Recenze automobilů

BMW 5 s infotainmentem iDrive a ConnectedDrive

Naskytla se mi příležitost, kterou jsem nemohl odmítnout. Jednalo se o jednodenní ultra krátký test nového BMW 520d xDrive. Nová „pětka“ překvapí na první pohled svou mohutností a výraznou inspirací vycházející z vlajkové lodi, tedy řady 7. Při pohledu do příplatkové výbavy zjistíte, že mnoho věcí, které byly dostupné výlučně ve vrcholném modelu jsou za příplatek k dispozici i tady. Není divu, že si vás i „pětka“ dokáže hýčkat po všech směrech. Dost tlachání, pusťme se do popisu infotainmentu a telematických služeb BMW, které jsou podle očekávání špičkové.

Infotainment

Při usednutí do interiéru zaměříte svůj zrak na dvojici velkých displejů, a to infotainmentu a kapličky přístrojů o které se zmíním později. Hlavní displej má rozměr 10,25″ a disponuje nejnovější řadou iDrive Touch. Menu je krásně přehledné v několika dlaždicích, orientace je tak velmi intuitivní. Kromě nové grafiky přibylo ovládání dotykem a gesty. Naprostá většina lidí však zůstane věrna klasickému otočnému ovladači. Velmi zajímavé je vyzkoušet si ovládat infotainment pomocí gest ruky.

ČTĚTE: Android Auto míří do infotainmentů BMW

U jiných automobilek se stává, že gesta nefunguji zcela podle představ, u nové „pětky“ jsou ale stoprocentní. Od této chvíle zvyšování nebo snižování hlasitosti audiosystému je hračkou a zábavou, protože stačí rukou vytvářet virtuální spirálu. Pomocí gest lze ovládat kromě hlasitosti také telefon nebo měnit měřítko mapy.

 

Příjemným bonusem je přítomnost bezdrátové nabíjení smartphonů. N palubě nové BMW 5 je k dispozici dvojice USB portů. Chcete-li zpříjemnit posádce cestu, můžete využít Wi-Fi hotspotu s LTE. Svůj smartphone můžete připojit pomocí bezdrátového rozhraní Bluetooth. S funkcí Bluetooth Office získáte přístup do kalendáře, SMS nebo e-mailů, což vám usnadní ovládání smartphonu během řízení. Co se týká konektivity, na vše se myslelo, takže Apple CarPlay nebo Android Auto jsou samozřejmostí.

Digitální kaplička přístrojů a Head-up displej

Kaplička přístrojů je jednoduše krásná, protože ji tvoří 12,3″ displej s vysokým rozlišením a poskytuje řidič ve stylovém kabátku všechny potřebné údaje a jízdní data. Digitální budíky lze měnit podle aktuálně nastaveného jízdního režimu. Kromě těchto údajů je k dispozici zobrazení navigačních pokynů, seznamy skladeb nebo telefonní adresář. Kaplička spolupracuje s barevným head-up displejem, který promítá informace na čelní sklon ve vašem zorném poli.

Audiosystém Harman/Kardon

Testovací BMW disponovalo příplatkovým audiosystémem Harman/Kardon. Jedná se o povedené audio, které se skládá z 16 reproduktorů s celkovým výkonem 600 W, digitálního zesilovače a nastavitelného ekvalizéru. Prostorový projev je velmi příjemný, bez jakýchkoliv pazvuků, při vyšších rychlostech citlivě kompenzuje hluk z jízdy, nemusíte tak snižovat hlasitost. Samotné zakomponování reproduktorů v interiéru je precizní.

Bezpečnostní a asistenční systémy Driving Assistant

  • Upozornění na nebezpečí kolize s vozem jedoucím vpředu a upozornění na přítomnost chodců se samočinnou brzdnou funkcí ve městě.
  • Informace o maximální povolené rychlosti s ukazatelem zákazu předjíždění.
  • Systém varování při opuštění jízdního pruhu a detekce mrtvých úhlů.
  • Varování před projíždějícími vozidly při couvání.
  • Při rychlostech nad 70 km/h systém varování při opuštění jízdního pruhu s upozorněním formou lehkých vibrací volantu.
  • Systém přípravy před nárazem a zavřou se boční okna a prosklená střecha, je-li součástí výbavy.

Mobilní aplikace BMWConnected

Všichni, kteří chtějí mít přehled o svém BMW vždy a téměř všude, je tady velmi propracovaná a graficky příjemná mobilní aplikace. Pomocí této appky získáte přehled například o aktuální poloze, zda jste vůz zamkli nebo jaký máte dojezd podle stavu paliva v nádrži. Dále je možné na dálku aktivovat nezávislé topení/klimatizování, rozsvítit světlomety nebo zatroubit klaksonem a naplánovat cestu. Velkou pochvalu si vývojáři softwaru zaslouží za aplikaci pro chytré hodiny Apple Watch. Jedná se o zjednodušenou mobilní aplikaci, avšak nepřišla o žádnou z hlavních funkcí, což není tak běžné.

Závěr

Nové BMW 520d xDrive mne sice motorizací nijak příliš nenadchlo, avšak svou vyspělostí a konektivitou si pošramocenou reputaci ihned napravilo. Ještě aby ne, protože v kategorii prémiovek vyšší střední třídy není prostor pro chyby, nemuselo by se to vyplatit. Nová „pětka“ podědila mnoho moderních prvků z vlajkové „sedmičky“, což ji velmi prospělo a vyneslo na špici. Namysli mám například nový infotainment iDrive, bezdrátové nabíjení nebo další technické vymoženosti. Samostatnou poklonu je potřeba vyseknout mobilní aplikaci Connected Drive, která patří mezi svižnější a graficky přívětivější appky se kterými se lze setkat na trhu.

 

Foto: Filip Suchomel

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago