Segment GT je velmi specifickou kategorií vozů. V drtivé většině tvoří právě tyto modely absolutní vrchol nabídky prémiových automobilek. Grand Tourisma jsou luxusní koráby, určené pro komfortní a svižné polykání stovek kilometrů zároveň slouží značkám jako výkladními skříněmi jež srší hi-tech výstřelky technologií.
Lexus není výjimkou, úchvatný model LC je vrcholem japonské značky. Tento drobeček měří bezmála 4,8m a do šířky 2m. Na papíře vám tato čísla příliš neřeknou ale když auto poprvé spatříte stát před sebou, řeknete si “Zatraceně, to je obr!”. K tomu hned záhy dodáte, že je to jedno z nejkrásnějších vozů dnešní doby z absolutně perfektním citem pro detail. Každá křivka karoserie je důmyslná a vše hraje jako dokonalé umělecké dílo. V tuto chvíli jste naprosto odzbrojeni.
Testovací kousek byl ve verzi Sport+ 500 nakonfigurován přesně tak, aby zážitek z vozu ještě víc zintenzivnil. Oranžové lakování Blazing Carnelian ladí s obrovskými chromovanými 21” koly jako prdel na hrnec. Tento fakt potvrzují i všichni, kdo LC spatří na ulici. Většinou se na vás lidé usmějí, zamávají nebo ukážou palec nahoru. To se Lexusu zkrátka povedlo.
Svou exkluzivitu a dominanci LC obhajuje zejména po stránce pohonu. Pod dlouhou kapotou se totiž skrývá plnokrevník. Atmosférický pětilitrový osmiválec s výkonem 341kW (cca 460k) s točivým momentem 530 Nm propůjčuje tomuto GTčku velmi slušnou dávku dynamiky spojenou s návykovým zvukovým projevem. Spolupráce s inovovanou 10-stupňovou automatickou převodovkou Direct Shift je zde příkladná. Lexus dovede být rychlý a to zatraceně, nicméně vždy je u toho extrémně noblesní.
Velkou měrou zde přispívá modifikovaný excelentní adaptivní podvozek (AVS) s aktivně řízenou zadní nápravou a samosvorným diferenciálem Torsen. Tváří má hned několik. Potřebujete-li dokáže ztuhnout a poskytnout potřebnou podporu při svižné jízdě, dovede být neutrální ale také opravdu velmi komfortní, někdy až houpavý. A přesně toto byl můj oblíbený jízdní režim, který mne dováděl do sedmého nebe. Jen si to představte, dynamika, charakteristický zvuk osmiválce a komfortní podvozek…ano, to je ono!
S oranžovým exteriérem koresponduje stejně barevný extravagantní interiér Manhattan. Kombinace kvalitní kůže a alcantary působí fenomenálně. Dokonce i oranžový volant se mi po čase začal líbit :-). Palubní deska, potažmo celý interiér je koncipován velmi minimalistický ale kvalitně. Všechny části na sebe navazují a lícují, vlastně ani nic jiného bych u Lexusu nečekal. Dominantním prvkem je zde 10,25” displej infotainmentu a robustní středový tunel s dotykový touchpadem pro jeho ovládání. Ano, i LC stále má tuto kontroverzi.
Multimediální systém, zejména grafická stránka působí již trochu omšelým a zastaralým dojmem. Na druhou stranu je poměrně jednoduchý, ikdyž ovládání pomocí dotykové plošky může být občas zbytečně zdlouhavé a paradoxně rušivé. Uživatel má k dispozici také ovládání hlasem. Systém nenabízí příliš možností, jak si jej individualizovat. Spokojit se musíte s dvojicí grafických schémat. Domovská obrazovka je tvořena maticí funkcí (Navigace, Rádio FM/DAB, Média, Telefon, Automobil, Info, Klimatizace a Nastavení). Na rozměrném displeji oceníte dvojí zobrazení různých funkcí, tzv. SplitView.
Po stránce konektivity zde nechybí Bluetooth Hands-free, Apple Car Play ani Android Auto. Třešničkou na dortu je špičkový audiosystém Mark Levinson® Premium Surround a aktivním potlačením hluku.
Kaplička LC je plně digitální. Uprostřed displeje je umístěna kruhová obruč, která dokáže po displeji cestovat doleva a zase na střed. Jedná se víceméně o “efektní” featuru, která je ale fajn. Defaultně je uprostřed obruče umístěn otáčkoměr jež nabízí zajímavou funkci v podobě několika sekundového „zamrznutí“ polohy otáčkoměru ve chvíli přeřazení. Řidič tak přesně vidí, kdy přeřadil. Na okrajích můžeme najít prostor pro zobrazení digitálního palivoměru, ukazatele teploty chladicí kapaliny, oleje nebo G-force přetížení. V neposlední řadě se pomocí tlačítek na volantu ovládá nastavení jízdních asistentů a de facto celého vozidla. Za nevýhodou považuji absenci mateřštiny.
Součástí kokpitu řidiče je také projekční Head-Up Displej nabízející rychlý přehled o rychlosti, otáčkách čí adaptivním tempomatu přímo v zorném poli řidiče. Displej zobrazuje obraz barevně a ostře. Chcete-li jej deaktivovat, slouží k tomu hardwarové tlačítko vlevo od volantu.
O aktivní a pasivní asistenty není v případě LC nouze. Bezpečnostní balíček Lexus Safety System+ obsahoval v námi testované verzi tyto asistenční systémy:
Lexus Link je de facto “přebarvená” aplikace MyT od Toyoty. Na to však není nic zvláštního a špatného, jedná se totiž o velmi zdařilou appku. Jak po grafické stránce, tak i funkční ji lze jen máloco vytknout. Velmi oceňuji například intuitivnost, grafika je členěná do několika karet a dávkování informací je tak pro uživatele postupné. Úvodní stránka vás vítá reálnou siluetou vozu, jeho aktuální polohou a nabídkou Connected služeb. Bohužel pro mé LC nebyly žádné k dispozici.
Další kontexty umožňují a informují o:
Jediné, co mi zde chybí jsou údaje o jízdních datech, potažmo spotřeba, ujetá vzdálenost. Pravděpodobně je na vině straší infotainment. Věřím, že v případě nového modelu NX bude nabídka funkcí aplikace Lexus Link daleho širší.
Lexus LC 500 je dechberoucí auto, které můžu s klidem označit jako automobilovou legendu a vlastně zatím pomyslný vrchol, jež jsem doposud testoval. Je to právě jedno z aut, které musíte projet pokud se považujete za automobilového fanouška. Již samotný start mohutné V8ky vám zvedne chlupy, jízda už je potom příjemný a intenzivní zážitek, který hladí všechny vaše smysly.
LC je stvořeno pro komfortní, svižné ale zejména stylové přesuny. Ať už jedete kdekoliv a jakkoliv, vždy se na vás upínají zraky všech okolo. Někdy mi bylo až líto, že to auto nemůžu vidět z venku. Odvaly chromovaných 21” disků, oranžový lak, decentní zvuk motoru a sportovní silueta jsou v dokonalé harmonii. To auto se zkrátka povedlo a tečka.
Foto: Modernipurista
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…