Audi zredukovalo paletu kompaktních crossoverů a z nabídky tak zcela zmizel model Q1. Roli nejmenšího SUV převzal model Q2, který jsem mohl v omlazené verzi otestovat. Při pohledu do konfigurace novinářského kousku mne napadlo několik otázek, odkazující se na naftový motor nebo astronomickou cenovku, které se pokusím odpovědět v recenzi.
Na test dorazil pěkně našlapaný prďola ve výbavové linii S-line. Pod kapotou se ukrýval vznětový agregát 2.0 TDI o výkonu 110 kW (označený jako 35 TDI) s pohonem všech kol quattro a 7-stupňovým automatem S-Tronic. Motor dodává malému crossoveru dostatečný výkon a předjíždění tak není žádným problémem. Spotřeba osciluje kolem 5,5-7 litry přičemž největší slabinou vidím nedostatečné odhlučnění. Není sice tak tristní jako v případě loni testované Q3, ale i tak proniká hrubost motoru až k posádce, což by se u prémiovky tohoto kalibru rozhodně nemělo stávat.
Q2 se stále odkazuje na „starší“ dekádu infotainmentů, potažmo interiérovou ergonomii. V interiéru však naleznete perfektně slícované kvalitní plasty, tlačítka s tolik typickým cvaknutí neboli „audi clickem“ a zejména minimum klavírního laku. Po této stránce je to přesně má káva! Palubní desce dominuje 8,3“ nedotykový displej systému MMI Navigation Plus ovládáný prostřednictvím intuitivního hardwarovo-dotykového ovladače MMI Touch na středové konzoli. Po obrazovkou najdete velmi stylové průduchy klimatizace, pod kterými se nachází tlačítková lišta a panel klimatizace. Ergonomie je zde excelentní a sžití s Q2 je otázkou několika okamžiků.
Vrcholný palubní systém disponuje telematickými službami Audi Connect a navigace, jež nabízejí rozsáhlou paletu online služeb a funkcí. Například se jedná o online podklady navigačního systému, rozšířenou databázi POI (bodů zájmů), Wi-Fi hotspot nebo aplikace Počasí či Kalendář. Nelze si nevšimnout absence Google satelitních map, které zejména v případě Audi Virtual Cockpitu (digitální kaplička přístrojů) vypadá trošku lacině. Dostupné navigační mapy jsou však také satelitní včetně online dopravních informací a 3D modelů budov, takže za mne v pořádku.
O propojení telefonu a infotainmentu se stará příplatkové rozhraní Audi Smartphone interface. Pokud rozklíčujeme nesmyslný „audi slang“, jedná se o Apple CarPlay a Android Auto. V případě Q2 tedy výhradně drátový, škoda. Bezdrátově spojíte systém pouze přes Bluetooth.
O starší koncepci infotainmentu vypovídá přítomnost modulu s jediným „klasickým“ konektorem USB (USB-C pouze pro nabíjení pro pasažéry vzadu). V příplatcích testovaného vozu jsem našel položku Audi Phone Box, která sdružuje bezdrátovou nabíječku Qi v loketní opěrce, hlasové ovládání funkcí telefonu nebo připojení telefonu k anténě vozu s cílem zvýšit kvalitu příjmu signálu LTE.
Do Q2 můžete narvat možná až zbytečně mnoho příplatků. Shrnout by se dalo, že skoro vše, co do ostatních modelů. Kdyby tady však chyběl fantastický digitální štít Audi Virtual Cockpit, nebylo by to v pořádku. Kaplička disponuje displejem o uhlopříčce 12,3″ a řidiči několik možností jak jej individualizovat. Kromě trojice základních „módů“ zobrazení (klasický, sportovní, inovativní) lze nastavit i jednotlivá data a informace. Přepínání je poté jednoduché a vystačíte si s tlačítkem VIEW na volantu. TOP režim je ten navigační, celou satelitní mapu včetně 3D modelů máte přímo před očima.
Audi Q2 přijíždí s celou flotilou bezpečnostních a asistenčních systémů. Facelift dospěl i po stránce aktivních/pasivních asistenčních systémů. Novinářský vůz tak disponoval:
Naprostou špičkou je v tomto segmentu možnost příplatku za LED Matrix světlomety, které jsou maximálně efektivní a fungují velmi spolehlivě.
Jednoduchá a graficky zdařilá appka slouží jako „ovladač“ pro služby z balíčku Audi connect Remote & Control. Prostřednictvím těchto služeb získává uživatel přístup k některým funkcím vozu z pohodlí smartphonu. Podmínkou těchto služeb je založení a registrace v myAudi účtu. Jako nejpoužitelnější funkce považuji:
Faceliftované Audi Q2 se během testu docela vyšvihlo a dokázalo mne velmi mile překvapit. „Qvédvojka“ je skvělé auto, které si zamilují zejména ženy nebo jedinci, kteří inklinují ke crossoveru a zároveň kompaktním rozměrům. Rád bych ocenil poměrně komfortní podvozek (nejednalo se o adaptivní verzi), dostatek prostoru pro posádku a preciznost zpracování. Pocit sportovnosti a luxusu navozovala skvělá sportovní sedadla s alcantarovým čalouněním.
Audi by se mělo stydět za nedokonalé odhlučnění naftových pohonných jednotek. Verze 35 TDI trpí stále stejným neduhem jako loni testovaný model Q3. Rozhodně tedy doporučuji zvolit zážehovou variantu, rovnou se vyhnete nelibým zvukům v interiéru.
Obrovskou pochvalu musím vyseknout infotainmentu, vlastně celému konceptu palubní desky a ovládacích prvků. Q2 působí v dnešní digitální době jako poslední mohykán, kterému ještě nesebrali hardwarová tlačítka. Ovládání multimediálního systému prostřednictvím systému MMI Touch je zkrátka geniální a právě to může být důvodem, proč nejmenší ingolstadský crossover pořídit.
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…