MENU

Audi Q3 Edition One s infotainmentem MMI

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 95%

Konektivita: 90%

Displej: 95%

TOTAL SCORE

Total Score 93%

Bylo mi opravdu velkou ctí, že jako jeden z prvních tuzemských novinářů, dostal na test zbrusu novou Audi Q3. Na trh dorazila již druhá generace, která má za úkol zacílit na ještě širší klientelu, hlavně rodiny s dětmi. Proporce na to má, ve všech směrech totiž narostla, ale co infotainment a konektivita? Přátelé, je to špička!

Audi Q3 Edition One

Docela jsem byl zvědavý, jakou specifikaci bude mít testovací „kvétrojka“. Jak už to bývá ve zvyku novinářský aut, seznam příplatkové výbavy byl dlouhý jako týden před výplatou. Jednalo se o speciální Edition One v šedé Chronos. Paket obsahoval sportovní S-line look, famózní sportovní sedadla, palubní desku se světlou alcantarou nebo Matrix LED světlomety. A co motor? Přece ten nejvýkonnější, benzin 45 TFSI s výkonem 230k, spřažený se 7-stupňovým automatem S-tronic. O přenos výkonu na silnici se staral pohon všech kol Quattro. Q3 je podvozkově naladěna velmi příjemně, což nijak výrazně neměnila ani 20″ kola. Ve spojení se silným motorem je to příjemné svezení, které kazí snad jen spotřeba. Pod 10l/100km jsem se dostával horko těžko.

RECENZE: Audi e-tron s infotainmentem MMI a službami MyAudi

Infotainment

Automobilka Audi představil s příchodem vlajkové lodi A8 zcela novou generaci infotainmentu MMI. Troufám si říct, že je promyšlený do detailu a plně vyhovuje aktuálním požadavkům mladého člověka, používajícího chytrý telefon. Logika a intuitivnost systému je právě smartphonu velmi podobná. Na perfektním 10,1″ displeji infotainmentu MMI Navigation plus tak nechybí notifikační lišta s upozorněním nebo ovládání pomocí dobře známých gest či hlasových pokynů. Ty zde byly bohužel „chudší“ než ve vyšších modelech a chyběla také haptická odezva displeje.

Audi Q3 Edition One

V případě tohoto infotainmentu již není nutné používat smartphone během jízdy. Stačí jej vložit do Phoneboxu s podporou bezdrátového nabíjení, případně připojit ke konektoru USB či USB-C. Q3 totiž nezvládá bezdrátovou komunikaci s Apple Carplay. MMI nabíhá opravu bleskově a mohu říci, že jsem to ještě nezažil. Všechny funkce jsou připraveny téměř okamžitě po nastartování. Pryč jsou ty doby, kdy bylo nutné minutu čekat na náběh navigace.

Apple CarPlay

Aby mohl entertainment ukázat vše co svede, nezbytností je SIM karta s aktivovaným datovým balíčkem. Následně se můžete připojit k palubní WiFi síti s LTE signálem. U jiných automobilek bychom tímto skončili, ale rozhodně ne u Audi. Esem v rukávu je fantastická práce s Googlem, StreetView a POI body zájmu. Chcete za kulturou? Není problém, stačí použít inteligentní vyhledávání a už máte detailní informace o kinech nebo divadlech v okolí, včetně navigačních pokynů, předpovědi počasí nebo otevírací době.

Přátelé, vzpomínáte si, jak jste se na základní škole učili psát? V nové Audi Q3 to budete potřebovat. Disponuje totiž fantastickou funkcí! Kromě standardního „vyťukávání“ písmenek lze adresu nebo bod zájmu napsat, a to doslova. Systém bezchybně rozezná rukou napsané znaky a nestalo se mi, že by se zmýlil. Jakmile je text rozpoznán, hlasová asistentka jej přečte a MMI vyhledá ty nejaktuálnější informace, které jsou k dispozici online. Dle mého názoru je to bezpečné, a proto palec nahoru.

Bezdrátová nabíječka Qi

Virtual Cockpit

Audi se vyšvihlo natolik, že i levnější modely dodává standardně s digitální kapličkou přístrojů Virtual Cockpit. A proč taky ne, osobně to vítám, zejména kvůli možnosti zobrazení mnoha užitečných dat v zorném poli řidiče. Nová Q3 přijíždí s nabídkou hned dvou displejů. Já měl ten větší a „lepší“ s úhlopříčkou 10,25″. Doslova se jedná o samostatný „počítač“ s vlastním procesorem, který svou jemností a plynulostí člověku vytře zrak. Digitální kaplička se ovládá pomocí několika tlačítek na multifunkčním volantu. Jedno z nich je dokonce individuálně programovatelné, poznáte jej podle symbolu hvězdičky.

Audi Virtual Cockpit

Kromě standardních jízdních dat a otáčkoměru lze zobrazit Audi connect služby, asistenční systémy, telefon nebo informace o médiích včetně doby trvání skladby či obrázku alba. Je-li ve svém vozidle i navigační systém, nejčastěji budete používat luxusní 3D zobrazení map StreetView. Drobný nedostatek se však našel, pokud používáte Apple CarPlay s aktivní navigací Waze, nelze jej přenést na displej Virtual Cockpitu.

Audi Virtual Cockpit plus

Audiosystém Bang & Olufsen

Okamžitě po usednutí mě upoutalo logo Bang & Olufsen na reproduktorech. Přece jenom je to dvorní zvukař ingolstadské automobilky, jehož audiosystémy stojí v příplatcích klidně i několik set tisíc korun. U tohoto modelu činil příplatek pouze něco málo nad 20.000 Kč. Soundsystem obsahoval 15 reproduktorů včetně centrálního reproduktoru, subwooferu a 16kanálového zesilovače o výkonu 680W. Ve spojení s 3D zvukem to byl velmi slušný zážitek, který potěší nejednoho milovníka hudby.

Asistenční systémy

O svou bezpečnost se posádka bát nemusí. Je o ni dostatečně postaráno, což dokazuje hodnocení 5 hvězdiček v Euro NCAP testech.

Asistent změny pruhu

Novinářské auto disponovalo paketem asistenčních systémů:

  • Asistent adaptivní jízdy a adaptivní tempomat,
  • Asistent změny pruhu,
  • Asistent dálkových světel,
  • Asistent rozpoznávání dopravních značek,
  • Audi parking system se selektivním zobrazováním,
  • Audi pre sense front
  • Audi pre sense basic

Mobilní aplikace myAudi

Aplikace patří mezi ty zdařilejší, její design je svěží a ovládání intuitivní. Uživateli nabízí aktuální polohu vozidla, ovládání služeb Audi Connect, zasílání tras do navigačního systému, vedení knihy nákladů a jízd, přehled o autorizovaných servisech nebo návody ke konkrétnímu vozidlu. Bohužel jsem během testu „nerozchodil“ Audi Connect, protože je nutné projít ověřovacím procesem, ke kterému mi chyběl jedinečný kód.

Závěr

Druhá generace Audi Q3 je mimořádně vyspělým vozem, které má ambice stát se oblíbeným a zaujmout nové zákazníky. Osobně ale pochybuji, zda se jí to podaří vzhledem k astronomickým sumám v ceníku. Navzdory tomu, že byl testovací kousek opravdu funkčně i designem skvostný, cena se vyšplhala na 1,8 milionu korun! To je dle mého za kompaktní SUV a druhé auto do rodiny až příliš. Na druhou stranu je infotainment MMI opravdu jedním z nejlepších a jen těžko se najde rovný konkurent. Spojení s digitální kapličkou Virtual Cockpit a 3D podklady StreetView posouvá funkčnost o mnoho levelů dál a to mě prostě baví.

 

Foto: Filip Suchomel

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *