MENU

Peugeot 5008 s infotainmentem i-Cockpit

Design infotainmentu: 90%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 70%

Konektivita: 90%

Displej: 85%

TOTAL SCORE

Total Score 83%

Uprostřed parného léta jsem vyzkoušel největší z nabízených modelů francouzské automobilky Peugeot, model 5008. Testovaný kousek byl ve výbavovém stupni Allure, poháněl jej naftový agregát o objemu 1.6 HDi (120k) s funkcí Grip-Control a disponoval infotainmentem i-Cockpit. S tímto revolučním spojením „posezu“ za volantem a infotainmentu jsem měl tu čest v menším SUV 3008, kde mne příliš neuchvátil, díky nedotaženosti. Již nyní mohu zmínit, že situace je s odstupem času značně lepší, ale pořád není dokonalá.

Peugeot 5008

Peugeot i-Cockpit a infotainment

Pojem kokpit slýcháváme v kontextu se stíhačkami a jinými bojovými letouny, co to má znamenat u rodinného SUV? Peugeot svým i-Cockpitem označuje inovativní stanoviště řidiče. Ten je složen ze speciálně navrženého volantu, kapličky přístrojů a centrálnímu displeji infotainmentu. Vše je uzpůsobeno ke snadnému ovládání a dokonalému přehledu, což se povedlo. Je však potřeba si zvyknout na futuristický, zkosený volant a opačně orientovaný otáčkoměr.



Pokud se zaměřím na infotainment, skoro se nenašlo nic, co by mi vyloženě lezlo na nervy. Plynulost systému, intuitivnost a reakce 8″ displeje na dotek je velmi dobrá. Poněkud zbytečně dlouho mu však trvá, než načte všechny moduly. Peugeot využívá k ovládání jak dotyk, tak i speciální tlačítka nazvaná Toggles Switches. Ta jsou krásná a navozují pocit usednutí do skutečného kokpitu stíhačky MIG 21. U 5008 pomocí nich bohužel neovládáte kulomet, ale jednotlivé režimy infotainmentu (média, klimatizace, navigace, auto, telefon a konektivita). Jelikož je to rodinné auto, oceníte funkci Wi-Fi, kdy jste schopni za pomoci svého smartphonu vytvořit na palubě Peugeotu bezdrátovou síť a tím zabavit své děti na zadních sedadlech.

Peugeot i-Cockpit

Voňavá revoluce

Pokud patříte mezi řidiče, kteří sice mají rádi voňavé auto, ale přímo nesnáší stromečky, visící pod vnitřním zpětným zrcátkem? Nová 5008 disponuje prvkem i-Cockpit Amplify, který se objevoval pouze u prémiových značek. V praxi to vypadá tak, že stačí aktivovat tento režim a vybrat si podle své nálady mód Relax nebo Boost. Výsledkem je příjemná vůně linoucí se z klimatizačních výdechů. Na výběr máte trojici vůní a několik intenzit. Vybere si opravdu každý a vyhnete se bolesti hlavy.

Konektivita

Velmi příjemná je nálož konektivity. která je k dispozici již ve standardu. Nechybí Apple CarPlay, Android Auto ani Mirrorlink. Funkčnost a rychlost připojení telefonu je téměř blesková, takže vše bez výhrad. Avšak se našlo něco, co mne přivádělo k šílenství a neustále rozptylovalo od řízení. Máte-li infotainment přepnutý do režimu Apple CarPlay a chcete například změnit teplotu klimatizace, jste nuceni přepnout na režim Klimatizace, což je pochopitelné. Co už pochopitelné není je situace, kdy se chcete vrátit zpět do CarPlay, telefon se sprostě odpojí. Vám tak nezbyde nic jiného než znova smartphone ručně připojit, což neuvěřitelně rozptyluje.

Apple CarPlay

Apple CarPlay umožňuje:

  • Přehrávání hudby nebo playlistů z knihovny iTunes,
  • Navigování pomocí Apple Maps,
  • Telefonování nebo čtení SMS zprávy asistentkou Siri v anglickém jazyce,
  • Používání aplikací třetích stran (Spotify, Podcast, Beats Radio).

Digitální kaplička

Za co si Peugeot 5008 zaslouží pochvalu je jeho plně digitální kaplička přístrojů. Ta je tvořena 12,3“ displejem výborného rozlišení a plynulosti. Ten má za úkol zásobovat řidiče o jízdních datech. Ovládání je složitější, a to pomocí multifunkčního volantu a tlačítka na páčce od stěračů. Naučíte-li se displej ovládat, zjistíte, jak je užitečný, dokážete si jej například přizpůsobit k obrazu svému, a dokonce vytvořit i vlastní zobrazovaný režim. Defaultně si vybíráte z pětice režimů, včetně zobrazení mapy, toto většině majitelů bude stačit až nad hlavu.

Peugeot i-Cockpit

Parkovací kamerový systém

Peugeot 5008 je opravdu velké auto, které je překvapivě agilní. Pokud se podívám na takto velké automobily, dost často je řídí ženy, které vozí ratolesti. Výborně se tedy hodí kamerový systém, který značně ulehčí manévrování ve stísněném prostoru. Parkovací kamery jsou dvě, jedna umístěná na přídi a druhá na zádi, dohromady mají nelehký úkol suplovat hned čtyři kamery a z nich dělat ptačí perspektivu. Systém pracuje ve zvláštním režimu, kdy „načítá“ do paměti prostor na bocích vozu během jízdy. Vše funguje do okamžiku, kdy vypneme zapalování, odejdeme a následně opět chcete vyjet. Ejhle na displeji se objeví místo obrazu pouze šedé šrafování a hláška k popojetí. Co když popojet nemůžeme? Máme prostě smůlu. Možná by bylo lepší mírně zvýšit cenu tohoto asistenta a přidat další kamery.

Peugeot 5008

Bezpečnostní a asistenční systémy

  • Full LED světlomety s automatickým přepínáním tlumených a dálkových světel
  • Active Safety Brake – systém automatického nouzového brzdění
  • Distance Alert – akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku

Mobilní aplikace MyPeugeot

Jak je u Peugeotu dobrým zvykem, aplikace je svěží, plynulá a intuitivní. Je volně stažitelná pro chytré telefony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). MyPeugeot komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth, pokaždé, když opouštíte vůz. Během tohoto propojení stáhne aktuální data o dané jízdě a využívá je za účelem vytvoření různých statistiky, knihy jízd nebo při výpočtu nákladů za projeté PHM. Dále umožňuje:

  • Přehled o údržbě vozidla
  • Online rezervaci termínu v servisu
  • Informace o speciálních akcích Peugeot
  • Dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment
  • Aktuální GPS polohu vozidla

Závěr

Jak bych jen ohodnotil Peugeot 5008? Jednoduše, jedná se o celkem atraktivní, futuristický model, který nabízí hned sedm míst k sezení, což ocení početné rodiny. Po usednutí do interiéru vás nejprve zneklidní až příliš moderním vzhledem, nicméně po pár okamžicích si jej „osaháte“ a následně zcela intuitivně ovládáte bez sebemenších problémů, tak dobrý i-Cockpit je. Díky bohaté výbavě má řidič k dispozici značné množství moderních prvků a zejména plnou konektivitu, která vám umožňuje bezpečně ovládat smartphone během řízení nebo zabavit posádku Wi-Fi hotspotem. Občas mu skvělé hodnocení pošramotí nějaký ten nedostatek v podobě ne zcela sofistikovaného parkovacího asistentu, zbytečné odpojování smartphonu, absence bezdrátového nabíjení, která začíná být standardem nebo nefunkční Peugeot Store pro Českou republiku.

Pokud máte zájem o mnou testovaný kousek, je k mání právě zde!


Jménem redakce, chci poděkovat autosalonu LION CAR s.r.o., Kunovice za zapůjčení vozidla a spolupráci www.lioncar.cz. Článek není placenou reklamou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *