Test nabíjení: 12 vybitých aut, 3 nabíječky a 2 hodiny času
Automobilka Renault se rozhodla ve spolupráci s českým energetickým gigantem ČEZ uspořádat test souběžného dobíjení šesti elektromobilů jedné značky v místě a čase. V hlavní roli trojice veřejných rychlodobíjecích stanic ČEZ ve středočeském Vestci a flotila elektromobilů Renault ZOE.
Baterie na 10 %…
Dvanáctka cíleně pro účel testu vybitých elektromobilů Renault ZOE s kapacitou baterií 52 kWh a proti nim sestava ČEZ s trojicí veřejných rychlodobíjecích stanic podporovaných bateriovým systémem od společnosti Hitachi ABB Power Grids s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW. Tak byly rozdány karty před dnešním zátěžovým testem dobíjecího systému ve Vestci, prvním českým souběžným dobíjením 6 e-aut ze tří stanic. Každý den se také nestává, aby během pár hodin v jedné lokalitě doplňovalo své baterie 12 e-aut stejné značky.
Auta přijela k testu se zbytkovou kapacitou cca 10 % baterie, Po zbytek dopoledne na každé ze tří dobíjecích stanic ve Vestci souběžně doplňovaly své baterie vždy dva elektromobily, jeden rychlým 50 DC a druhý standardním 22 AC konektorem. Dobíjecí systém prokázal schopnost jednorázově obsloužit všechna auta.
TEST: Renault ZOE: Skvělý ve všech disciplínách
Cenná data pro vývoj a výzkum
„Jsme rádi, že se dnes podařilo spojit atraktivní formu a odborný obsah. Právě v konkrétních ukázkách schopností dobíjecích stanic a elektromobilů je klíč k ještě vyšší důvěře lidí v e-auta. Konkrétní zkušenost z výsledku testu ve Vestci je pro nás také impulsem k úvahám vybavovat další lokality dobíjecích stanic o zálohu v podobě decentralizovaných zdrojů a akumulačních jednotek,“ říká manažer útvaru čisté technologie ČEZ Tomáš Chmelík.
„Záměrně jsme pro test nominovali 12 elektromobilů Renault ZOE z našich dealerství doslova po celé republice, abychom mohli porovnat i reakci baterií vozů na různé trasy. U všech aut byla na jejich cestě průběžně monitorována spotřeba v závislosti na sklonových podmínkách a charakteru jízdy. Měřením a následným analýzám byly samozřejmě podrobeny také odběry u jednotlivých nabíjecích stanic ve Vestci,“ uvedl Zdeněk Grunt, ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s.
Na akce spolupracovaly společnosti ČEZ, Renault Česká republika, a.s., Centrum ENET VŠB – Technická univerzita Ostrava, VUT v Brně a ABB. Centrum ENET je autorem komplexního monitorovacího systému, který průběžně sleduje a měří nejen stav dobíjecího systému, ale např. i vnější vlivy jako třeba počasí.
Zdroj: Renault Česká republika
Ani slovo o max nabíjecím příkonu použitého typu elektromobilu, nebo graf nabíjecího proudu/ příkonu v závislosti na čase?
Dobrý den Martine, Váš dotaz je adekvátní, nicméně nedokáži odpovědět, data k této tiskovce nebyla. Hezký den, Filip
Dobrý den,
v článku píšete „…rychlodobíjecích stanic ABB podporovaných bateriovým systémem s kapacitou 275 kWh a střešní fotovoltaikou o výkonu 20 kW …“. Pro přesnost by bylo dobré uvést na pravou míru, že bateriový systém byl dodán společností Hitachi ABB Power Grids a ne ABB.
Dobrý den, pane Nosku, děkuji za upozornění. Nyní by to mělo být již v pořádku. Hezký den, Filip