MENU

Peugeot 3008 s infotainmentem i-Cockpit

Design: 90%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 70%

Konektivita: 65%

Displej: 90%

Total Score 79%

Letošní poslední test jsme se rozhodli věnovat francouzské novince, otestovali jsme inovativní a naprosto futuristicky vypadající Peugeot 3008 ve výbavovém stupni Allure s naftovým motorem 2.0 HDi (150k) Advanced Grip Control a infotainmentem i-Cockpit.

Jednalo se o druhý model Peugeotu, který prošel naší redakcí, tak nás zajímalo, jak pokročil vývoj u francouzké automobilky po stránce infotainmentů a konektivity. Zcela mimořádně hned v úvodu je třeba zmínit, že testovaný model trpěl „dětskými nemocemi“, některé se daly tolerovat, jiné byly o poznání vážnějšího rázu. Tak jako u modelu 508 RXH, však chybí pohon všech kol, který asi nikdy nedorazí na český trh. Může ho však v budoucnu suplovat hybridní verze 3008-ky, která bude mít elektromotorem poháněnou zadní nápravu a konvenčím motorem naopak nápravu přední.

peugeot-3008

iCockpit

Infotainment i-Cockpit a plně digitální kaplička přístrojů, jsou součástí auta již od základní výbavy, kéž by to slyšeli v koncernu VW, kde se za podobné komponenty připlácí desítky tisíc.

RECENZE: Peugeot 5008 s infotainmentem i-Cockpit

Ze začátku jsem tak trošku tápal, zda si mám pod pojmem i-Cockpitpředstavit kompletní systém včetně digitální kapličky nebo jen digitální kapličku a nebo pouze centrální 8“ dotykový displej. Nakonec je to pouze poslední možnost, tedy centrální displej umístěný nad přístrojovou desku po vzoru automobilů Mercedes. Poloha se opravdu povedla, podle mě asi neexistuje lepší umístění infotainmentu.

peugeot-3008-icockpit

Plynulost systému a reakce na dotek je poměrně dobrá, nicméně systému trvá, než se vůbec rozběhne, pokud pospícháme, máme smůlu, nejdéle se načítá navigační modul, který občas vyhodí hlášku, že aktuální pozice není v zóně.

Ovládání probíhá tlačítky Toggles Switches, která jsou úžasně designově řešena a slouží k přepínání režimů (hudba, klimatizace, navigace, auto, telefon a konektivita).

Zbytek ovládání už je v gesci dotyku, což je moderní, ale né vždy použitelné, například pokud chceme změnit teplotu v interiéru, jsme nuceni přepnout infotainment tlačítkem do režimu klimatizace a poté dotykem volit požadovanou teplotu. Chce to zvyk, ale najdou se i tací, kteří by si zřejmě nezvykli. Abych neopomněl, systém lze ovládat i hlasem, tato funkce je bohužel dostupná pouze v anglickém jazyce.

peugeot-3008-infotainment

Pokud máte v rodině nebo firmě auto, které sdílíte s několika dalšími lidmi, jistě vás otravuje neustálé přenastavování systému po někom jiném. Peugeot to vyřešil tím, že každý řidič má možnost nakonfigurovat si vlastní profil a pojmenovat ho například po sobě. V praxi to vypadá následovně, stačí přijít do auta, nastartovat a jednoduše na horní liště v centrálním displeji zvolit nastavení, kde přepneme přednastavené profily, a je po problému. V profilech je možnost individuálně nastavit od jízdního režimu, nastavení jízdních asistentů až po parfém, který vám bude zpříjemňovat chvíle.

dsc04564

Cože?! Parfém? Ano, slyšíte správně, nová 3008-ka převzala systém s prémiových tříd, kde má řidič možnost vybrat si z jedné ze tří vůni a nastavit její intenzitu. Tato vychytávka se nazývá i-Cockpit Amplify a je vázán na dvojici jízdních režimů (relax, boost).

Parkovací asistent

Peugeot má ukázkovou animaci vyhledávání místa při aktivaci parkovacího asistentu zobrazovanou na centrálním displeji. Ten, kdo měl problém chápat strohé pokyny zobrazované u jiných automobilek, tak u Peugeotu nemá s pochopením žádný problém

dsc04552

Konektivita a aplikace

Postupně se dostáváme k jádru našeho testu, konektivitě. Dnes není možné přijít se zbrusu novým modelem, který by nešel připojit pomocí standardu USB k infotainmentu. Není tomu jinak ani u nového Peugeotu. i-Cockpit podporuje jak Mirrorlink, tak Apple CarPlay, bohužel zatím platformu AndroidAuto neumí, měla by dorazit během příštího roku. My si důkladně proklepli Mirrorlink a celkem jsem byli nemile překvapeni, systém se nejdříve rozhodl nespárovat později po nátlaku se tedy spároval, bohužel nedokázal načíst certifikovanou aplikaci Sygic a tím absolutně zasekal jak infotainment, tak smartphone. Druhý den jsem dal pežotí novince šanci ještě jednou, spárování proběhlo hned na poprvé, načtení appky Sygic také, takže výsledkem je poněkud nestabilní a těžko předvídatelný chod.

dsc04658

Parkovací kamery

Jak jsem již v úvodu nastínil, kamery nás trochu trápily a to hned z toho nejdůležitějšího pohledu, rozlišení. Výrobce totiž instaloval do prvních modelů vadný svazek kabelů, který neumí přenést HD rozlišení, takže po aktivaci kamer to vypadá jako před 5 lety, pokud k tomu přidáte znečištění čočky od silnice, nevidíte vůbec nic. Každopádně problém je v řešení automobilka svolává vozy a mění tyto vadné svazky.

dsc04596

Parkovací kamery jsou dvě, jedna umístěná na přídi a druhá na zádi, dohromady mají nelehký úkol suplovat hned čtyři kamery a z nich dělat ptačí perspektivu. Neříkám, že to nejde, ale systém pracuje v takovém zvláštním režimu, kdy si „načítá“ prostor na bocích vozu během jízdy. Vše funguje do okamžiku, kdy vypneme zapalování, odejdeme a následně opět přijdeme a chceme odjet. Ejhle na displeji se objeví v oblasti boků jen šedé šrafování a výzva k popojetí, aby si mohl systém opět načíst okolí. Někdy nastanou okolnosti, kdy popojíždět nemůžeme a potřebujeme zobrazit aktuální situaci.

Digitální kaplička

Abych jenom nehanil, je třeba také chválit a to si zaslouží digitální kaplička přístrojů, jedná se o 12,3“ displej výborné kvality, plynulosti a rozlišení, který řidiči servíruje informace o aktuální jízdě. Ovládá se pomocí tlačítek na volantu a řidič si jej dokáže přizpůsobit k obrazu svému a vytvořit si vlastní režim, který mu bude zobrazován před očima. Kromě vlastního režimu máme na výběr dalších 5. Každé přepnutí režimů doprovází plynulé animace, které zpočátku nadchnout, ale bohužel rychle omrzí.

dsc04590

Navigace

3D navigace , kterou dodává společnost TomTom doplněná o službu TomTom Traffic zobrazuje na dotykovém displeji nebo na digitální kapličce přístrojů pokyny s velkou dávkou přesnosti, proti její funkci nemám výhrad, horší už je jenom manuální orientace v mapě pomocí dotyku, systém si dává značně na čas, než úkon provede.

Závěrem

Na první pohled sklízí pochvalné pohledy od kolemjdoucích, jak je hezký, futuristický a přitom vkusný, s tímto očekáváním jde člověk do interiéru, kde úplně žasne, jak je okouzlující a nabitý všemi chytrými systémy. Pokud vše, co obsahuje bude dokonale fungovat, je to úžasné auto, pokud ne, tak ztrácí těžce vydřené body u potencionálních zákazníků mladší věkové skupiny! Přesně kvůli podobnému nepředvídatelnému chování (občas to funguje, občas ne), mají lidé takový odpor vůči technice.

peugeot-3008-forest

Kvůli věčně nefunkčním chytrým funkcím, jsme bohužel nebyli schopni natočit seriózní video. Ono 20x natáčet komentář k věci, která vás nechá na holičkách není v pořádku. Emoce by nám jednoduše nedovolily být plně objektivní, proto si musíte vystačit s touto psanou recenzí. Musíme samozřejmě vzít v potaz, že se jedná o úplnou novinku a spousta problému je v aktivním řešení. Pevně proto věříme, že nejbližší update opraví všechny zmíněné nedostatky.

logo-lion

Za zapůjčení vozu děkujeme Lion Car
(Vítězství 852, 686 04 Kunovice)

 

Foto: Petr Vocelka

Written by:

Published on: 9.1.2017

Filled Under: Novinky, Recenze automobilů

, , ,

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *