MENU

Renault Captur: Šmrnc, styl a moderní technika

Design infotainmentu: 90%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 90%

Konektivita: 95%

Displej: 90%

TOTAL SCORE

Total Score 92%

Renaultu se s modelem Captur poměrně dlouho daří triumfovat v „překonkurovaném“ rybníčku městských crossoverů. Před nedávnem přišel s novou generací a přátelé, změnilo se skutečně mnoho. Novinka na první pohled upoutá svou vyspělou designovou linií. V porovnání s první generací se Captur proměnil z nudného auta na docela šmrncovního elegána. Nejvýraznějším prvkem, zdobící příď i záď jsou full-LED světlomety ve tvaru písmene „C“. Na novou generaci byly kladeny vysoké nároky, musí obhájit titul nejoblíbenějšího malého SUV v Evropě! Změn se tak událo mnoho a například po stránce infotainmentu to je slušná revoluce.

Renault Captur

Testovací vozidlo dorazilo v nejvyšší výbavě Intens a také vrcholné zážehové motorizaci TCe 155 s automatickou dvouspojkovou převodovkou EDC. Jedná se o čtyřválcový agregát o objemu 1.3 litru s maximálním výkonem 155 koní a točivým momentem 270 Nm. Motor umí s autem docela slušně zacvičit a vyšší otáčky příjemně ozvláštní jadrným zvukem. Při městském ježdění naopak o motoru vůbec nevíte, až tak je tichý. Spotřebu lze udržet v rozmezí mezi 5,8 – 7,5 l/100 km, což hodnotím zvlášť kladně. Škoda že to kazí ten automat. Ani po necelé tisícovce kilometrů jsem nedokázal odhalit, jak vlastně zareaguje na přidání plynového pedálu. Docela často se mi stávalo, že při jemném přidávání plynu během popojíždění cukal a jízda tak nebyla plynulá. Stačilo ale přepnout režim SPORT a bylo po problému.

Renault Captur interier

Infotainment

U nových modelů nahradil Renault svůj dosavadní multimediální systém R-Link 2 zcela novým infotainmentem označovaným jako Easy Link s 9,3″ dotykovým displejem s vysokým rozlišením a vertikální orientací. Tento krok se francouzské automobilce náramně povedl, protože splnil mou představu o infotainmentu 21. století.

Renault Koleos: Jízdně neohrabaný ale infotainmentem překvapí

Systém je graficky velmi zdařilý, rychlý a intuitivně se ovládá. Rád bych pochválil ochrannou vrstvu displeje před odlesky a otisky prstů, rozhodně je to znát. Střídá-li se víc řidičů, snadno lze vytvořit hned několik uživatelských profilů a personalizovat si tak infotainment dle svého. Konkrétně mám na mysli ikony na domovské obrazovce či grafické schéma.

Easy Link doslova ukázkově spolupracuje s internetem a online vyhledáváním Google, vše díky integrované SIM kartě. Největším překvapením byla pravděpodobně navigace, která navigovala bez chybně, řidiče informovala o aktuální dopravní situaci na trase (TomTom Traffic), rychlostních radarech, nebezpečných oblastech, cen paliv či množství nejrůznějších POI bodů. Stejně tak vás potěší služba Auto-Update pro mapové podklady nebo Online Asistence.

Co se konektivity týká, najdete zde vše, co potřebujete. Svůj smartphone připojíte bezdrátově pomocí Bluetooth nebo také drátově přes Apple CarPlay či Android Auto. K dispozici máte dvojici USB 3.0, AUX port a pod voličem převodovky bezdrátovou nabíječku Qi. Posádka vzadu má taktéž dvě výhradně nabíjecí „úesbéčka“.

Digitální přístrojový štít

Captur přijíždí již v základu se 7“ digitálním přístrojovým štítem, připlatit lze za větší a to rovnou 10,25“, kde lze zrcadlit i navigaci. Novinářský kousek byl vybaven pouze tím základním, avšak plně dostačujícím. Ovládání displeje je po vzoru infotainmentu jednoduché a intuitivní, vše co potřebujete jsou pouze tlačítka na volantu. Logiku bych přirovnal k nejnovější generaci Octavie či Golfu. Po okrajích jsou LED diody signalizující palivoměr a teplotu chladicí vody. Menší nevýhodou je nemožnost zobrazit navigaci, avšak i na to se dá bez větších problémů zvyknout. Grafika displeje se mění v závislosti na aktuálnímu jízdnímu režimu, což je příjemné. Zajímavou „fjůčurou“ je například inteligentní barevné zobrazení 2s odstupu od vozidla před vámi, která reaguje velmi rychle a dokáže řidiče naučit disciplíně.

Renault Captur přístrojový štít

Asistenční systémy

Captur je již v základu vybaven řadou asistenčních a bezpečnostních systémů, které pracují velmi spolehlivě s minimem přecitlivělých reakcí. Například systém pro sledování před vybočením z jízdního pruhu dokáže jako jeden z mála asistentů na trhu udržet aktivně vozidlo opravdu uprostřed pruhu. V kombinaci s adaptivním tempomatem si tak výrazně odlehčíte během jízdy na dálnici. Škoda, že tempomat neumí využívat rozpoznávání značek ke korekci rychlostního limitu. Pro pořádek je zde výčet všech asistentů, které obsahoval testovací kousek:

  • Rozpoznávání dopravních značek,
  • Systém upozornění na vybočení z jízdního pruhu s korekcí jízdní dráhy
  • Upozornění na dodržování bezpečné vzdálenosti
  • Aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů
  • 360 stupňový kamerový systém

Závěr

Nový Renault Captur je skvělý městský crossover, který přináší do tohoto segmentu čerstvý vítr. Mám na mysli například shift by wire volič převodovky, plovoucí panel s Qi nabíječkou nebo rozsáhlou paletu asistentů vzdáleně koketujících s „poloautonomní“ jízdou. Co se týká infotainmentu, tomu nelze také nic moc vytknout. Systém je svižný, intuitivní, kooperace s vyhledáváním Google (ePOI) je ukázková, stejně tak i automatický update mapových podkladů či dopravy. Stejně jako v recenzi elektrického Renaultu ZOE musím říci, že takto si představuji infotainment dnešní doby.

 


 

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *