (WLAN hotspot). Telefon nabijete bezdrátovou nabíječkou Qi nebo několika USB-C konektory rozmístěnými po interiéru.

 

Pochválit musím nativní navigační systém, kde Renault příkladně snoubí techniku s digitálním světem. Základ tvoří spolehlivé Google Maps s online informacemi o dopravě v reálném čase a online vyhledáváním cílů. Tato data jsou poté důmyslně využita na pozadí, kdy “napovídají” battery managementu. Megane E-tech tak dokáže inteligentně plánovat trasy, nabíjecí body na trase nebo délku nabíjení včetně predikce stavu baterie v cíli. A když už vás navigace nasměruje na nabíječku, dopředu zahřeje baterii na ideální teplotu pro dosažení co největšího nabíjecího výkonu. Třešničkou je potom filtrování nabíjecích stanic například na základě platební metody. Skvělé!

Digitální kokpit

Kaplička přístrojů s úhlopříčkou 12,3” má výborné rozlišení a hned několik módů zobrazení. Mému gustu sedlo nejvíc schéma s decentními kruhovými budíky. Vybírat lze ještě ze skromnějšího zobrazení či naopak velkolepé Google mapy. Během testu jsem si posteskl nad absencí Head-up displeje, který by sem sedl jako noty na buben.

Ovládání celé kapličky probíhá tlačítky na volantu. Ty se na první pohled tváří jako dotykové, nicméně jsou hardwarové a mají precizní chod. Chválím také samostatné tlačítko pro volbu jízdních režimů nebo naopak plně “konfigurovatelné” pro uložení oblíbené funkce. Za volantem zcela poprvé najdeme volič převodovky formou páčky.

Renault_megane_etech_5

Bezpečnostní a asistenční systémy

Nový Megane přijíždí s plejádou asistentů. Testovaný model disponoval těmito bezpečnostními systémy:

  • Asistent nouzového brzdění
  • Systém rozpoznávání dopravních značek s upozornění na překročení nejvyšší povolené rychlosti
  • Systém varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy a nouzovým zastavením
  • Systém aktivního nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů
  • Systém detekce únavy řidiče
  • Safe distance warning system
  • Systém sledování mrtvého úhlu s aktivní korekcí jízdní dráhy
  • Přední, zadní, boční parkovací senzory a full auto park
  • Adaptivní tempomat
  • Rear cross traffic alert s detekcí chodců
  • Systém pro bezpečné opuštění vozidla

V kontextu s asistenty vyzdvihnu digitální zpětné zrcátko a kamerový systém 360°, jež disponuje několika módy zobrazení a opravdu velmi jemným rozlišením.

Mobilní aplikace My Renault

Aplikace je svěží, přehledná ve spojení s Meganem E-tech toho nabízí opravdu mnoho. Domovské obrazovce vévodí úroveň nabití baterie společně s ovládáním klimatizace / nabíjení a plánovačem odjezdů. V jednotlivých záložkách můžeme najít přehled o údržbě, platných zárukách, výbavě nebo speciálních nabídkách. V dalších záložkách najdete aktuální polohu vozidla včetně možnosti plánování trasy a odeslání do vozidla. Zajímavou funkcí pro majitele iPhonu je možnost vytvoření dvojice widgetů pro přímý přístup ke klimatizace nebo poloze vozidla.

Závěr

Renault Megane E-tech je ve všech ohledech povedený elektromobil, který bych se nebál porovnávat přímo z prémiovým segmentem. V případě Renaultu se sice nejedná o elektrický debut, E-tech předběhl populární model Zoe. Pokud však oba modely postavíme vedle, rozdíl je propastný. Megane je neuvěřitelným úskokem o několik světelných let dopředu.

TEST: Renault Megane R.S.: Chytrý, zábavný a opravdu rychlý

Francouzský elektromobil exceluje snad ve všech disciplínách a je velmi obtížné mu cokoliv vytknout. Když půjdeme postupně, tedy od podvozky a jízdních vlastností, potažmo jeho naladění, tak musím jen chválit. Auto je komfortní, dynamické, úsporné a zejména potom velmi tiché, přičemž dá vyniknout skvělému audiu Harman&Kardon. Po stránce infotainmentu a konektivity spojenectvím s Googlem doslova drtí jakoukoliv konkurenci, protože nabízí jedinečný multimediální systém postavený na Androidu, což je prostě “game changer”.

 

 


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *