MENU

Lexus ES 300h F Sport TOP: Stárne s grácií

Design infotainmentu: 85%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 80%

Konektivita: 90%

Displej: 85%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 85%

Lexus je prémiovou značkou, která si dlouhodobě vybudovala renomé japonské kvality a luxusu, nad kterým si pochybovat nedovolí vlastně nikdo. Po dlouhé době na test dorazil sedan vyšší střední třídy, model ES ve faceliftované verzi pro rok 2022.

Na test dorazil prémiový, chcete-li luxusní sedan ES 300h v úchvatném červeném lakování Morello. Svou velikostí konkuruje německým soupeřům, například Audi A6 či BMW řady 5. Testované „Eeso“ přijelo ve sportovně laděném výbavovém stupni F Sport TOP, tedy vrcholu nabídky. Highlighty jsou zde například skvělé adaptivní tlumiče, asistenční systémy Lexus Safety System+2.5, panoramatické zobrazení okolí vozu, Head-Up displej či fenomenální sound system Mark Levinson.

Pod označení 300h se skrývá zážehový atmosférický čtyřválec o objemu 2,5l, který spolupracuje s elektromotorem a malou baterií. Jedná se tedy o hybridní pohonné ústrojí s celkovým výkonem 218 koní. Výkon je na kola přenášen tradičně prostřednictvím bezestupňové převodovky e-CVT. Jednotka je velmi tichá a při nutnosti akcelerace také dostatečně dynamická. Žádný závoďák to ale není.

Lexus_ES300h_fsporttop_2

Infotainment

Výbava F Sport se propisuje také v interiéru, kde mne uchvátila anatomická sedadla v kůži Tahara a kontrastním černo-bílém provedení. Palubní deska je jednoduše “lexusí” a ponechává si stále množství analogových tlačítek. Dominuje jí 12,3” displej infotianmentu Lexus Media Display, jež je nedotykový! Ovládat jej musíte pomocí dotykového ovladače Remote Touch, který je specifický svou haptickou odezvou. Vítám zde možnost zadávání adresy psaním prstem na dotykovou plochu. Stejně tak stojí za pozornost tzv. Splitview, tedy rozdělení displeje a možnost zobrazit současně další kontext.

Lexus_ES300h_infotainment_2

 

Grafické prostředí je na dnešní dobu zastaralé. Nabízí dvojici barevných schémat, modré a šedé. Domovská obrazovka je členěna na ikony a tvoří základní menu. Pohybem prstu na dotykovém ovladači si následně volíte z několika položek (Nav, Rádio, Média, Telefon, Automobil, Info, Klimatizace a Nastavení).

Konektivita vrcholného multimediálního systému nabízí opravdu mnoho. Kromě bluetooth hands-free můžete svůj smartphone připojit prostřednictvím Apple CarPlay (drátově) nebo Android Auto či funkce zrcadlení Miracast. Co se týká portů, najdete zde pouze USB-A i typ C (cestující vzadu) a také AUX. Loketní opěrka poté skrývá bezdrátovou nabíječku standardu Qi.

Lexus_ES300h_infotainment_2

 

Modelový rok 2022 přináší update ve smyslu cloudové navigace, pokročilého hlasového asistentu reagujícího na vyslovení “Hey Lexus” či online služby Lexus Conected, který se budeme věnovat níže v samostatném odstavci.

Digitální kaplička přístrojů + Head-Up displej

Kaplička je ve verzi F Sport TOP plně digitální a totožná například s modelem LC. Uprostřed displeje se nachází kruhová obruč, jež mění funkci a polohu na základě aktuálně zvoleného jízdního režimu (ECO ukazatel/otáčkoměr). K pohybu obruče vertikálním směrem dojde v případě prokliku do Nastavení. Prostřednictvím displeje a tlačítek na volantu můžete měnit nastavení asistenčních systémů. Za nevýhodou považuji absenci mateřštiny.

TEST: Lexus LC 500: Kandidát do automobilové síně slávy

Pochválit musím barevný projekční Head-Up displej v zorném poli řidiče. Panel má jemné rozlišení a promítá na sklo rychlost (maximální povolený rychlostní limit), navigační pokyny a ECO ukazatel.

Lexus_ES300h_head-up_display

Asistenční a bezpečnostní systémy Lexus Safety System+2.5

Po stránce aktivní i pasivní bezpečnosti celé posádky se stará balíček asistentů nazvaný Lexus Safety System+2.5:

  • Přednárazový bezpečnostní systém (PCS)
  • Adaptivní tempomat (DRCC)
  • Systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDA)
  • Asistent semiautonomní jízdy (LTA)
  • Systém pro rozpoznávání dopravních značek (RSA)
  • Adaptivní systém řízení dálkových světel (AHB)
  • Systém sledování mrtvého úhlu (BSM)

Adaptivní LED světlomety BladeScan jsou skutečně skvělé. Oproti minulému testu modelu ES, cca rok zpátky je zde viditelný pokrok. Světlomety nyní nemají problém stínovat protijedoucí vozidla i při dynamické jízdě, což předchůdci příliš nešlo. Stejně tak nelze opomenout 360 stupňovou kameru s poměrně vysokým rozlišením a několika módy zobrazení.

 

Mobilní aplikace Lexus Link + služby Lexus Connected

Lexus Media Display umožňuje využívat poměrně široký rozsah online služeb (online doprava, ceny pohonnných hmot,..) včetně těch od Google jako je StreetView. Stejně tak nechybí online aktualizace mapových podkladů.

Lexus_ES300h_google_streetview

Samotná aplikace Lexus Link je moderní, svižná a má intuitivní grafické rozhraní. Uživateli umožňuje v závislosti na výbavě konkrétního vozu získat:

  • přehled o aktuální GPS poloze,
  • přehled všech jízd včetně možnosti označení typu soukromé/služební,
  • přehled o údržbě a servisu,
  • přehled o výstražných kontrolkách,
  • tipy pro hybridní jízdu,
  • přístup ke klimatizaci.

Online služby, které poskytuje infotainment jsou znamenité, i když jim něco stále chybí. Funkce jako aktualizace map nebo Google StreetView jsou trvale odkázány na připojení k externí Wi-Fi, což jejich využívání činí méně komfortní.

Závěr

Lexus ES 300h F Sport TOP je skvělým vozem prémiového segmentu. Velmi oceňuji precizní zpracování Takumi, jež se promítá do sebemenších detailů vozu. I takové zámky dveří jsou tiché tak, že kdyby auto nezaklopilo zrcátka, tak ani nevíte, zda je zamčené.

Co se týká pohonu, tak zde platí, že Lexus a hybrid k sobě patří. V F Sportu je nutné vyzdvihnout opravdu skvěle pracující adaptivní podvozek, který dokáže vůz zpevnit ale také mu dodat plavnost sedanů.

Po stránce konektivity patří ES v modelovém ročníku 2022 mezi vyspělá auta. Body strhávám za absenci bezdrátového Apple CarPlay, zastaralou grafiku systému a angličtinu v kapličce. Co mě zase naopak nadchlo je aplikace Lexus Link, potažmo online služby Lexus Connected, které fungují bezchybně.

 


 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *