BMW analyzuje prach pomocí umělé inteligence
Mnichovská automobilka BMW přišla s inovativním řešením v oblasti lakování karoserií. Do samotného procesu totiž zapojuje umělou inteligenci s cílem zdokonalit výsledný efekt, tedy zářivý lak svých modelů. V čem tedy spočívá onen trik?
Během lakování se dodržují velmi přísná opatření, která například eliminují prachové částice, které jsou jedním z nejhorších faktorů pro čerstvě nanesený lak. Ulpí-li na povrchu, přichytí se k němu a vizuálně jej naruší. Z tohoto důvodu se používají filtrační a podtlakové systémy. Specialisté na umělou inteligenci (AI) z centrálního plánování a mnichovského výrobního závodu spojili hlavy dohromady a objevili způsob, jak se ulpívání částic na čerstvém laku zcela vyvarovat.
Analýza prachu
V praxi to vypadá tak, že každá nalakovaná karoserie bude v lakovně automaticky zkontrolována. Získaná data z kontrol jsou zpracována do komplexní databáze pro analýzu prachu. Již nyní se používají algoritmy AI, ty na základě aktuálních hodnot obsahu prachových částic v lakovnách a sušárnách, porovnají výsledky s novou databází.
ČTĚTE: Android Auto míří do infotainmentů BMW
„Řešení vytvořená na základě získaných dat nám pomáhají dodržovat a dále zlepšovat naše přísné kvalitativní požadavky ve prospěch našich zákazníků. Inteligentní analytika dat a umělá inteligence slouží jako klíčové pomůcky při rozhodování našeho týmu pro zdokonalování procesu lakování. Zažádali jsme o několik patentů vztahujících se k této inovativní technologii analýzy prachových částic,“ vysvětluje Albin Dirndorfer, senior viceprezident sekce Painted Body, Finish and Surface u BMW Group.
Výhody použití umělé inteligence
BMW hovoří o dvou největších výhodách, které použití AI přináší: Zvýší-li se úroveň prašnosti (roční období nebo prodloužená doba schnutí), algoritmus tento trend odhalí a je schopen nařídit výměnu filtru. Pokud se zmíněný algoritmus využije spolu s jinými analytickými nástroji, lze například dolaďovat různé procesy či nastavení zařízení, které odstraňují prachové částice z karoserií pomocí pštrosího peří.
Specialisté zabývající se umělou inteligencí spatřují v analýze prachových částic velký potenciál. Samotný algoritmus pracuje s více než 160 vstupy (funkcemi) a je tak schopen přesně predikovat kvalitu lakování. Zatím se však jedná o pilotní projekt a teprve výsledky ukáží, zda bude použit do sériové výroby.
Zdroj: BMW Group PressClub