MENU

Lexus RC F Track Edition: Poslední mohykán

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 70%

Konektivita: 70%

Displej: 70%

TOTAL SCORE

Total Score 75%

Japonská automobilka Lexus je v našich končinách známá svými luxusními SUVčky, kontroverzním designem a špičkovým hybridním pohonem. Osobně mám tato auta velmi rád i když v interiéru působí někdy až archaickým dojmem. Vozy segmentu SUV však nejsou jediným modelem značky, a kromě prezidentské limuzíny LS umí z prototypových dílem vyjet i pořádná šílenost, například mnou testovaná limitka RC F Track Edition.

Lexus RC F Track Edition_1

Model RC je sportovně střižené kupé, které má neuvěřitelný sexappeal. Kromě základní hybridní verze 300h je k dostání i v ostřejší RC F a nebo rovnou Track Edition. Mne se poštěstilo získat na test právě ten nejtěžší kalibr a byl to zážitek. Již na první pohled je i neznalému jasné, s čím má tu čest. Kontrastní karbonová kapota, široké lemy blatníků, závodní disky, karbon-keramické brzdy Brembo či obrovské křídlo naznačují že pod ultralehkou kapotou se s největší pravděpodobností bude skrývat minimálně šestiválec! Jenže ve skutečnosti je to ještě mnohem horší, protože se tam nachází ještě o dva válce navíc. RC F Track Edition je tak jedním ze dvou sériových aut, které pohání na dnešní dobu raritní atmosférický 5.0 V8 o výkonu 464 koní (341 kW). Správně, druhým je Ford Mustang.

Lexus RC F Track Edition_5

 

Asi se není čemu divit, když přiznám, že jsem se na test těšil jako malý kluk. Vidím to jak teď, když jsem si převzal klíčky od sněhové bílého RCčka, které mi na příštích pár dnů říkalo pane. Dalším silným momentem byla chvíle, kdy můj pohled upoutal agresivně červený interiér, jež řidiče vybízel k divoké jízdě podobně jak býka toreador. Po usednutí do perfektně padnoucích sedadel stačilo jediné, zmáčknout to modré tlačítko START a uvést tu obrovskou strojovnu do chodu. Nu dobrá! Zůstal jsem v úžasu, páni, ten zvuk linoucí se z titanových koncovek musí být minimálně symfonie, pomyslel jsem si.

Jízda je nad očekávání komfortní, Track Edition dovede být stále příjemným polykačem kilometrů a dopřát posádce komfort segmentu grand tourismo. Ve standardu tak nechybí například skvělý audiosystém Mark Levinson. Svůj charakter svede ovšem v mžiku změnit vlivem otočeného ovladače, které auto přepne do režimu SPORT, případně SPORT+. Je fantastické sledovat, jak automatická 8-stupňová převodovka posune ručičku otáčkoměru až k číslici 8, což doprovází mohutný zátah 520 Nm a težko popsatelný hutný řev atmosférického motoru. Pokaždé, kdy se otáčky dostanou do omezovače je skutečný zážitek, který jen tak něco nepřekoná.

Lexus RC F Track Edition_3

TEST: Lexus ES300h: Vstupenka mezi japonskou aristokracii

V režimu SPORT+ se z auta stává odjištěný granát bez jakéhokoliv elektronického pomocníku a vše je tak v rukách řidiče. Zde nechám na každém zhodnocení svých schopností, ale osobně mohu podotknout, že jsem jezdil v tomto režimu výhradně na opuštěné letištní ploše. RCčko jde v takovém případě okamžitě po přidání plynu do smyku a v ten moment odhaluje svůj exkluzivní potenciál jak si užít nefalšovanou „petrolheadskou“ zábavu při které spálíte zadní pneumatiky společně s plnou nádrží benzinu během pár chvil.

