Prémiové francouzské SUV, model DS 7 se dočkal faceliftu. Omlazovací kůra se dotkla světlometů, dostaly Matrix technologii, zbrusu nového infotainmentu DS IRIS, ten známe z dříve testovaného modelu DS 4 nebo samotného názvu, ze kterého se vytratil přívlastek Crossback.
Na test dorazila skvěle vypadající, sportovně laděná, šedivá (lakování Lacquered) sedmička ve výbavě Performance Line + s černými kontrastními doplňky, a to včetně černo černých 19“ disků kol či emblémů značky. Malou výtku zde mám pouze ke klikám, těch se „dechromovací“ proces nedotkl a působí tak jako pověstná pěst na oko. Omlazenou verzi z designového hlediska rozpoznáte podle nového denního svícení, které nyní tvoří několik LED pásků a dodatečného nápisu DS Automobiles mezi světlomety zadních 5. dveřích.
Sportovnost novinářského kusu podpořila hybridní pohonná jednotka E-Tense (1.6 PureTech 300 Plug-in Hybrid S&S EAT8 4×4) s celkovým výkonem 300 k, točivým momentem 520 Nm a pohonem všech kol. Jednotka vozu propůjčuje velmi slušnou dynamiku a skvělou trakci. Občas se ale nechá poměrně dlouho a hlavně zbytečně pobízet než ukáže svůj plný potenciál. Co se týká čistě elektrického dojezdu, automobilka slibuje až 63 km, díky baterii o kapacitě 14,2 kWh. V hybridním kontextu se také hodí velmi užitečný režim „B“, tedy nejsilnější rekuperace.
Vyzdvihnout musím adaptivní podvozek s inteligentní funkcí DS Active Scan Suspension, která na základě kamery a řidičem zvoleného jízdního režimu přizpůsobuje nastavení jednotlivých tlumičů. DS 7 tak dokáže pohoupat ale také poměrně nervózně ztvrdnout. Obecně lze říci, že vozu dokresluje přesně takový charakter, který má mít. Co se však podvozku nelíbí jsou malé a rychle po sobě jdoucí nerovnosti, tam se poté objevuje tendence uskočení zadní nápravy, která v kombinaci s dosti přeposilovaným řízením může při svižnější jízdě řidiči přikrčit obočí.
Ani interiéru se v případě verze Performance Line + nevyhnula sportovnost. Tam, kde bývá hladká kůže je černá alcantara, chcete-li semiš lemovaný efektním dvoubarevným prošitím na volantu a sedačkách. Vyzdvihuji také designéry, že využili minimum klavírního laku.
Největší změnu s faceliftem prodělal infotainment, původní systém nahradil zcela nový DS IRIS. Ten je reprezentován 12,3“ dotykovým displejem s velmi jemným rozlišením a zcela přepracovanou grafikou. Systém je nyní výrazně intuitivnější a nabízí mnoho způsobů, jak jej individualizovat. Zejména domovské obrazovky lze prostřednictvím propracovaných widgetů přizpůsobit a systém jednoduše ovládat bez nutnosti zacházení do „hloubek“ softwaru, to bez diskuze chválím.
Po stránce konektivity přibyla kromě Bluetooth také podpora bezdrátového Apple CarPlay či USB-C konektory. Pochválit musím online služby TomTom (Connected Navigation Pack Plus), které dodávají poměrně použitelnému navigačnímu systému reálné informace o dopravě včetně hlášení rizikových úseků, měření rychlosti nebo aktuálních cen paliva. Co mi však chybí je virtuální obchod, kde by bylo možné získat další aplikace.
Centrum nastavení plug-in hybridního pohonu E-Tense se skrývá pod tlačítkem. Stejně jako celý infotainment i grafika těchto funkcí prošla designovou úpravou. Nejatraktivnějším módem je tok elektrické energie, kdy můžeme sledovat, jak celý systém funguje v reálném čase. Další záložka zobrazuje jízdní data a průměrnou spotřebu benzinu a elektřiny, jež jsme spotřebovali za určité časové období od startu. Poslední záložkou je eSave, tedy zamknutí energie v bateriích například pro pozdější jízdu ve městě. řidič tak má možnost uchovat „full“ baterii, 20 km nebo 10 km dojezdu. Je-li akumulátor vybitý, benzinový agregát dokáže baterii opět dobít, pochopitelně si za to odsaje z nádrže víc paliva než běžně.
Digitální štít se co do rozměrů nezměnil, grafika však decentně ano. Obecně vnímám lepší rozlišení a preciznější grafiku. Štít nabízí stále několik módů zobrazení (Navigace, Ukazatele, Noční vidění, Zjednodušený režim, Asistenti, Osobní nebo Noční vidění). Přepínání probíhá prostřednictvím otočného ovladače na volantu, případná konfigurace osobního módu v prostředí infotainmentu. Verze E-Tense navíc doplňuje o možnost zobrazení toku elektrické energie či dojezd na elektrickou energii. Co mi u této cenové kategorie chybí je Head-up displej, za ten si nemůžete ani připlatit.
Již před faceliftová DS 7 Crossback byla po stránce asistenčních systémů velmi hezky vybavená, proto se po omlazovací kůře nic moc nezměnilo. DS 7 tak přijíždí ve stupni Performance Line + s balíčkem DS Drive Assist:
Modernizovaná DS 7 si přivezla zcela nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0. Jedná se o lampy se systémem matrix, tedy stínování protijedoucích vozů. Co do světelného výkonu a samotné citlivosti maticové funkce na provoz se řadí mezi nadprůměrné.
Zlepšení jsem zaznamenal také u systému panoramatického systému Vision 360. Všechny kamery (pouze 2) nyní mají perfektní rozlišení a je radost s tímto systémem parkovat. Opět ale musím upozornit, že DS tak trochu švindluje a používá místo 4 kamer jen přední a zadní. Obraz z „bočních kamer“ je graficky dopočítáván, tzn. systém si musí tento prostor jízdou načíst a následně na infotainmentu zobrazit. Pokud však po startu nemá tato data, nezobrazí nic, jen šrafování. Ptám se tedy, opravdu nešlo přidat další dvě kamery do zrcátek?
Mobilní appka je svěží, plynulá, intuitivní a dostupná pro chytré telefony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). Aplikace komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth. Během tohoto propojení aktualizuje data o jednotlivých jízdách, ze kterých sumarizuje statistiky, potažmo digitální knihu jízd. Dále v aplikaci MyDS najdete:
Pro verzi E-Tense je k dispozici plugin E-Tense Remote Control, který slouží pro dálkovou správu nabíjení a klimatizování včetně zobrazení informací o dojezdu, aktuálního stavu nabití baterie nebo odloženého nabíjení.
Aplikace MyDS (registrace vozu) je také stěžejní pro aktivaci samotných online služeb TomTom Connected Navigation Pack Plus a rozšíření E-Tense Remote Control.
Modernizovaná DS 7 je zase o velký kus lepší. Vývojáři vyslyšeli kritiku a zaměřili svou pozornost na témata, ve kterých Crossback zaostával. Čili po stránce infotainmentu, grafiky a rozlišení kamer se auto posunulo a dohnalo tak dnešní dobu a zejména své konkurenty.
Co se týká mírného omlazení karoserie, tam se designérům povedlo vytvořit mnohem víc rafinovanější detaily. Přední i zadní část vozu dnes působí ještě víc chic a sexy. Zadní světla, potažmo celá partie ve mně evokuje dokonce Porsche Macan. Nová verze Performance Line + s bohatými černými doplňky a jistými sportovními rysy se mi během testu hodně zalíbila, původně jsem se totiž domníval, že mi k DS jednoznačně sedí chrom.
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…
View Comments