MENU

Renault ZOE: Skvělý ve všech disciplínách

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 95%

Displej: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 93%

Renault ZOE je výjimečný elektromobil hned z několika důvodů. Prvně se zastavím u designu, protože ten je v porovnání s konkurencí velmi povedený. Celý vůz působí vyváženě, příď zdobí moderní úzké světlomety s technologií Pure LED společně s plynule navazující minimalistickou maskou, která pod znakem ukrývá nabíjecí konektor. Ani záď nezůstala ochuzena o zajímavé světlomety, tentokrát s technologií LED Edge. Aktuální generace se na první pohled od předchůdce nijak výrazně neliší, ty největší změny se však odehrály v oblasti baterie, palubní nabíječky nebo infotainmentu.

Osobně mám velmi v oblibě malé a kompaktní elektromobily, protože dle mého dávají jakýsi smysl. Tímto oslím můstek se dostávám k další „zvláštnosti“ nového ZOE, v jeho útrobách se totiž ukrývá velká baterie o kapacitě 52 kWh, což ve spojení s výkonným elektromotorem o výkonu 100 kW (verze R135) znamená slušný dojezd. Skutečně je tomu tak, protože dle metodiky měření WLTP činí dojezd 395 km! Během testu jsem sice naměřené hodnoty nedosáhl, ale pokořit metu 350 km nebyl až tak velký problém. S tímto dojezdem dokážete být mobilní i pro mimoměstské přesuny, klidně Brno – Praha, po D1 a stotřicítkou.

Renault Zoe R135

Jestli si myslíte, že těch trumfů bylo dost, ještě jsem neskočil. Posledním esem Renaultu je výkonná palubní nabíječka, která umožňuje pomocí konektoru Mennekes posílat do baterie hned 22 kW střídavého proudu! Přátele, to nesvede ani Jaguar I-Pace nebo Mercedes-Benz EQC. Tento parametr dělá ze ZOE opravdu použitelné auto, protože za relativně krátký časový úsek lze dobít baterii i bez přítomnosti rychlonabíječky. Ano, připlatit lze také za nabíjení stejnosměrným proudem (50kW) pomocí konektoru CCS.

Infotainment

U nových modelů nahradil Renault svůj dosavadní multimediální systém R-Link 2 zcela novým infotainmentem označovaným jako Easy Link s 9,3″ dotykovým displejem s vysokým rozlišením a vertikální orientací. Tento krok se francouzské automobilce náramně povedl, protože splnil mou představu o infotainmentu 21. století. Systém je graficky velmi zdařilý, rychlý a intuitivně se ovládá. Pokud se za volantem střídá víc řidičů, snadno si mohou vytvořit hned několik uživatelských profilů a personalizovat si tak ZOE. Domovskou obrazovku si můžete přetvořit zcela dle své fantazie a potřeb, u mne jí dominovala například mapa navigace, kontakty nebo vyhledávání e-POI.

Renault Zoe interiér

Easy Link doslova ukázkově spolupracuje s internetem a vyhledáváním Google, vše díky integrované SIM kartě. Největším překvapením byla pravděpodobně navigace, která navigovala bez chybně, řidiče informovala o aktuální dopravní situaci na trase (TomTom Traffic), rychlostních radarech a také množství nejrůznějších POI bodů, včetně nabíjecích stanic. U elektromobilu oceníte funkcí sledování dojezdu vzhledem k trase, pokud ZOE zjistilo, že nedojedete, nabídlo vám stanice v okolí tak i přímo na trase. S tímto bodem se sluší dodat, že vykreslení dojezdu pomocí „volského oka“ svede tento prďola jak pro režim NORMAL tak i ECO současně. Zde mám docela velkou výtku, protože mapa v režimu zobrazení dojezdu nezobrazovala města, což je značný nedostatek pro ty, kteří zrovna nevyučují zeměpis.

Co se konektivity týká, najdete zde vše, co potřebujete. Svůj smartphone připojíte bezdrátově pomocí Bluetooth nebo také drátově přes Apple CarPlay či Android Auto. K dispozici máte dvojici USB 3.0, AUX port a pod voličem převodovky bezdrátovou nabíječku Qi. Posádka vzadu má taktéž dvě výhradně nabíjecí „úesbéčka“. Elektro nadšencům a geekům v systému pochyby detailní informace o spotřebované energii, rekuperaci či jiných jízdních datech. Spokojit se musíte čistě se spotřebou v digitální kapličce a na grafy tak můžete rovnou zapomenout. Myslím si, že je to škoda, protože se najdou i tací, kteří by to jistě ocenili.

Renault Zoe interiér

Digitální přístrojový štít

ZOE si za tuto plně digitální kapličku přístrojů vysloužilo poměrně velkou pochvalu, jedná se o příjemný štít s vysokým rozlišením. Displej je zapuštěn nedochází tak rušivým odleskům a špatné čitelnosti jízdních dat, což funguje špičkově. Grafika je velmi povedená, ukazatelům dominují dva budíky, jeden reprezentuje rychloměr/ukazatel stavu nabití akumulátoru a druhý „otáčkoměr“, tedy využití výkonu.

Renault Zoe interiér

Ovládání probíhá pomocí multifunkčního volantu a řidič tak může volit mezi několika režimy (telefon, media, jízdní data, tlak pneumatik) včetně navigace, kdy se budíky rozjedou do stran a zobrazí se mapa, případně navigační šipka. Zde mám výtku, že nelze změnit měřítko mapy nebo ji přepnout do denního módu.

TEST: Renault Koleos: Jízdně neohrabaný ale infotainmentem překvapí

Asistenční systémy

Novinářský Renault Zoe disponoval standardním balíčkem asistenčních a bezpečnostních systémů a obešel se bez dalších příplatků:

  • Systém sledování mrtvého úhlu
  • Automatické přepínání dálkových světel
  • Tempomat bez adaptivní funkce
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Systém upozornění před opuštěním jízdního pruhu s aktivní korekcí jízdní dráhy
  • Zadní parkovací kamera

Závěr

Nový Renault Zoe je bezesporu velmi povedený elektromobil, který nabízí v této třídě dosud nepoznané. Ano, mířím na možnost nabíjení střídavým proudem až 22 KW nebo mega baterii o kapacitě 52 KWh. Díky těmto aspektům dokáže plnohodnotně nahradit i osobní auto. Co se týká infotainmentu, tomu nelze příliš vytknout. Systém je svižný, intuitivní, práce s vyhledáváním Google (ePOI) je hračka a integrovanou SIM zde také najdete. Co si zaslouží zmínku je ovládání klimatizace, protože to si zachovalo svůj vlastní panel pod hlavním displejem a vůbec tak nezasahuje do infotianmentu, což hodnotím jako krok správným směrem!

Malým nedostatek je méně kvalitní povrchová ochrana multimediálního systému, protože po pár tisících kilometrů, co mělo auto najeto, došlo k viditelným škrábanců. Bystrým čtenářům jistě neuniklo, že jsem nezmínil žádnou aplikaci pro vzdálený přístup. Důvodem je fakt, že stále není v provozu. Vlivem koronavirové krize došlo k odsunutí aplikace MyRenault, která by se měla zprovoznit během následujících týdnů. Poté už budete hledat nedostatky jen velmi obtížně.

 

Foto: Filip Suchomel


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *