V červnu letošního roku začala Toyota s výstavbou první továrny na čištění lithia pro výrobu autobaterií v Japonsku. Jedná se o společnou investici japonského koncernu a australské těžební společnosti Orocobre a zároveň o další krok k vyšší nezávislosti ve výrobě elektromobilů a hybridů. Závod zahájí provoz továrny Naraha – Veolia Water Technologies v roce 2021. Surovinu bude zpracovávat ze společného dolu Toyoty a Orocobre v Argentině.
Společnosti Toyota Tsusho Corp. a Orocobre v dubny rozhodly o výstavbě továrny Naraha zaměřené na produkcí čistého hydroxidu lithného, který se používá v bateriích elektromobilů a hybridních vozů. Jedná se o první podnik tohoto typu v Japonsku. Větší část produkce poputuje k japonským výrobcům baterií. Hydroxid lithný se bude zpracovávat z uhličitanu lithného těženého v dole Olaroz v severní Argentině, který v současné době Toyota společně s Orocobre rozšiřují.
Toyota Tsusho koupila v roce 2018 15 % podílů v australské těžební společnosti, investice přišla na 282 milionů dolarů. Výsledkem spolupráce je zvýšení těžby o 25 000 tun, což nyní činí celkem 42 500 tun lithia ročně.
Výstavba továrny Naraha byla zahájena v červnu, přičemž uvedení do provozu se plánuje na první polovinu roku 2021. Podnik by měl zpracovávat 9 500 tun suroviny ročně se ziskem 10 000 tun hydroxidu lithného.
Toyota je největším producentem hybridů na světě. V roce 2018 prodala společnost více než 1,6 milionu těchto vozů. Toyota systematicky modernizuje a rozšiřuje škálu hybridů. Stále větší počet modelů je vybaven hybridním pohonem čtvrté generace, jak také dokládají nové Corolly a RAV4.
V roce 2020 uvede značka na trh také elektromobily na baterie (BEV) – v Evropě to budou modely PROACE, v Číně pak sesterské crossovery Toyota C-HR a IZOA. Toyota potřebuje trakční baterie i do vodíkových elektromobilů (FCV), jako jsou Toyota Mirai, které sice čerpají proud především z vodíkových palivových článků, nicméně baterii využívají k ukládání energie získané při brzdění. Japonský producent má v plánu dosáhnout v roce 2025 úrovně prodeje 5,5 milionu elektrifikovaných vozů ročně, aby tvořily polovinu objemu aut dodaných zákazníkům v průběhu roku.
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…