Parkování na modrých zónách: S hybridem nebo elektromobilem zdarma

Parkování? V Praze? Zdarma? Ano, hned to uvedu na pravou míru. Pokud vlastníte automobil s hybridním pohonem, můžete parkovat v placených zónách zdarma, má to však své podmínky. Abyste mohli tuto službu využívat, je potřeba vozidlo zaregistrovat na úřadě a zaplatit stokorunový administrativní poplatek, poté parkujete, kde se vám zachce.

Foto: Toyota Media Info

Zdarma pouze modré a fialové zóny

Je však dávat pozor, protože majitelé hybridních vozidel jsou oproštění od placení parkovného pouze v modré a fialové zóně bez ohledu na to, zda jsou rezidenty městské části, kde právě zaparkovali. Parkování na zelených a oranžových zónách je stále parkovacími hodinami zpoplatněno!

Pokud máte zájem, stačí, když splňujete tyto 4 podmínky:

  1. Vozidlo lze přepnout na čistě elektrický pohon,
  2. Výkon spalovacího motoru nesmí překročit 135 kW,
  3. Vozidlo nesmí být starší 10 let od data první registrace,
  4. Vše musíte mít potvrzeno automobilkou.

RECENZE: Toyota C-HR s infotainmentem Toyota Touch Pro 2 a navigačním systémem GO

O parkování zdarma je zájem

O tuto službu je stále větší zájem, což potvrzují jak automobilky, tak i samotný úřad. V Praze se podle našich informací pohybuje více hybridních vozidel než elektromobilů a jsou zpravidla i cenově dostupnější, proto očekáváme ještě větší zájem o jejich registraci,“ řekl tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Přístup Prahy by podle expertů i automobilek mohl zvýšit zájem o hybridní vozy mezi řidiči.

Speciální „EL“ registrační značky

Vlastníte-li elektromobil, hybrid (do 50 gramů oxidu uhličitého na kilometr) či automobil na vodíkový pohon, můžete si požádat o státní poznávací značku začínající písmeny „EL”. S touto RZ jsou jsou spojeny nemalé výhody, například zmíněné parkovaní na modrých zónách nebo výjimka z placení dálničních známek. Výměna za stávající značky je pro žadatele zdarma ve 15 dní od data podání žádosti.

S žádostí osobně na magistrát

Zažádat o registraci je možné jen osobně na pražském magistrátu v Jungmannově ulici č. 35/29 v prvním patře, dveře č. 143. Zájemce musí ukázat kopii velkého technického průkazu nebo originál leasingové smlouvy, pro schůzku je potřeba předem se objednat na telefonu 236 004 354. Registraci je zapotřebí po roce obnovit.

 

Zdroj: Toyota Media Info

Filip Suchomel

View Comments

  • Metodický pokyn pro výdej parkovacích oprávnění do zón placeného
    stání na území hl. m. Prahy pro elektrická vozidla a vozidla s
    hybridním pohonem po 1. 5. 2019
    4. Nová registrace hybridního vozidla podle původních podmínek není
    možná. Nové parkovací oprávnění lze vydat pouze stávajícímu držiteli na
    vozidlo zaregistrované výdejnou MHMP podle podmínek platných do 30.
    4. 2019 (např. v případě změny adresy nebo jména).

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

3 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago