Automobilka Renault se rozhodla ve spolupráci s českým energetickým gigantem ČEZ uspořádat test souběžného dobíjení šesti elektromobilů jedné značky v místě a čase. V hlavní roli trojice veřejných rychlodobíjecích stanic ČEZ ve středočeském Vestci a flotila elektromobilů Renault ZOE.
Dvanáctka cíleně pro účel testu vybitých elektromobilů Renault ZOE s kapacitou baterií 52 kWh a proti nim sestava ČEZ s trojicí veřejných rychlodobíjecích stanic podporovaných bateriovým systémem od společnosti Hitachi ABB Power Grids s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW. Tak byly rozdány karty před dnešním zátěžovým testem dobíjecího systému ve Vestci, prvním českým souběžným dobíjením 6 e-aut ze tří stanic. Každý den se také nestává, aby během pár hodin v jedné lokalitě doplňovalo své baterie 12 e-aut stejné značky.
Auta přijela k testu se zbytkovou kapacitou cca 10 % baterie, Po zbytek dopoledne na každé ze tří dobíjecích stanic ve Vestci souběžně doplňovaly své baterie vždy dva elektromobily, jeden rychlým 50 DC a druhý standardním 22 AC konektorem. Dobíjecí systém prokázal schopnost jednorázově obsloužit všechna auta.
„Jsme rádi, že se dnes podařilo spojit atraktivní formu a odborný obsah. Právě v konkrétních ukázkách schopností dobíjecích stanic a elektromobilů je klíč k ještě vyšší důvěře lidí v e-auta. Konkrétní zkušenost z výsledku testu ve Vestci je pro nás také impulsem k úvahám vybavovat další lokality dobíjecích stanic o zálohu v podobě decentralizovaných zdrojů a akumulačních jednotek,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.
„Záměrně jsme pro test nominovali 12 elektromobilů Renault ZOE z našich dealerství doslova po celé republice, abychom mohli porovnat i reakci baterií vozů na různé trasy. U všech aut byla na jejich cestě průběžně monitorována spotřeba v závislosti na sklonových podmínkách a charakteru jízdy. Měřením a následným analýzám byly samozřejmě podrobeny také odběry u jednotlivých nabíjecích stanic ve Vestci,“ uvedl Zdeněk Grunt, ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s.
Na akce spolupracovaly společnosti ČEZ, Renault Česká republika, a.s., Centrum ENET VŠB – Technická univerzita Ostrava, VUT v Brně a ABB. Centrum ENET je autorem komplexního monitorovacího systému, který průběžně sleduje a měří nejen stav dobíjecího systému, ale např. i vnější vlivy jako třeba počasí.
Zdroj: Renault Česká republika
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…
View Comments
Ani slovo o max nabíjecím příkonu použitého typu elektromobilu, nebo graf nabíjecího proudu/ příkonu v závislosti na čase?
Dobrý den Martine, Váš dotaz je adekvátní, nicméně nedokáži odpovědět, data k této tiskovce nebyla. Hezký den, Filip
Dobrý den,
v článku píšete "...rychlodobíjecích stanic ABB podporovaných bateriovým systémem s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW …". Pro přesnost by bylo dobré uvést na pravou míru, že bateriový systém byl dodán společností Hitachi ABB Power Grids a ne ABB.
Dobrý den, pane Nosku, děkuji za upozornění. Nyní by to mělo být již v pořádku. Hezký den, Filip