MENU

Renault Captur E-Tech: Takto má vypadat infotainment

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 90%

Konektivita: 95%

Displej: 85%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 91%

S příchodem nové generace Renaultu Captur se kromě zcela nového designu, přepracované elektroniky objevila také zbrusu nová plug-in hybridní pohonná jednotka E-Tech. Ekologicky smířlivější pohon by měl snoubit zkušenosti, jež automobilka nabila během svého působení v závodech Formule 1. Z oficiálních materiálů automobilky jsem byl tak nadšený, že jsem se rozhodl naplánovat Captur k redakčnímu testu.

Renault_Captur_Exterior_1

Detailní rozdíly mezi generacemi zde nebudu nijak detailně rozebírat, učinil jsem tak již při testu Capturu s nejsilnější zážehovou motorizací. Plug-in hybridní pohon je v případě tohoto modelu řešen poněkud odlišným pojetím. Skládá se totiž z modifikované atmosférické 1.6 SCe s výkonem 91k, elektromotoru o výkonu 69k a baterie o kapacitě 9,8 kWh. Sečteno a podtrženo, Captur E-Tech dosahuje celkového výkonu 160k s možností dojezdu na elektrickou energii kolem 60 km. Má zkušenost je však výrazně nižší, někde kolem 35 km během chladného jarního počasí.

Specialitou modelu je právě převodovka, jež se sestává de facto ze dvou převodovek. Dvoustupňová pro elektromotor a čtyřstupňová vyhrazená spalováku. Toto převodové ústrojí však zcela postrádá spojku, o přenos a synchronizaci síly se totiž stará startér-generátor. Právě toto technické řešení je z dílen Formule 1. Osobně musím říct, že řazení je plynulé a jízda je při klidném tempu příjemná. Občas se při rozjezdu objevuje zatřepání vozu a poté mírné „škubnutí“ kolem 75 km/h, kdy pravděpodobně dojde k přeřazení v elektrické části převodovky. A spotřeba? I v případě vybité baterie (Plug-in hybrid si stále drží asi čtvrt kapacity nabití) se spotřeba pohybuje v rozmezí 5-6 litrů benzinu a 7-8 kWh elektřiny včetně rychlejších dálničních přesunů.

Renault_Captur_Interior_1

Infotainment

Interiér nové generace se nese v duchu vzdušnosti a moderních technologií. Nechybí zde tzv. plovoucí středová konzole nebo displeje, kde se podíváte. Captur E-Tech je standardně vybaven novým infotainmentem Easy Link s 9,3″ dotykovým displejem. Panel je v palubní desce částečně zapracován a má vertikální orientaci, což je v případě Renaultu aktuální trend. Pod displejem navazuje hardwarová tlačítková lišta pro rychlý přístup k funkcím vozu.

Systém je graficky velmi zdařilý, rychlý a intuitivně se ovládá. Střídá-li se víc řidičů ocení jistě možnost vytvoření hned několika uživatelských profilů s následnou personalizací barevného schéma či HOME obrazovky. Easy Link ukázkově spolupracuje s internetem a online vyhledáváním Google, nechybí zde ani digitální příjem rádia DAB. Přístup k internetu zajištuje integrovaná eSIM karta. Renault na infotainmentu tvrdě zapracoval, což dokazuje například schopnost aktualizace infotainment prostřednictvím internetu, tedy Over the Air. Během testu jsme si tuto službu, která běží na pozadí několikrát vyzkoušel a funguje! Stačí sledovat notifikační centrum systému, kde probíhá veškeré informování uživatele o krocích updatu.

Co se konektivity týká, Easy Link nabízí téměř vše, co potřebujete. Svůj smartphone připojíte bezdrátově pomocí Bluetooth nebo drátově přes Apple CarPlay či Android Auto. K dispozici máte dvojici USB 3.0 (jedno z nich mohlo být USB-C) nebo audio AUX port. U testovacího kousku jsem postrádal bezdrátovou nabíječku Qi.

Renault_Captur_Infotainment_4

Inteligentní navigace

Stejně tak velkou pochvalu si zaslouží nativní navigační systém, která exceluje hned v několika věcech. Vezmeme si to ale pěkně popořadě. Osobně považuji aktuální navigaci od Renaultu za jednu z nejpovedenějších na trhu. Důvodem je fakt, že mne nenutí používat aplikace třetích stran jako je Waze nebo Google Maps. Největší podíl na tom má právě integrace online vyhledávání Google (včetně ktegorií POI), 3D modely budov a osvědčený online traffic od TomTomu včetně upozornění na nebezpečné úseky či rychlostní radary.

TEST: Renault ZOE: Skvělý ve všech disciplínách

Druhým faktorem, který musím zmínit a vychválit je věcí hybridní verze Capturu. Kromě Navigace totiž umí brát v potaz také hospodárnost a úroveň nabití baterie. Osobně jsem toto chování vypozoroval na 300 km trase s výchozím 100% nabitým akumulátorem. Využíval jsem nativní navigaci infotainmentu a hybridní režim Multi Sense (Rovnováha mezi čistě elektrickou jízdou a hybridem). Po ujetí cca poloviny trasy mi v baterii zbývala skutečně polovina kapacity a spotřeba benzinu se pohybovala kolem 2,5l benzinu a 8-9 kWh elektřiny. V okamžiku, kdy jsem však deaktivoval navigaci a nastavil trasu v aplikaci Waze přes Apple CarPlay, došlo k tomu, že vůz se snažil ve stále stejném jízdním režimu maximalizovat jízdu na čistý elektrický pohon a během 15 km úplně vybil baterii. To naznačuje, že je infotainment inteligentně spárován s pohonným ústrojím a svede si prediktivně spotřebovávat elektrickou energii v průběhu celé trasy. Poté se spotřeba benzinu zvýšila na 5,3l benzinu a 7kWh elektrické energie.

