MENU

Nissan Juke Nismo RS s infotainmentem NissanConnect

Design: 85%

Plynulost: 79%

Intuitivnost: 80%

Konektivita: 70%

Displej: 79%

Total Score 78%

Takový test jsme tady ještě neměli, dostali jsme možnost otestovat další vůz z nabídky značky Nissan. Určitě si vzpomínáte na loňský test Nissanu X-Trail, teď k němu přibyl Nissan Juke s téměř stejným infotainmentem NissanConnect. Tento japonský crossover dělí společnost na dva póly, jeden pól mu nemůže přijít na jméno, kdežto druhý jej zbožňuje. Mě osobně před testem nijak zvlášť neokouzlil, jenže optický Nismo paket v podobě širokých lemů blatníků a práhů, sportovních nárazníků a střešního spoileru dělá své, z obyčejného Juka se stal steroidy nadopovaný po benzínu žíznivý (11l/100km) Juke Nismo RS, který by měl viset každému puberťákovi na zdi v jeho pokojíčku. Cena testovaného modelu je 650 – 700 tisíc korun.

nissan-juke-pcdays-small

Základní informace

Juka poháněla benzínová šestnáctistovka dopovaná turbodmychadlem, produkovala úctyhodný výkon 160 kW, tedy 218 koňských sil, který přenášela na přední nápravu. (1.6 DIG-T Manual 2WD). Spojení manuální 6-stupňové převodovky a silného motoru je famózní, což dokazuje i zrychlení z 0-100 km/h, které činí 7 vteřin.

Videopohled

Infotainment

Multimediální navigační systém reprezentoval přibližně 5″ dotykový displej s antireflexní úpravou, který byl výborně čitelný za slunečného počasí a zároveň reagoval velmi dobře na dotyk, bohužel je umísteň na nevhodném místě, řidič je nucen sklopit zrak. Infotainmentu zcela chybí hlasové ovládání. Dle mého názoru by mu slušelo malinko větší rozlišení a kapacitní vrstva. Odporové displeje sice lze ovládat prakticky čímkoliv, jejich zobrazení však není pro oko tak atraktivní. Systém čítal nabídku: bluetooth Handsfree, NissanConnect, navigaci, přehrávání z CD/SD karet, přehrávání pomocí bluetooth, graf ekologické jízdy, vstup AUX/USB, zobrazení 4 kamer kolem vozu.

RECENZE: Nissan X-Trail s infotainmentem NissanConnect

nissan-juke-infotainment-small

Vývojáři usilovali o to, aby zákazníci byli připojeni k internetu i za jízdy, proto využili smartphony, které má už dnes většina populace, celoplošné datové připojení k internetu a aplikace (Facebook, Twitter, Trip Advisor, Eurosport, Google Search). K aktivaci potřebujete mít založený účet na stránkách NissanConnect, poté naistalujete stejnojmennou aplikaci do svého smartphonu s platformou Android popřípadě iOS a v ní se poté přihlásíte ke svému účtu a spárujete ho s automobilem podle VINu. A je hotovo!

nissan-juke-infotainment-5

 

Nissan jde stále jinou cestou konektivity, než například konkurenční koncern VW, nejedná se o žádné zrcadlení chytrého telefonu, nebo podobné technologie. Bohužel doba se přehoupla právě k této technologii, spousta lidí je naučená používat aplikace ve smartphonech a nechce si zvykat na nic jiného, zrcadlení je perfektní kompromis infotainment vs smartphone.

nissan-juke-infotainment-6

Telefon

Prvotním spárování telefonu pomocí technologie bluetooth je jednoduché, stačí v nastavení systému najít položku přidat nové zařízení a o zbytek se postará infotainment a Nissan. Opakované připojování je spolehlivé a obejde se dokonce i bez otravného oznamovacího pípnutí, které dobře známe z koncernových systémů. Načítání seznamu kontaktů je okamžité. Displej v režimu telefon nás informuje o názvu připojeného telefonu, stavu baterie nebo intenzitě mobilního signálu. Bohužel chybí funkce čtení SMS zpráv, což je v dnešní době škoda.

