MENU

Audi A3 limuzína: Když méně je někdy více

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 95%

Konektivita: 90%

Displej: 95%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 93%

Ingolstadská automobilka Audi jde po vzoru konkurentů a sází do svého portfolia jeden nový model za druhým. Po záplavě nejrůznějších crossoverů se překvapivě objevil model s přívlastkem limuzína. V porovnání s vlajkovou lodí A8 je to spíše taková „baby limča“ ale to na věci nemění zhola nic. Už vás dál napínat nebudu a prozradím, že k testu dorazila zbrusu nová Audi A3 limuzína ve sportovním kabátu S-line.

A3 je de facto prémiovým sourozencem oblíbeného koncernového trojlístku Octavia, Golf, Leon. Se svou rodinou sdílí část techniky a podvozkovou platformu MQB. Chceme-li „atrojku“ srovnat, není to zrovna nejlehčí úkol, příplatková politika je totiž u Audi diametrálně odlišná. Abych však obhájil výrazně vyšší cenu, musím se podívat i druhou optikou. A3 vypadá skvěle, čiší z ní německý smysl pro detail a v interiéru na vás dýchne sportovnost, elegance a prvotřídní technologie. Bonusem bude v budoucnu příchod ostré verze S3.

Audi A3 limuzína_1

Obě karosářské verze nové generace A3 jsou dle mého názoru velmi povedené. Celkově narostly a působí vyspělejším dojmem. Osobně se mi zdá, že limuzína je oproti Sportbacku ještě malinko hezčí, avšak méně praktičtější. Sportovní paket S-line zvýrazňuje sportovní linie karoserie a doplňuje je o agresivnější nárazníky a nižší boční prahy. Třešničkou jsou potom 18“ litá kola Audi Sport, která jsou však velmi náchylná k obrubníkovým šrámům.

O pohon se staral nejnovější a zároveň nejekologičtější dieselový motor 2.0 TDI Evo označený jako 35 TDI. S tímto motorem mám již v ostatních modelech něco naježděno a patří mezi mé oblíbence, zajímalo mne tedy jak si bude rozumět s Audi. Naladění je velmi podobné tomu, které znám z nového Golfu, kde jsem jej chválil. Pohonná jednotka je se svými 110koňmi a točivým momentem 360Nm pro A3 zcela dostačující a spojení se 7-stupňovým automatem S-tronic funguje až na občasné podtáčení také skvěle. Jelikož se teploty během testu pohybovaly pod bodem mrazu, dal motor o sobě vědět hrubším projevem, který však zmizel po dosažení provozní teploty.

Audi A3 limuzína_interier

Samotný odstavec jsem se rozhodl věnovat příplatkovému podvozku Audi Drive select, který je ve spojení s 18“ koly opravdu velmi dobrý! Již v základnu má A3 oproti svým sourozencům sofistikovanější zadní víceprvkovou nápravu a v kombinaci s adaptivními tlumiči je výsledek nevídaný. Auto velmi citelně reaguje na přepínání jednotlivých jízdních režimů a umožňuje řidiči skutečně přesné nastavení chování k obrazu svému. Audi dovede být komfortní, agilní ale také pěkně tvrdá a přesná, zkrátka co si jen přejete. A jako bonus si poslední zvolený jízdní režim pamatuje i po opětovném startu!

Infotainment

Multimediální systém MMI a jeho grafika jsou promyšleny do nejmenšího detailu. Stačí se podívat na zdařilé Menu a všem je jasné, že tady se hraje docela jiná liga. Infotainment splňuje veškerá očekávání zákazníků, kteří v prémiovém segment hledají pokročilou konektivitu a zejména online propojení s okolím. Svižnost a intuitivní logika ovládání vévodí celému systému. Infotainmentu dominuje dotykový 10,1″ displeji s vysokým rozlišením a skvělými odstíny černé. Stejně jako u jiných modelů pochválím precizní zakomponování do palubní desky.

Zcela novým prvkem je tzv. MMI Touch ovladač. Jedná se o docela promyšlenou, a přitom jednoduchou hardwarovo-dotykovou plošku kruhového tvaru, umístěnou na středové konzoli vedle voliče převodovky. Slouží k ovládání audio výstupu systému, kde krouživý pohyb složí pro zvýšení/snížení hlasitosti a klik pro přepnutí následující skladby, mute nebo vypnutí celého systému MMI.

Audi A3 limuzína_mmi_touch

Esem v rukávu je Audi Connect Navigation & Infotainment. Vložíte-li datovou SIM kartu do slotu v přihrádce spolujezdce, A3 se stane skvělým pomocníka na cestách. Kromě LTE WiFi hotspotu můžete využívat Google online traffic, StreetView, online vyhledávání POI, předpověd počasí nebo Parkopedii. Další skvělou funkcí je zadávání adresy psaním namísto pomalého „vyťukávání“. Audi využívá internetové připojení opravdu ukázkově, a kromě navigace umí například synchronizovat emaily, zprávy nebo kalendář, čímž z infotainmentu dělá vaši pravou ruku.

Konektivita

Propojení telefonu a nové „atrojky“ je hračkou ale musíte k tomu vyštrachat USB kabel, protože bezdrátově funguje pouze Bluetooth. Ostatní rozhraní jako Apple CarPlay nebo Android Auto se kamarádí jenom s drátovou technologií. Pro připojení můžete využít dvojici USB konektorů (USB typ A i typ C). Má další výtka je o poznání zásadnější, protože zcela chyběl Smartphone box s bezdrátovou nabíječkou Qi a zlepšením příjmu signálu pomocí antény.

Virtual Cockpit

Jak je již dobrým zvykem, tuzemská novinářská auta bývají vybavena skvělým digitálním štítem Audi Virtual Cokpit. Displej nabízí poměrně mnoho individualizací a vzhledů. Kromě trojice základních „módů“ zobrazení (klasický, sportovní, inovativní) lze nastavit i jednotlivá data a informace. Nejpůsobivějším režimem stále zůstává Navigace, kdy se přes celou uhlopříčku zobrazí 3D mapa s online informacemi o dopravě, 3D náhledy budov a opravdu jemným zobrazením.

Asistenční systémy

Audi A3 přijíždí s arsenálem bezpečnostních a asistenčních systémů. Kromě pasivních systémů nechybí na palubě a zejména v příplatcích ty aktivní. Novinářská limuzína obsahovala:

  • Adaptivní tempomat,
  • Asistent dálkových světel,
  • Asistent rozpoznávání dopravních značek,
  • Audi parking system se selektivním zobrazováním,
  • Audi pre sense front
  • Audi pre sense basic

TEST: Audi A5 Sportback: stylovka za všechny prachy a to doslova

Rozhodně bych doporučil u tak drahého vozu si připlatit za zpětnou kameru, která poté ušetří vás krk během couvání na parkovištích. Stejně tak doporučím Asistent změny jízdního pruhu s upozorněním na vozidla v mrtvém úhlu. Nejednou si ušetříte nepříjemné překvapení.

Mobilní aplikace myAudi

Jednoduchá a graficky zdařilá appka slouží jako „ovladač“ pro služby z balíčku Audi connect Remote & Control. Prostřednictvím těchto služeb získává uživatel přístup k některým funkcím vozu z pohodlí smartphonu. Podmínkou těchto služeb je založení a registrace v myAudi účtu. Jako nejpoužitelnější funkce považuji:

  • Zamknutí a odemknutí vozidla přes smartphone prostřednictvím chytrého telefonu
  • Přehled o aktuálním stavu vozidla (množství paliva v nádrži, jízdní data)
  • Oznámení o aktivaci alarmu
  • Aktivace nezávislého topení

Závěr

Nové Audi A3 v karosářské verzi limuzína může do prvního seznámení znít spíše jako otřelé klišé. Ať chcete, či ne, přízvisko limuzína autu padne jako noty na buben a od té chvíle jej nebudete vnímat jinak. Auto má naprosto vyváženou siluetu plnou nejmenších detailů, prolisů a hran. Pokud přitlačíte za S-line paket dostane navíc ještě o něco sportovněji vyhlížející sedan, který si hravě spletete s větším modelem A4 nebo starších ročníků A6. Zaručeně v něm však nepoznáte Octavii!

Audi umí podělit své technologie podle zásluh, avšak někdy skutečně platí staré dobré „Méně je někdy více!“. Na mysli tady mám absenci dotykové plochy pro ovládání klimatizace, jež známe z vyšších modelů značky. V A3 se musíte spokojit s menším displejem a hardwarovými tlačítky…vždyť to je ono! Vždyť kdo by chtěl dobrovolně nastavovat teplotu dotykově. A3 je co do infotainmentu a dotykových ploch příjemně vyladěno a vlastně je tento koncept velmi příjemný a funkční. Telematické online funkce ani Apple CarPlay mu nechybí, navíc zde můžete najít nový MMI Touch ovladač, na kterým si zvyknete okamžitě. Bravo…

 


 

One Response to Audi A3 limuzína: Když méně je někdy více

  1. Kamil napsal:

    Hlavně mi zde překvapíl soundsystem, je SUPER! Jenom jsem ho tak trochu modifikoval u https://www.2din.cz/autoradia/.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.