Renault_Captur_Infotainment_6

Elektrické funkce

Plug-in umožňuje oproti klasické „neelektrifikované“ verzi nabídnout řadu velmi komfortních funkcí, které známe z elektromobilů. Infotainment nabízí položku Eco ukazatel, kde můžete volit mezi několik záložkami souvisejících se spotřebou a toky elektrické energie. Stejně tak je možné předprogramovat nabíjení na základě například levného tarifu elektřiny či klimatizaci na určitý den a hodinu. V nastavení jízdních režimů je k dispozici funkce eSave, tedy uložení energie v bateriích například pro pozdější jízdu ve městě. V případě Capturu je funkce buďto ON/OFF nikoliv na dojezd v kilometrech, což považuji za menší výtku.

Renault_Captur_Infotainment_8

Digitální přístrojový štít

Novinářský Captur přijel k testu s velkým 10,25“ digitálním štítem, jež je v daném segmentu neobvyklý. Velmi se mi líbilo rozlišení a celkové pojetí panelu, který nabízí řadu funkcí. V základním režimu zobrazuje kaplička kruhový rychloměr společně s otáčkoměrem a po okrajích ukazatel stavu paliva/nabití baterie. Prostřední segment může uživatel konfigurovat dle svých preferencí (Jízdní data, teplota chladicí kapaliny, elektrický dojezd, média, rádio, eco kazatel, navigační šipka, reset tlaku v pneumatikách,…). Tento příplatkový štít umožňuje navíc jen speciální navigační mód, kdy je zobrazena mapa přes celý displej. Simply clever věcí si dovolím označit barevnou signalizace bezpečného (2 vteřinového) odstupu od vozidla před vámi.

Asistenční systémy

Captur je již v základu vybaven řadou asistenčních a bezpečnostních systémů, které pracují velmi spolehlivě s minimem přecitlivělých reakcí. Stejně tak i kontextová nabídka pro nastavení těchto pomocníku je přehledná a intuitivní včetně grafické vysvětlivky. Zde výčet asistentů testovaného Capturu:

  • Rozpoznávání dopravních značek,
  • Systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu s korekcí jízdní dráhy
  • Upozornění na dodržování bezpečné vzdálenosti
  • Aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů
  • 360 stupňový kamerový systém
  • Parkovací kamera
  • Autonomní parkovací asistent

Renault_Captur_Infotainment_2

K 360stupňovému kamerovému systému, potažmo i parkovací kameře mám však výtku největší. Kdo, navrhoval kamery, konkrétně jejich rozlišení, ten by měl být okamžitě vyhozen! Zobrazení je totiž naprosto tristní a jen těžko se lze podle tohoto asistentu orientovat. Pokud máte v plánu si za něj připlatit, ušetřete si raději tyto peníze.

Mobilní aplikace My Renault

„Renoltí“ aplikace nebyla dlouhou dobu přístupná pro české zákazníky, těch důvodů mohlo být vícero, nicméně stálo za to si na ni počkat. Appka je graficky zdařilá, intuitivní a ve spojení s plug-in hybridem velmi schopná. Je členěna do několika přehledných karet a uživateli nabízí až nadstandardní informace o svém voze, jako například možnost sdílení standardní/příplatkové výbavy. Vrátil bych se však k užitečnějším funkcím, kterých je skutečně mnoho:

  • Stav vozidla (Dojezd, úroveň nabití baterie, celkový počet ujetých kilometrů)
  • Možnost dálkového ovládání plánování nabíjení/klimatizace
  • Přehled o údržbě včetně možnosti rezervovat si servis
  • Přehled o platnosti licencí jednotlivých online funkcí (termín jejich vypršení)
  • Přehled o platnosti záruk (termín jejich vypršení)
  • Import navigačního cíle do vozu
  • Vyhledání nabíjecích stanic v okolí
  • GPS polohu vozidla
  • Kontakt na asitenční linku
  • Speciální nabídky pro vaše vozidlo

Závěr

Nový Renault Captur je skvělý městský crossover, plug-in hybridní verze E-Tech navíc přidává mainstreamovou ekologii. Renault vsadil na vcelku odlišné technické řešení hybridního pohonu a dle mého tak tvoří další alternativní cestu pro potencionální zájemce. Captur je na poměry tohoto segmentu doslova napěchován moderními systémy a vychytávkami. Nechybí zde shift by wire volič převodovky, plovoucí panel s bezdrátovou Qi nabíječkou nebo rozsáhlá paleta aktivních asistenčních systémů a kamer. Jen to jejich rozlišení si zaslouží výrazné vylepšení!

Po stránce infotainmentu a konektivity je zde zase co chválit. Multimediální systém Easy link je opravdu výtečný, ba jeden z nejlepších na trhu! Velmi ale skutečně velmi mne překvapila chytrá navigace, jež dokáže inteligentně plánovat cestu vzhledem ke stavu nabití baterie. V praxi to navíc opravdu funguje. Velmi užitečným pomocníkem je stejně tak vyhledávání Google (ePOI), automatický update softwaru, mapových podkladů či dopravních informací v reálném čase. Za zmínku stojí také mobilní aplikace MyRenault, jež funguje spolehlivě a slouží jako dálkové ovládání k nabíjení, klimatizaci či informacím palubního počítače. Renaulte, to se povedlo, bravo!

 


 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.