nissan-juke-infotainment-calling

Bluetooth audio/Aux

Je-li připojený telefon pomocí bluetooth k automobilu, automaticky se přehrávaná hudba z telefonu reprodukuje do audiosystému vozidla, přičemž lze ovládat tlačítky na rádiu, trochu mi zde chyběla absence ovládání na volantu. Opakované připojení telefonu a přehrávání hudby funguje bezchybně, skladba pokračuje tam, kde byla přerušena například vypnutím motoru.

nissan-juke-infotainment-3

Kamerový systém

Stejně jako na X-Trailu byla třešničkou na celém Jukovi co se infotainmentu týče „Jestřábí oko“, které umožňovalo řidiči najet opravdu kamkoliv. Systém tvoří 4 kamery umístěné na voze, přesněji v masce, ve zpětných zrcátkách a ve víku zadních dvěří.

nissan-juke-camera-small

Po aktivaci kamer tlačítkem vidíme na levé polovině displeje pohled z přední kamery a vedle něj pohled na vůz z ptačí perspektivy, který je fantastický, nebo po opětovném stisknutí tlačítka máme pohled pouze na pravé kolo. Další možností je režim parkovací kamery, která se automaticky aktivuje po zařazení zpětného chodu, naopak je zobrazován obsah zadní kamery a opět ptačí perspektiva. Kamery by mohly mít větší rozlišení, nicméně nastavením kontrastu, barev a jasu lze obraz výrazně zlepšit.

nissan-juke-infotainment-4

Mapové podklady a navigace

Mapy se dají použít dvěma způsoby, prvně si jen tak můžeme brouzdat prstem po mapě, kdežto ve druhém zvolíme cíl a necháme navigaci spočítat celou trasu za nás. Při výpočtu trasy bere v potaz aktuální provoz, uzavírky a nehody, podle kterých mění trasu. Navigace funguje naprosto bezchybně, jak náhledy křižovatek a asistent jízdních pruhů, tak dopravní informace včetně uzavírek. Bohužel bezchybnost se netýká hlasových pokynů navigace, které zbytečně matou řidiče a nezvládají české názvy ulic.

RECENZE: Nissan LEAF s infotainmentem Nissan Connect EV

nissan-juke-infotainment-8

Nissan Dynamic Control

Tento systém reprezentuje malý nedotykový displej pod hlavním infotainmentem, pomocí kterého můžeme ovládat klimatizaci, nebo měnit jízdní režimy (Normal, Sport, Eco). Přepínání „režimu“ klimatizace a jízdních režimů se provádí dvojicí tlačítek.

nissan-juke-infotainment-9

Nissan Dynamic Control – Eco

nissan-dynamic-control

NissanConnect

Automobilka již nějakou dobu nabízí ve svých modelových řadách infotainment s technologií NissanConnect, který je schopen zprostředkovat:

  • informace o bodech zájmu, dopravní situaci a dostupnosti parkovišť a čerpacích stanic,
  • hudbu a přístup k sociálním sítím,
  • zpravodajství a sportovní aktuality,
  • informace o počasí, o letech apod.

nissan-juke-infotainment-7

Celý systém jsme detailně otestovali už jednou ve voze Nissan X-Trail. Zajímalo nás, jestli se za ten rok něco změnilo, bohužel opak je pravdou. Systém je stále v anglickém jazyce, nabídka aplikací se nerozšířila a nepřibyla ani žádná vychytávka. Zřejmě je na čase zapracovat na inovaci nebo zbrusu novém infotainmentu, který by držel krok s dnešní dobou. Nicméně narozdíl od některých výstřelků konkurenčních automobilek téměř vše funguje bez výpadků a infotainment řidiče při jízdě nijak neotravuje, neruší.

pcdays-team-small

Závěr
Jak bylo zmíněno v úvodu, před testem jsem se na Juka díval tak trošku povýšeně, během testování se situace obrátila, teď je to nejúžasnější auto, které jsme zatím testovali. Chvála patří hlavně autu jako takovému, výkon, drsný vzhled, jízdní vlastnosti. Z infotainmentu pochválím zejména audiosystém, který hraje velmi slušně, 360° kamerový pohled a navigaci (při deaktivovaných hlasových pokynech).

 

Foto: Petr Vocelka

Written by:

Published on: 8.6.2016

Filled Under: Novinky, Recenze automobilů

, , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *