MENU

Citroën C5 Aircross Hybrid: Elektrifikovaný snažílek

Design infotainmentu: 85%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 75%

Konektivita: 95%

Displej: 80%

Mobilní aplikace: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 84%

Vhledem k extrémnímu tlaku EU na automobilky je nucena většina z nich drasticky snižovat flotilové emise CO2. V opačném případě hrozí drakonické pokuty. Nejefektivnějším řešením jsou elektromobily nebo alespoň plug-in hybridní pohonné jednotky. Jedná se o ty, které kombinují jak spalovací motor, tak i trakční baterii, jež lze externě dobít a jet tak desítky kilometrů na čistě elektrický pohon. Z tohoto důvodu jsem sáhl po francouzské hybridní prvotině Citroënu C5 Aircross Hybrid.

Cépětka Aircross je atraktivní SUV, které na bocích a přídi zdobí typické Airbumpy s kontrastními rámečky. Díky těmto prvkům působí auto moderně a nesplete si jej s ničím jiným. Příď zdobily příplatkové LED světlomety a denní svícení, jež je vkusně zapracováno do masky a navazuje tak na znak. Dominantním prvek zádě jsou zase krásné světlomety s 3D efektem. Pod kapotou hybridní verze je šestnáctistovka THP s výkonem 132 kW a 80kW elektromotor. Dohromady má tak jednotka 165kW a 320 Nm točivého momentu. Motor je spřažen se sametovým 8-stupňovým hydroměničem, což funguje na jedničku. Plug-in hybridní C5 Aircross má podle výrobce ujet až 55km na jedno nabití, já dosahoval nižších hodnot, kolem 40km. Palubní nabíječka byla v případě novinářského kousku silnější 7,4kW.

Citroen_C5_exterier_1

Rád bych si dovolil krátce porovnat hybridní C5 Aircross s naftovou verzí, kterou jsem testoval minulý rok. Hybridní pohon je nesrovnatelně lepší ve všech ohledech, dokonce i mnou kritizovaný podvozek s hydraulickými dorazy si s vyšší hmotností vozu rozumí výrazně lépe. C5 je nyní komfortní ale předvídatelná, nevlaje po silnicích jako hadr na koštěti. Když k tomu přidáte navíc výkon 225 koní a výhody elektromobilu, především nízký hluk, dělá z modelu opravdu příjemný vůz.

Citroen C5 aircross_interier

Infotainment

Interiér působí prémiově, dokonce až luxusně. Palubní deska je doplněna o koženkové prvky a dominuje jí zapracovaný 8“ dotykový displej infotainmentu. Systém působí intuitivně a ovládání je velmi jednoduché. K rozšířeným funkcím je možné přistupovat prostřednictvím dotykové lišty umístěné pod displejem. Součástí systému jsou také rozšířené online služby Citroen Connect Nav, digitální příjem rádia (DAB) nebo palubní Wi-Fi síť.

Co se týká konektivity a online funkcí C5 Aircross Hybrid drží krok s dobou. Velmi užitečný je například TomTom Traffic pro navigační systém Citroën Connected Navigation Pack, který obsahuje:

  • 3D modely budov,
  • Aktuální informace o dopravě,
  • Dostupnosti parkovišť na trase,
  • Cenách pohonných hmot,
  • Dostupnosti nabíjecích stanic,
  • Varování před rychlostními radary.

Online připojení k internetu je zprostředkováno palubní eSIM kartou umístěnou ve stropním modulu Connect Assist.

TEST: Citroën C4: Návrat ke kořenům

Pro připojení smartphonu k „cépětce“ máte na výběr bezdrátový bluetooth nebo USB konektor. V druhé variantě se bavíme o rozhraní Mirror Screen, ukrývající Apple CarPlay a Android Auto

Elektrické funkce

Největším rozdílem infotainmentu hybridu oproti klasické verzi C5 Aircross je tlačítko Energie. Po stisknutí se dostáváte do rozhraní, které má několik dalších záložek a funkcí. Nejatraktivnějším módem je tok elektrické energie, kdy lze graficky zobrazit, zda je aktivní spalovací motor či pouze elektromotor. Další záložka zobrazuje jízdní data a průměrnou spotřebu benzinu a elektřiny za poslední jízdu. Bohužel si nedokáže zapamatovat minulé jízdy a po startu se vždy nuluje, což postrádá smysl.

Citroen_C5_nabijeni

Poslední záložkou je eSave, tedy zamknutí energie v bateriích například pro pozdější jízdu ve městě. řidič tak má možnost uchovat plnou baterii, 20km nebo 10km dojezdu. Pokud je aktuální kapacita baterie menší, benzinový agregát svede baterii dobít, musíme však počítat s citelným zvýšením průměrné spotřeby paliva.

Digitální kaplička přístrojů

Plně digitální kaplička přístrojů je tvořena rozměrným displejem o úhlopříčce 12,3“. Štít je velmi dobře čitelný a lze jej přepnou do několika režimů včetně navigačního, kdy mapa zabírá celý displej. Ovládání probíhá pomocí multifunkčního volantu a středovém tlačítku na vrcholu páčky stěračů. Ano, chce to zvyk.

Citroen_C5_digitalni_stit_1

Bezpečnostní a asistenční systémy

Nová C5 je mohutné a bezpečné auto, kterému nechybí částečně autonomní asistenty. Testované automobily disponovaly paketem Safety Plus:

  • Systém sledování pozornosti řidiče (kamera + pohyby volantu),
  • Aktivní sledování mrtvého úhlu,
  • Varování před opuštěním jízdního pruhu,
  • Systém rozšířeného rozpoznávaní dopravního značení,
  • Systém automatického nouzového brzdění,
  • Akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku,
  • Coffe break alert.

Citroen_C5_infotianment_4

Mobilní aplikace MyCitroën + e-Remote Control

Mobilní aplikace je svěží, plynulá a intuitivní. Je volně stažitelná pro chytré telefony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). Appka komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth, pokaždé, když opouštíte vůz. Během tohoto propojení stáhne aktuální data o dané jízdě a využívá je za účelem vytvoření různých statistiky, knihy jízd nebo při výpočtu nákladů za projeté PHM. Dále umožňuje:

  • Přehled o údržbě vozidla
  • Online rezervaci termínu v servisu
  • Dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment
  • Aktuální GPS polohu vozidla
  • Export tras do navigačního systému

Výhradně pro plug-in hybridní verzi je k dispozici nástavba e-Remote Control. Účelem tohoto modulu je možnost komfortního ovládání klimatizace, nabíjení nebo podjezdů z prostředí mobilní aplikace MyCitroën. E-Remote Control umožňuje získat:

  • Informace o dojezdu na benzin/elektrickou energii,
  • Informace o stavu nabití baterie a procesu nabíjení,
  • Ovládat klimatizace/topení,
  • Nastavit dobu odjezdu – alternativa nezávislého topení

Závěrem

Citroën C5 Aircross Hybrid je příjemné rodinné SUV, které exceluje komfortem a tichostí. Spojení s plug-in hybridní jednotkou eliminovalo nedostatky, jež jsem pozoroval u naftové verze. Došlo k citelnému zlepšení v jízdních vlastnostech, pravděpodobně vlivem vyšší hmotnosti. Po stránce infotainmentu a konektivity nabízí velmi mnoho nejrůznějších vychytávek. Zejména bych ocenil TomTom online traffic s možností upozornění na rychlostní radary. Stejně tak přítomnost užitečné mobilní aplikace MyCitroën s možnosti nástavby e-Remote Control sloužící pro vzdálené ovládání vozidla (klimatizace, topení, doba odjezdu, nabíjení).

 


Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.