Mnichovská automobilka BMW přišla s inovativním řešením v oblasti lakování karoserií. Do samotného procesu totiž zapojuje umělou inteligenci s cílem zdokonalit výsledný efekt, tedy zářivý lak svých modelů. V čem tedy spočívá onen trik?
Během lakování se dodržují velmi přísná opatření, která například eliminují prachové částice, které jsou jedním z nejhorších faktorů pro čerstvě nanesený lak. Ulpí-li na povrchu, přichytí se k němu a vizuálně jej naruší. Z tohoto důvodu se používají filtrační a podtlakové systémy. Specialisté na umělou inteligenci (AI) z centrálního plánování a mnichovského výrobního závodu spojili hlavy dohromady a objevili způsob, jak se ulpívání částic na čerstvém laku zcela vyvarovat.
V praxi to vypadá tak, že každá nalakovaná karoserie bude v lakovně automaticky zkontrolována. Získaná data z kontrol jsou zpracována do komplexní databáze pro analýzu prachu. Již nyní se používají algoritmy AI, ty na základě aktuálních hodnot obsahu prachových částic v lakovnách a sušárnách, porovnají výsledky s novou databází.
„Řešení vytvořená na základě získaných dat nám pomáhají dodržovat a dále zlepšovat naše přísné kvalitativní požadavky ve prospěch našich zákazníků. Inteligentní analytika dat a umělá inteligence slouží jako klíčové pomůcky při rozhodování našeho týmu pro zdokonalování procesu lakování. Zažádali jsme o několik patentů vztahujících se k této inovativní technologii analýzy prachových částic,“ vysvětluje Albin Dirndorfer, senior viceprezident sekce Painted Body, Finish and Surface u BMW Group.
BMW hovoří o dvou největších výhodách, které použití AI přináší: Zvýší-li se úroveň prašnosti (roční období nebo prodloužená doba schnutí), algoritmus tento trend odhalí a je schopen nařídit výměnu filtru. Pokud se zmíněný algoritmus využije spolu s jinými analytickými nástroji, lze například dolaďovat různé procesy či nastavení zařízení, které odstraňují prachové částice z karoserií pomocí pštrosího peří.
Specialisté zabývající se umělou inteligencí spatřují v analýze prachových částic velký potenciál. Samotný algoritmus pracuje s více než 160 vstupy (funkcemi) a je tak schopen přesně predikovat kvalitu lakování. Zatím se však jedná o pilotní projekt a teprve výsledky ukáží, zda bude použit do sériové výroby.
Zdroj: BMW Group PressClub
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…