Categories: Recenze automobilů

Peugeot 508 s infotainmentem i-Cockpit

Poslední rok jsem nedočkavě vyhlížel příchod nové vlajkové lodi automobilky Peugeot, která si s premiérou modelu 508 dávala poměrně na čas. Tu a tam se mihly drobečky informací o nové pětsetosmičce, ale nikdy nic uceleného. Zlom nastal až po oficiálním odhalení, kdy francouzská automobilka představila svou novou designovou linii, která je naprosto úchvatná. Svou nedočkavost jsem tak ukojil až nyní během prázdnin, kdy jsem osedlal jak praktické sw tak i sexy fastback. A řeknu vám, byla to jízda!

Nafta nebo benzín?

Jestli zvolit vznětový (diesel) nebo zážehový (benzín) agregát je dilematem mnoha lidí, kteří si vybírají nové auto. Co je lepší? Na to snad neexistuje jednoznačná otázka. Mou radou je jízda a váš niterní pocit, který by měl rozhodnout. Nová 508 se prodává se 4 motorizacemi s poměrem 2:2 a výkonovým rozmezím 180k-225k. Během testu jsem vyzkoušel 180k v benzínu a také v naftě.

Naftová varianta 2.0 BlueHDi se 180 koňmi je vždy spřažená s 8-stupňovou automatickou převodovkou, která řadí sametově, ale občas má na všechno čas. Pádla pod volantem jsou spíše designovým doplňkem řadit jimi budete velice sporadicky nebo vůbec. Točivý moment dieselu je k dispozici téměř okamžitě, je však doplněn o poměrně hlučný projev, který se line do interiéru. Při dálničních rychlostech mu schází dynamika. Co je příjemné je spotřeba, pohybuje se kolem 5,8l/km.

Je libo benzín? Pravděpodobně budete sahat po 1.6 PureTech s výkonem 180k. Ano, u verze GT je k dispozici i vrcholná verze s 225 koňmi, ale nepředpokládám, že z něj bude bestseller. Daleko častěji bude volba padat na 180 koňovou verzi s 8-stupňovým automatem, která tomu autu prostě sedne jako prdel na hrnec! Agregát je tichý a velmi pružný. Výkon mu ve vysokých rychlostech neschází a bonusem je příjemný zvuk linoucí se z výfukových koncovek v zadním difuzoru. A spotřeba? Umí jet za 10 ale také za 6,5l /100km.

RECENZE: Peugeot 3008 s infotainmentem i-Cockpit

Infotainment

Výkladní skříň Peugeotu dostala již 3,5. generaci i-Cockpitu, oproti jiným modelům se vyznačuje jinou polohou hlavního 10“ displeje. Ten se nyní nachází krásně zapracovaný do přístrojové desky s orientací na řidiče. Toto řešení je velmi elegantní, vysoce funkční a odlišné od jiných výrobců. Pod displejem nechybí efektní a pro francouzskou automobilku typické klávesy s předvolbami funkcí (Toggles Switches) a lišta s dotykovými tlačítky. Na výjimečnosti přidá také příplatkový audiosystém Focal obsahující 9 reproduktorů, subwoofer a 12-kanálový zesilovač. Hi-Fi dosahuje celkového výkonu 515 W a jeho reprodukce není nijak zkreslená.

Kaplička přístrojů zůstala beze změny, s úhlopříčkou 12,3“ to není žádný drobeček a řidiči nabízí množství informací. Jeho zobrazení je přehledné a lze členit do několika režimů včetně navigačního, kdy mapa zabírá celý displej. K lepší viditelnosti přispívá speciální zkosený tvar volantu, který však nesedne každému je nutné si na něj zvyknout stejně jako na opačnou stupnici otáčkoměru.

Konektivita

Celý systém je plynulý, pochvalu si zaslouží velmi přehledné menu a hlasové ovládání, které svede ovládat teplotu na klimatizaci. Z konektivity zde nechybí Apple CarPlay, které se nezobrazuje přes celou uhlopříčku displeje ale pouze v jeho části, což je přinejmenším škoda. Opomenout nesmím ani implementaci rozhraní Android Auto. Máte-li vybitou baterii ve smartphonu, jistě oceníte šikovně schovanou schránku s bezdrátovou nabíječkou Qi. Tu naleznete pod středovým tunelem. Pro případ nudy můžete využít palubní Wi-Fi sítě. Internet je třeba sdílet s telefonu.

Apple CarPlay umožňuje:

  • Přehrávání hudby nebo playlistů z knihovny iTunes,
  • Navigování pomocí Apple Maps,
  • Telefonování nebo čtení SMS zprávy asistentkou Siri v anglickém jazyce,
  • Používání aplikací třetích stran (Spotify, Podcast, Beats Radio).

Bezpečnostní a asistenční systémy + noční vidění

508 je mohutné a bezpečné auto, kterému nechybí částečně autonomní asistenty. Testované automobily disponovaly paketem Safety Plus:

  • Systém sledování pozornosti řidiče (kamera + pohyby volantu),
  • Aktivní sledování mrtvého úhlu,
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go,
  • Systém udržování vozidla v jízdním pruhu,
  • Rozšířený systém rozpoznávaní dopravního značení,
  • Automatické přepínání dálkových světlometů,
  • Systém automatického nouzového brzdění,
  • Noční vidění,
  • Akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku.

Ergonomie ovládání je u Peugeotu lepší a lepší, ale na nešikovně umístěnou páčku pro ovládání adaptivního tempomatu si zvyknout zatím nemohu. Nachází se totiž utopená pod volantem na levé straně. Aby toho nebylo málo je tvořena několika tlačítky a otočným knoflíkem. Než si zvyknete chvíli tápete. Nyní se konečně dostávám k věci, která mne hodně zajímala, a to noční vidění. V tomto segmentu automobilů je to revoluční novinka, která „pežotí“ novince dává jistý punc prémiovosti. Night Vision je tvořen infračervenou kamerou, která snímá a upozorňuje řidiče na nebezpečí v podobě chodců nebo zvěře. Výstraha je následně vyobrazena na displeji v kapličce přístrojů. Systém fungoval spolehlivě, občas měl menší problém s detekcí cyklistů.

Autonomní parkovací asistent + 360° kamera

Peugeot 508 není žádný drobeček a česká parkovací místa jsou povětšinou extrémně malá. Už jenom z tohoto důvodu přijde vhod Full Park Assist, který svede zaparkovat příčně i podélně stisknutím a držením jediného tlačítka. Funkce FlankGuard nabídne pomoc i v situaci, kdy váš ostatní auta obklíčí. Součástí systémů je i 360° pohled z ptačí perspektivy, který se bohužel nedočkal inovace. Stále obsahuje pouze dvojici kamer, které suplují kamery čtyři. Výsledný obraz je načítán do paměti a postupně vykreslován na displeji. Nevýhodou je velmi špatné rozlišení a někdy nedostupný obraz při startu vozidla. A právě těchto pár metrů a vteřin může stát za odřeným nárazníkem nebo 18“ diskem.

 

Mobilní aplikace MyPeugeot

Jak je u Peugeotu dobrým zvykem, aplikace je svěží, plynulá a intuitivní. Je volně stažitelná pro chytré telefony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). MyPeugeot komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth, pokaždé, když opouštíte vůz. Během tohoto propojení stáhne aktuální data o dané jízdě a využívá je za účelem vytvoření různých statistiky, knihy jízd nebo při výpočtu nákladů za projeté PHM. Dále umožňuje:

  1. Přehled o údržbě vozidla
  2. Online rezervaci termínu v servisu
  3. Informace o speciálních akcích Peugeot
  4. Dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment
  5. Aktuální GPS polohu vozidla

Závěrem

Peugeot opět nezklamal a přišel s odvážným modelem, který zaujme opravdu na první pohled. Sportovně střižená karoserie, úzké světlomety doplněné o animace a vertikálně umístěný pásek pro denní svícení je opravdu pecka! Prvky výbavy evokují spíše prémiový segment, však posuďte sami. Nabízí Superb nebo Passat noční vidění či několik druhů masáže? Správně nenabízejí. Je však důležité zmínit, že cena tohoto modelu je zcela porovnatelná s výše zmíněnými etalony manažerských sedanů.

RECENZE: Peugeot 308 sw GT

Interiér působí uhlazenějším dojmem a kvalitnějším zpracováním oproti jiným aktuálně nabízeným modelům značky. Na palubě nechybí nic, co byste od moderního auta očekávali. Armáda asistenčních systémů, palubní Wi-Fi, Apple CarPlay nebo bezdrátová nabíječka je ve vyšších výbavách samozřejmostí. Jediným nedostatkem je projekční Head-Up displej, který se pro tento model nenabízí a přitom by mu slušel.

Jménem redakce, chci poděkovat autosalonu LION CAR s.r.o., Kunovice za zapůjčení vozidla a spolupráci. www.lioncar.cz. Článek není placenou reklamou.

 

Foto: Filip Suchomel

Filip Suchomel

View Comments

  • Má to i tlačítka, hustý. Aspoň někdo nepřešel na kompletně dotykové ovládání.¨
    Akorát za co to měnit, když se to porouchá, jestli za nový blok nebo bude existovat i aftermarket náhrada (např. https://www.2din.cz/2din-autoradia/)

    • Ano, souhlasím s tebou Petře. Ponechání klasických hardwarových tlačítek hodnotím vždy kladně, infotainment se mnohem komfortněji ovládá. Výměnu mají automobilky zcela jistě vyřešenou, osobně bych řekl, že se vymění pouze lišta s klávesami. A k té 2din náhradě, uvidíme s čím přijdou v Číně :-). S pozdravem Filip

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

4 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago