MENU

VW Multivan T7: Řazení shift-by-wire

S blížícím se datem představení zbrusu nové generace Volkswagenu Multivan T7, které je naplánováno na 10. června 2021, se také postupně odtajňují zajímavá fakta a technická řešení. Nejnovější zprávou je například fakt, že novinka dostane místo klasické voliče automatické převodovky jen přepínač shift-by-wire.

Volkswagen Mutlivan T7 2021

Shift-by-wire

S odstraněním konvenční řadicí páky docílili konstruktéři více komfortu i prostoru. První i druhá generace tohoto bestselleru v segmentu MPV – na základě T3 a T4 – měla klasickou řadicí páku s dlouhým mechanismem pro ovládání převodovky. Ve třetí a čtvrté generaci Multivanu – na základě T5 a T6 – se řadicí páka přestěhovala na přístrojovou desku. Tím vznikl prostor pro optimalizaci uličky do zadní části interiéru, která je pro Multivan typická. Toto řešení však může být v případě T7 ještě daleko lepší.

Souhra elektroniky a softwaru umožňuje zprvu nemožné. Řadicí páka se tak po vzoru nového Golfu proměnila v mnohem menší ovládací prvek, který ponechává ještě více místa pro přístup do zadní části interiéru. Po technické stránce za tím stojí technologie „shift-by-wire“, u níž jsou signály pro převodovku přenášeny elektronicky – stačí kliknout. Předpokladem k tomu je skutečnost, že budoucí Multivan bude sériově vybaven výhradně s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Volkswagen Mutlivan T7

Infotainment, konektivita a praktičnost

Stejně tak i po stránce multimediálního systému nabídne Multivan T7 nové funkce – například na něm může být poprvé zobrazováno reálné okolí vozidla v rozsahu 360°, pokud je vůz vybaven na přání dodávaným prostorovým kamerovým systémem „Area View“. Díky němu je parkování a manévrování pro řidiče nového Multivanu mimořádně snadné. Z podlahy vozu byla odklizena také klasická páka parkovací brzdy. I parkovací brzda se totiž nyní ovládá elektronicky – tlačítkem, resp. automaticky. Tím se dále zvětšil prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu.

TEST: Volkswagen Arteon Shooting Brake: Óda na radost

Rodiče se tak po zastavení na odpočívadle mohou rychle přemístit dozadu ke svým dětem. Nebo si vyndají občerstvení z chladicího boxu. Nebo využijí nový multifunkční stolek ze zadní části interiéru jako středovou konzolu mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu. Ale to už je zase jiný příběh o novém Multivanu, který přijde na řadu příště!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.