Infotainment

Interiér a exteriér tvoří mezi sebou značný kontrast. Při usednutí za volant je na první pohled znát koncepčně zastaralá přístrojová deska s prapodivnou ergonomií tlačítek a ovladačů. Centrální displej s uhlopříčkou 10,3“ je poněkud zapadlý někde v dálce. Chválím však jeho zakomponování. Zajímavým prvkem jsou zvýrazněné výdechy ventilace a luxusní analogové hodiny. Pro ovládání infotainmentu slouží kontroverzní Remote Touch, na který jsem si už vlastně zvykl. Jedná se o běžný touchpad, jaký známe například z notebooku s tím rozdílem, že zde je doprovázen haptickou odezvu. Při zadávání cíle trasy jej můžete jako papír a psát jednotlivá písmena.

Lexus RC F Track Edition_interier

Infotainment nenabízí příliš možností, jak si jej individualizovat. Spokojit se budete muset pouze s dvojicí grafických schémat. Systém běží plynule, na pokyny reaguje rychle a obejde se bez sekání. Jediné, co je po startu mírně opožděné je navigace, ta vyžaduje delší čas na plné rozběhnutí. Domovská obrazovka je tvořena maticí funkcí (Navigace, Rádio FM/DAB, Média, Telefon, Automobil, Info, Klimatizace a Nastavení). Na rozměrném displeji oceníte dvojí zobrazení různých funkcí, tzv. SplitView.

Co se týká konektivity, tam infotainmenty japonské provenience příliš nevynikají. Lexus RC nabízí pouze Miracast, tedy zrcadlení pomocí bezdrátové technologie. Jedná se o alternativu pouze pro smartphony s operačním systémem Android. Fanoušci jablečných produktů se musejí spokojit pouze s podporou iPhone přehrávače médií a Bluetooth připojení.

Digitální kaplička přístrojů

RC je vybaveno digitální štítem doplněným o analogový rychloměr s číslicí 340 km/h! Značnou část tvoří obruč, která mění zobrazení na základě aktuálně zvoleného jízdního režimu. V režimech SPORT a SPORT+ nabízí zajímavou podívanou v podobě několika sekundového „zamrznutí“ polohy otáčkoměru ve chvíli přeřazení. Řidič tak přesně vidí, kdy přeřadil. Na okrajích můžeme najít prostor pro zobrazení digitálního palivoměru, ukazatele teploty chladicí kapaliny, oleje nebo G-force přetížení. V neposlední řadě se pomocí tlačítek na volantu ovládá nastavení jízdních asistentů a de facto celého vozidla. Nevýhodou je absence češtiny.

Asistenční a bezpečnostní systémy Lexus Safety System+

O bezpečnost a ochranu cestujících se stará mnoho asistentů. Lexus je sdružuje do balíčku s názvem Lexus Safety System+ a další bezpečnostní systémy:

  • Přednárazový bezpečnostní systém (PCS)
  • Systém pro rozpoznávání dopravních značek (RSA)
  • Adaptivní systém řízení dálkových světel (AHB)
  • Systém sledování mrtvého úhlu a příčného provozu za vozidlem (BSM)
  • Systém upozornění při opuštění jízdního pruhu (LDA)

Lexus RC F Track Edition_infotainment_2

Online služby: Lexus Connected Service

V případě RC budete datovou SIM kartu pro online služby hledat marně. Výjimkou je pouze povinný e-Call. Chcete-li používat Google StreetView, online hledání nebo „traffic“, musíte použít datový tarif vašeho smartphonu.

Závěr

Lexus RC F Track Edition je v limitované edici 400 kusu velmi exkluzivní GéTéčko s raritním motorem, jež bude do budoucna pravděpodobně velmi ojedinělý a hodnotný kouskem do sbírek. Co do dynamiky není nikterak jedinečný, přeplňované motory ho dokáží porazit. Jeho největší předností je zvukový projev a zejména kontinuálně zvyšující se zátahu s rostoucími otáčkami motoru. Po stránce jízdních asistentů a infotainmentu patří k průměru avšak stále zde postrádám například Apple CarPlay nebo Android Auto.

 


 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.