MENU

Renault Talisman Grandtour: Technologiemi napěchovaný parník

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 95%

Displej: 90%

Mobilní aplikace: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 92%

Francouzská automobilka Renault je v posledních letech známá spíše produkcí menších vozů a crossoverů a na ty největší modely se tak trochu zapomíná. Ruku v ruce s tím jsou bohužel i klesající prodeje a redukce výbav či motorů. Takovým ukázkovým případem je Renault Talisman, který nedávno prošel faceliftem.

S modernizací přišel tento Francouz o motory, stupně výbav, a dokonce i karosářskou verzi. Aktuální nabídka se smrštila do velmi strohé nabídky. Talisman aktuálně pořídíte výhradně v praktickém kombíku (Grandtour), elegantní sedan se musel odporoučet. Stejný osud postihl také výbavové stupně, v konfigurátoru najdete jen dva nejvyšší (Intens a Paris Initiale). Pomyslným vrcholem všeho je nabídka motorů, pro každou výbavu jen jeden (Blue dCi 160 EDC a Blue dCi 190 EDC). Chcete-li benzin? Děkujeme, nemáme.

Renault_Talisman_1

Navzdory škrtům přinesl facelift také několik výrazných updatů, které Talisman vyšvihly zase o kus dál. Mezi ty nejzásadnější inovace patří zcela nové LED přední světlomety. Původní Pure LED vystřídala technologie Matrix, umožňující plynule stínovat protijedoucí automobily nebo dopravní značky. Dále došlo k rozšíření schopností asistenčních systémů, nyní dokáže adaptivní tempomat i zastavit a opětovně se rozjet.

Na test dorazil vrcholný Renault Talisman Grandtour ve výbavě Paris Initiale. Mohutný parník, pardon kombík je nepřehlédnutelný. Perleťový modrý lak, výrazná chromovaná příď, dlouhý rozvor a na zádi rozměrné LED světlomety utváří jedinečnou siluetu. Vlajková loď je již na první pochyb luxusní. Testovaný kousek měl pod kapotou nejsilnější vznětový dvoulitr s výkonem 190 koní. O řazení se starala 6-stupňová dvouspojková automatická skříň. Tuto kombinaci musím pochválit, protože jednotka je skvěle odhlučněná a automat řadí přesně tak, jak chcete. Dokonce jsem nepostřehl ani tolik typické podtáčení a dunění. Jízdní vlastnosti výrazně vylepšuje adaptivní podvozek, zejména aktivní zadní náprava označená jako 4 Control. Talisman se díky ní otočí na pětníku a v zatáčkách je hbitý podobně jako o řád menší Megane. Navzdory takto „vychytanému“ podvozku musím podotknout, že komfort a tlumení nerovností jsem čekal lepší. Tu a tam si 19“ kola na výmolu docela hlasitě bouchnou.

Renault_Talisman_4

Infotainment

Interiér omlazeného Talismanu prošel taky mírnou omlazovací kůrou. Došlo k decentní úpravě ambientního osvětlení a zapracování nového displeje infotainmentu. V aktuální generaci najdeme nejmodernější multimediální systém Easy Link z dílný Renault. Displej o uhlopříčce 9,3“ disponuje příjemným rozlišením a je v palubní desce zcela zapracován. Ano, žádný trčící tablet tady nenajdete. Dotykový panel orientovány vertikálně, byl ve spodní straně doplněn o hardwarové ovládání klimatizace a lištu pro rychlou volbu užitečných funkcí. Třešničkou na dortu je prémiové ovládání systému prostřednictvím ovladače na středové konzoli, ušetříte si tak mnoho zbytečných otisků prstů na displeji.

Renault_Talisman_infotainment_1

Systém je graficky velmi zdařilý, rychlý a zejména intuitivní. Nabízí možnost personalizace prostřednictvím několika uživatelských účtů. Easy Link je neustále online a práce kterou s ním předvádí je špičková. Vyzdvihnu zde podporu online vyhledáváním Google, online traffic, online ceny pohonných hmot, počasí či upozornění na radary. Postupem času jsem si docela oblíbil i hlasové upozornění před komplikacemi na trase před vámi, jež mi nejprve vadilo. Perličkou je možnost updatovat software infotainmentu pomocí online aktualizací prostřednictvím internetu (Over-the-Air). Nechybí zde ani digitální příjem rádia DAB nebo informační notifikační lišta. S čím se však hůř potýká je hlasové ovládání, jež má problém porozumět příkazům.

Co se konektivity týká, Easy Link nabízí rozhraní Bluetooth a drátovou podporu Apple CarPlay nebo Android Auto. K dispozici máte dvojici USB 3.0 a pro dobití smartphonu bezdrátovou nabíječku Qi. Mrzí mne absence USB-C standardu a bezdrátová podpora CarPlay by také přišla vhod.

Renault_Talisman_infotainment_2

Digitální přístrojový štít

Nová je také digitální kaplička, kterou tvoří krásný 10,25“ digitální štít. Displej se těší skvělé grafické podobě, jemnému rozlišení a několika módům zobrazení. V základním režimu zobrazuje kaplička kruhový rychloměr společně s otáčkoměrem a po okrajích ukazatel stavu paliva/nabití baterie. Prostřední segment lze konfigurovat dle svých preferencí (Jízdní data, teplota chladicí kapaliny, elektrický dojezd, média, rádio, eco kazatel, navigační šipka, reset tlaku v pneumatikách,…). Bonusem je navigační mód, kdy je zobrazena mapa přes celou plochu panelu, doplněna o digitální zobrazení rychlosti.

Asistenční systémy

Talisman je po vzoru svých konkurentů prošpikován těmi nejpokročilejšími asistenty. Naladění systémů je velmi citlivé a v provozu se obejdete bez planých poplachů. Pochválit musím přehledné grafické provedení kontextu infotainmentu, sloužící pro nastavení těchto systémů. Zde výčet asistentů:

  • Rozpoznávání dopravních značek,
  • Systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu s korekcí jízdní dráhy
  • Easy Pilot – asistent pro jízdu na dálnici a v koloně
  • Upozornění na dodržování bezpečné vzdálenosti
  • Aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů
  • Parkovací kamera
  • Autonomní parkovací asistent

Samotné inovované světlomety LED Matrix jsou skutečně podařené. Fungují skvěle a spolehlivě. Zhasínání a rozsvěcování jednotlivých segmentů probíhá plynule, nedochází tak k rušení pozornosti. Kromě protijedoucích aut dokáží světla reagovat také na dálniční tabule, kdy sníží jas a výrazně sníží oslnění.

Renault_Talisman_infotainment_4

Mobilní aplikace My Renault

Appku MyRenault se sluší označit jako příjemnou a schopnou. Kromě intuitivní grafiky se mi také hodně líbil jednoduchý verifikační proces pro přidání nového vozu do virtuální garáže. Po zadání VINu stačí totiž počkat na vygenerovaný kód infotainmentem a je hotovo. Podmínkou je samozřejmě uživatelský účet a online připojení vozu k internetu. Menu aplikace je členěno do několika přehledných karet a uživateli nabízí nepřeberné množství informací o voze:

  • Stav vozidla (Dojezd/Celkový počet ujetých kilometrů)
  • Přehled o údržbě včetně možnosti rezervovat si servis
  • Eko-tipy
  • Parametry vozu (standardní a příplatková výbava)
  • Uložení GPS polohy vozidla
  • Přehled o platnosti licencí jednotlivých online funkcí (termín jejich vypršení)
  • Přehled o platnosti záruk (termín jejich vypršení)
  • Import navigačního cíle do vozu
  • Vyhledání čerpacích stanic v okolí
  • Kontakt na asitenční linku
  • Speciální nabídky pro vaše vozidlo

Závěr

Modernizovaný Renault Talisman je parník a hltač kilometrů. Na dlouhé, komfortní přejezdy je jako dělaný. Tento účel ještě dokreslují luxusní masážní sedačky, skvělé odhlučnění kabiny, prémiový audiosystém Bose nebo systém Multi-Sense. Ten slouží k „centrálnímu“ nastavení například adaptivního podvozku, ambientního osvětlení nebo grafiky digitálního štítu jediným stiskem tlačítka. Aktuální facelift přinesl především technologické omlazení, což přišlo vhod. Inteligentní Matrix světlomety či poloautonomní asistent Easy Pilot vyšvihli Talisman na úroveň svých konkurentů.

Renault Captur E-Tech: Takto má vypadat infotainment

Po stránce multimediálního systému a konektivity je to pecka. Infotainment je svižný, intuitivní, kooperace s vyhledáváním Google (ePOI) nebo mobilní aplikací je ukázková, stejně tak i automatický update mapových podkladů, softwaru či dopravních informací. Systém je natolik schopný a zejména plynulý, že mi vlastně ani nevadí, že jej najdu také v Capturu, Meganu nebo Espacu.

Navzdory všem těm moderním systémům a špičkovému infotainmentu, Talisman nedokáže nadchnout a přesvědčit nové zákazníky ke koupi. Čísla prodejů jsou velmi nízká. Následkem jsou omezené výbavy, motorizace a jediná karosářská verze v nabídce. Jsem proto zvědavý, jestli se vlajková loď dočká elektrifikovaného následníka nebo je facelift její labutí písní.


 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.