Categories: Hlavní stranaNovinky

BMW analyzuje prach pomocí umělé inteligence

Mnichovská automobilka BMW přišla s inovativním řešením v oblasti lakování karoserií. Do samotného procesu totiž zapojuje umělou inteligenci s cílem zdokonalit výsledný efekt, tedy zářivý lak svých modelů. V čem tedy spočívá onen trik?

Během lakování se dodržují velmi přísná opatření, která například eliminují prachové částice, které jsou jedním z nejhorších faktorů pro čerstvě nanesený lak. Ulpí-li na povrchu, přichytí se k němu a vizuálně jej naruší. Z tohoto důvodu se používají filtrační a podtlakové systémy. Specialisté na umělou inteligenci (AI) z centrálního plánování a mnichovského výrobního závodu spojili hlavy dohromady a objevili způsob, jak se ulpívání částic na čerstvém laku zcela vyvarovat.

Foto: BMW Group PressClub

Analýza prachu

V praxi to vypadá tak, že každá nalakovaná karoserie bude v lakovně automaticky zkontrolována. Získaná data z kontrol jsou zpracována do komplexní databáze pro analýzu prachu. Již nyní se používají algoritmy AI, ty na základě aktuálních hodnot obsahu prachových částic v lakovnách a sušárnách, porovnají výsledky s novou databází.

ČTĚTE: Android Auto míří do infotainmentů BMW

„Řešení vytvořená na základě získaných dat nám pomáhají dodržovat a dále zlepšovat naše přísné kvalitativní požadavky ve prospěch našich zákazníků. Inteligentní analytika dat a umělá inteligence slouží jako klíčové pomůcky při rozhodování našeho týmu pro zdokonalování procesu lakování. Zažádali jsme o několik patentů vztahujících se k této inovativní technologii analýzy prachových částic,“ vysvětluje Albin Dirndorfer, senior viceprezident sekce Painted Body, Finish and Surface u BMW Group.

Foto: BMW Group PressClub

Výhody použití umělé inteligence

BMW hovoří o dvou největších výhodách, které použití AI přináší: Zvýší-li se úroveň prašnosti (roční období nebo prodloužená doba schnutí), algoritmus tento trend odhalí a je schopen nařídit výměnu filtru. Pokud se zmíněný algoritmus využije spolu s jinými analytickými nástroji, lze například dolaďovat různé procesy či nastavení zařízení, které odstraňují prachové částice z karoserií pomocí pštrosího peří.

Specialisté zabývající se umělou inteligencí spatřují v analýze prachových částic velký potenciál. Samotný algoritmus pracuje s více než 160 vstupy (funkcemi) a je tak schopen přesně predikovat kvalitu lakování. Zatím se však jedná o pilotní projekt a teprve výsledky ukáží, zda bude použit do sériové výroby.

 

Zdroj: BMW Group PressClub

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago