MENU

Test nabíjení: 12 vybitých aut, 3 nabíječky a 2 hodiny času

Automobilka Renault se rozhodla ve spolupráci s českým energetickým gigantem ČEZ uspořádat test souběžného dobíjení šesti elektromobilů jedné značky v místě a čase. V hlavní roli trojice veřejných rychlodobíjecích stanic ČEZ ve středočeském Vestci a flotila elektromobilů Renault ZOE.

Renault ZOE nabíjení 1

Baterie na 10 %…

Dvanáctka cíleně pro účel testu vybitých elektromobilů Renault ZOE s kapacitou baterií 52 kWh a proti nim sestava ČEZ s trojicí veřejných rychlodobíjecích stanic podporovaných bateriovým systémem od společnosti Hitachi ABB Power Grids s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW. Tak byly rozdány karty před dnešním zátěžovým testem dobíjecího systému ve Vestci, prvním českým souběžným dobíjením 6 e-aut ze tří stanic. Každý den se také nestává, aby během pár hodin v jedné lokalitě doplňovalo své baterie 12 e-aut stejné značky.

Auta přijela k testu se zbytkovou kapacitou cca 10 % baterie, Po zbytek dopoledne na každé ze tří dobíjecích stanic ve Vestci souběžně doplňovaly své baterie vždy dva elektromobily, jeden rychlým 50 DC a druhý standardním 22 AC konektorem. Dobíjecí systém prokázal schopnost jednorázově obsloužit všechna auta.

TEST: Renault ZOE: Skvělý ve všech disciplínách

Cenná data pro vývoj a výzkum

„Jsme rádi, že se dnes podařilo spojit atraktivní formu a odborný obsah. Právě v konkrétních ukázkách schopností dobíjecích stanic a elektromobilů je klíč k ještě vyšší důvěře lidí v e-auta. Konkrétní zkušenost z výsledku testu ve Vestci je pro nás také impulsem k úvahám vybavovat další lokality dobíjecích stanic o zálohu v podobě decentralizovaných zdrojů a akumulačních jednotek,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.

Renault ZOE nabíjení 2

„Záměrně jsme pro test nominovali 12 elektromobilů Renault ZOE z našich dealerství doslova po celé republice, abychom mohli porovnat i reakci baterií vozů na různé trasy. U všech aut byla na jejich cestě průběžně monitorována spotřeba v závislosti na sklonových podmínkách a charakteru jízdy. Měřením a následným analýzám byly samozřejmě podrobeny také odběry u jednotlivých nabíjecích stanic ve Vestci,“ uvedl Zdeněk Grunt, ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s.
Na akce spolupracovaly společnosti ČEZ, Renault Česká republika, a.s., Centrum ENET VŠB – Technická univerzita Ostrava, VUT v Brně a ABB. Centrum ENET je autorem komplexního monitorovacího systému, který průběžně sleduje a měří nejen stav dobíjecího systému, ale např. i vnější vlivy jako třeba počasí.

 

Zdroj: Renault Česká republika

Written by:

Published on: 15.9.2020

Filled Under: Hlavní strana, Novinky

, , , , , ,

4 Responses to Test nabíjení: 12 vybitých aut, 3 nabíječky a 2 hodiny času

  1. chybějící data napsal:

    Ani slovo o max nabíjecím příkonu použitého typu elektromobilu, nebo graf nabíjecího proudu/ příkonu v závislosti na čase?

    • Filip Suchomel napsal:

      Dobrý den Martine, Váš dotaz je adekvátní, nicméně nedokáži odpovědět, data k této tiskovce nebyla. Hezký den, Filip

  2. Test nabíjení napsal:

    Dobrý den,
    v článku píšete „…rychlodobíjecích stanic ABB podporovaných bateriovým systémem s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW …“. Pro přesnost by bylo dobré uvést na pravou míru, že bateriový systém byl dodán společností Hitachi ABB Power Grids a ne ABB.

    • Filip Suchomel napsal:

      Dobrý den, pane Nosku, děkuji za upozornění. Nyní by to mělo být již v pořádku. Hezký den, Filip

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *