Novinky

Hybridní Toyoty jezdí skoro bez emisí

Přemýšlíte o tom, že si pořídíte hybridní vozidlo? Není to zrovna špatný nápad, což dokládá nezávislá studie prováděná odborníky pařížské Polytechnické univerzity a moje aktuální zkušenost, kdy mám zapůjčenou Toyotu C-HR. Ze studie totiž vyplývá, že hybridní vozidla šetří vzduch ve městech natolik, během jízdy v 87 procentech nevypouštějí žádné emise!

Průzkum probíhal ve městech a příměstských lokalitách

Pro průzkum byl stanoven testovací okruh, měřící 33 km, zahrnující průjezd trojicí měst (Palaiseau, Antony, Clamart). Vozidlo s hybridním pohonem se dokázalo pohyboval během této trasy s nulovými emisemi po 70,1 procenta času. Během průjezdů městy se tato hodnota vyšplhala dokonce na 86,9 procenta. Výsledkem jízdy v bezemisním režimu bylo:

  • 16,4 procenta celkové doby jízdy vozidlo stálo,
  • 28,5 procenta doby zpomalovalo,
  • 25,1 procenta jelo na elektřinu.

Ekologičnost a nízká spotřeba paliva

Hybridní  pohonný systém Toyota mimo jiné potvrdil své hlavní přednosti, mezi které se řadí ekologičnost a nízká spotřeba pohonných hmot. Dále bychom neměli zapomínat na nižší náklady na servis a akumulátor, který má životnost až 10 let. Do karet moderních hybridů také hraje cena, která je téměř srovnatelná s konvenčními agregáty v rámci modelové řady. Zákazník tak například u modelu C-HR nemusí připlácet stovky tisíc korun.

Snížení emisí až o 90 procent

Automobilka Toyota má s hybridními vozy bohaté zkušenosti, což dokazuje představení modelu Prius první generace v roce 1977. Od této doby se prodalo po celém světě přes 12 milionů hybridů. Aktuálně automobilka nabízí ve více než 90 zemích a regionech celého světa 34 různých modelů s hybridním pohonným systémem. Celý tento počin vedl ke snížení emisí CO2 o plných 93 milionů tun! Toyota však nespí na vavřínech a představila strategii Toyota Environmental Challenge 2050, kde se zavázala do roku 2050 snížit průměrné emise CO2 u nových vozidel o 90 procent oproti hodnotám z roku 2010.

 

Zdroj: Toyota Newsroom

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

1 dnem ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago