MENU

Kia Stinger GT s TomTom online službami

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 75%

Konektivita: 90%

Displej: 80%

TOTAL SCORE

Total Score 81%

Automobily s karoserií GT, fastback nebo Grand Coupé jsou v našich končinách stále oblíbenější. Kombinace splývavé zádě, komfortu a sportovnosti je zkrátka velmi sexy. Automobilky na tento trend reagují novými modely, které postupně vytlačují klasické sedany. Velmi často se tak potkáváme s vozy, mající pod kapotou šesti či dokonce osmiválcové motory. Brusele, drž se! Ceny takových výkladních skříní startují na nepředstavitelných sumách. Existuje však řešení z korejské provenience jménem KIA Stinger GT.

Kia Stinger GT

Korejské GTčko je jedním slovem fantastické a hlavně univerzální auto. Na první otočením knoflíku z něj uděláte komfortní a tichý silniční koráb, na druhé otočení rychlou, uřvanou bestii, jež nemá sebemenší problém driftovat. Pod kapotou Stingeru tepe vidlicový šestiválec o objemu 3,3 litru. Jeho výkon dosahuje hodnoty 366 koní s točivým momentem 510 Nm přenášeným na všechna kola. Verze GT se od paketu GT-line liší nejrůznějšími průduchy na karoserii, čtveřicí koncovek výfuku, adaptivními tlumiči či neúnavnými brzdami Brembo.

Kia Stinger GT

Již při prvotním usednutím vás Stinger nadchne do té míry, že byste KIU hádali jen opravdu stěží. Sílu tohoto okamžiku znásobí nastartování, kdy zprvu slyšíte vyšší volnoběžné otáčky motoru tvořící v kombinaci s výfukem opojný hluboký tón. Pak stačí jen zařadit D a vyrazit za dobrodružstvím, klidně bokem!

Infotainment

Vlajková loď korejské automobilky není žádnou novinkou. Nejvíc se to projevilo na infotainmentu. 8“ displej z přístrojové desky spíše trčí a na můj vkus je poměrně daleko. Tento fakt bych Stingerovi odpustil, kdyby jej šlo ovládat prostřednictvím ovladače na středové konzoli, což ovšem nelze. Za druhé negativum označím výrazné řádkování. Pochvalu si naopak zaslouží plynulost systému, ten šlape jak švýcarské hodinky.

Kia Stinger infotainment

 

Zvláštní kapitolu věnuji navigaci. Základem jsou detailní mapy od společnosti TomTom, které odvádějí dobrý navigační výkon. Nastavení cílové destinace je intuitivní, výpočet trasy rychlý a během jízdy funguje skvěle. Drobnou výtku si zaslouží pouze grafické zpracování, osobně by mi vyhovoval propracovanější vzhled mapy. Nepostradatelnou součástí map jsou online dopravní informace TomTom, jež řidiče upozorní na kolony, nehody nebo i stacionární radary. Online Traffic využívá data z internetu, který musíte distribuovat svým smartphonem. Snad se časem dočkáme integrace SIM, případně eSIM přímo v infotainmentu.

RECENZE: Kia Optima Plug-in Hybrid se službou Connected Services

Konektivita

Multimediální systém disponuje plnou konektivitou, podporuje Apple CarPlay i Android Auto, bezdrátové rozhraní však postrádá. Pro příznivce klasické konektivity nechybí Bluetooth hands-free, pojící se s přehledným grafickým prostředím s číselníkem, přehledem volání a adresářem.

Apple CarPlay rozhraní

Příjemným detailem je důmyslná schránka na telefon, doplněná o bezdrátovou nabíječku Qi s notifikací a boční vedení proti vypadnutí telefonu pří ostré jízdě.

Bezdrátová nabíječka Qi

Kaplička přístrojů

Přístrojový štít je velmi stylový. Využívá kombinaci analogových budíků ve spojení se středovým 7“ TFT displeje. Ovládání probíhá tlačítky na multifunkčního volantu, řidič si kromě spotřeby nebo dojezdu zobrazí navigační šipku, telefon nebo média. Tato kaplička zkrátka k tomuto autu sedí jako noty na buben.

Multifunkční volant

Kia mění budíky za displeje

Asistenční a bezpečnostní systémy

Stinger byl vybaven technologií DriveWise, tedy souborem bezpečnostních, hospodárných a komfortních systémů, které mimo jiné chrání posádku před riziky souvisejícími například se stresem či nepozorností. Vyšší úroveň bezpečnosti je zásluhou těchto systémů:

  • Autonomní nouzové brzdění (FCA)
  • Pokročilý adaptivní tempomat (SCC) s funkcí Stop and Go
  • Sledování mrtvého úhlu (BCW)
  • Aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA)
  • Sledování únavy řidiče (DAW)
  • Automatické přepínání dálkových světlometů (HBA)
  • Ukazatel rychlostních limitů (ISLW)
  • Head-Up displej

Head-Up displej

360° monitorovací systém

Pohled z ptačí perspektivy je u tohoto GT jedním z převelice důležitých asistentů, který budete kvitovat při každém druhém parkování. Problém s manévrováním vyvstává z malého „rejdu“. Chcete-li mít nárazníky a zejména disky kol v pořádku, musíte si nadjíždět. Čtveřice kamer zobrazuje širokoúhlý obraz na dipleji infotainmentu, řidič tak přesně vidí vzdálenost mezi hranou předního nárazníku a betonového plotu. Systém je aktivní do rychlosti 20 km/h.

360° monitorovací systém

TomTom online služby

Online services od TomTomu nabízejí kromě online dopravních informací také obsáhlou databázi zajímavých míst (POI). Jednotlivé lokace lze vybírat podle klíčových slov nebo předvolených kategorií. Užitečným benefitem jsou přidružené aplikace Počasí, Parkování či Čerpací stanice. Abyste si mohli naplno užít těchto služeb, budeme se muset s autem podělit o část svého internetu prostřednictvím Hotspotu.

TomTom online služby

Závěr

Kia Stinger má vše, co od GéTéčka čekáte. Nechybí zde prostor pro posádku, moderní infotainment s online podporou, konektivita ani komfort na dlouhé cesty. Verze GT, vrcholící na částce 1,3 milionu korun, přidává Stingeru ještě několik ryze sportovních ingrediencí, které jednoznačně povyšují manažerskou limču na bestii. Přímých soupeřů má tento Korejec jako šafránu, co mu však nehraje do karet je nízká prestiž značky v tomto segmentu. Podle mého názoru se jedná o nedoceněné auto, které vyniká svou univerzálností a před kterým by se měly sportovní deriváty německých konkurentů mít přinejmenším na pozoru.

 

Foto: Josef Tobiášek

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.