MENU

DS 7 E-Tense 300 Performance Line+ : Francouzský šperk ve sportovním hávu

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 95%

Ovladatelnost: 90%

Konektivita: 95%

Displej: 100%

Mobilní aplikace: 95%

TOTAL SCORE

Total Score 95%

Prémiové francouzské SUV, model DS 7 se dočkal faceliftu. Omlazovací kůra se dotkla světlometů, dostaly Matrix technologii, zbrusu nového infotainmentu DS IRIS, ten známe z dříve testovaného modelu DS 4 nebo samotného názvu, ze kterého se vytratil přívlastek Crossback.

Na test dorazila skvěle vypadající, sportovně laděná, šedivá (lakování Lacquered) sedmička ve výbavě Performance Line + s černými kontrastními doplňky, a to včetně černo černých 19“ disků kol či emblémů značky. Malou výtku zde mám pouze ke klikám, těch se „dechromovací“ proces nedotkl a působí tak jako pověstná pěst na oko. Omlazenou verzi z designového hlediska rozpoznáte podle nového denního svícení, které nyní tvoří několik LED pásků a dodatečného nápisu DS Automobiles mezi světlomety zadních 5. dveřích.

Sportovnost novinářského kusu podpořila hybridní pohonná jednotka E-Tense (1.6 PureTech 300 Plug-in Hybrid S&S EAT8 4×4) s celkovým výkonem 300 k, točivým momentem 520 Nm a pohonem všech kol. Jednotka vozu propůjčuje velmi slušnou dynamiku a skvělou trakci. Občas se ale nechá poměrně dlouho a hlavně zbytečně pobízet než ukáže svůj plný potenciál. Co se týká čistě elektrického dojezdu, automobilka slibuje až 63 km, díky baterii o kapacitě 14,2 kWh. V hybridním kontextu se také hodí velmi užitečný režim „B“, tedy nejsilnější rekuperace.

DS 7 E-Tense Performance Line + interior

Vyzdvihnout musím adaptivní podvozek s inteligentní funkcí DS Active Scan Suspension, která na základě kamery a řidičem zvoleného jízdního režimu přizpůsobuje nastavení jednotlivých tlumičů. DS 7 tak dokáže pohoupat ale také poměrně nervózně ztvrdnout. Obecně lze říci, že vozu dokresluje přesně takový charakter, který má mít. Co se však podvozku nelíbí jsou malé a rychle po sobě jdoucí nerovnosti, tam se poté objevuje tendence uskočení zadní nápravy, která v kombinaci s dosti přeposilovaným řízením může při svižnější jízdě řidiči přikrčit obočí.

Videotest – DS 4 Rivoli E-tense 225 S&S EAT8

Infotainment

Ani interiéru se v případě verze Performance Line + nevyhnula sportovnost. Tam, kde bývá hladká kůže je černá alcantara, chcete-li semiš lemovaný efektním dvoubarevným prošitím na volantu a sedačkách. Vyzdvihuji také designéry, že využili minimum klavírního laku.

DS 7 E-Tense Performance Line + interior_2

Největší změnu s faceliftem prodělal infotainment, původní systém nahradil zcela nový DS IRIS. Ten je reprezentován 12,3“ dotykovým displejem s velmi jemným rozlišením a zcela přepracovanou grafikou. Systém je nyní výrazně intuitivnější a nabízí mnoho způsobů, jak jej individualizovat. Zejména domovské obrazovky lze prostřednictvím propracovaných widgetů přizpůsobit a systém jednoduše ovládat bez nutnosti zacházení do „hloubek“ softwaru, to bez diskuze chválím.

Po stránce konektivity přibyla kromě Bluetooth také podpora bezdrátového Apple CarPlay či USB-C konektory. Pochválit musím online služby TomTom (Connected Navigation Pack Plus), které dodávají poměrně použitelnému navigačnímu systému reálné informace o dopravě včetně hlášení rizikových úseků, měření rychlosti nebo aktuálních cen paliva. Co mi však chybí je virtuální obchod, kde by bylo možné získat další aplikace.

DS 7 infotainment iris_1

Centrum nastavení plug-in hybridního pohonu E-Tense se skrývá pod tlačítkem. Stejně jako celý infotainment i grafika těchto funkcí prošla designovou úpravou. Nejatraktivnějším módem je tok elektrické energie, kdy můžeme sledovat, jak celý systém funguje v reálném čase. Další záložka zobrazuje jízdní data a průměrnou spotřebu benzinu a elektřiny, jež jsme spotřebovali za určité časové období od startu. Poslední záložkou je eSave, tedy zamknutí energie v bateriích například pro pozdější jízdu ve městě. řidič tak má možnost uchovat „full“ baterii, 20 km nebo 10 km dojezdu. Je-li akumulátor vybitý, benzinový agregát dokáže baterii opět dobít, pochopitelně si za to odsaje z nádrže víc paliva než běžně.

DS 7 infotainment iris_4

Digitální kaplička přístrojů

Digitální štít se co do rozměrů nezměnil, grafika však decentně ano. Obecně vnímám lepší rozlišení a preciznější grafiku. Štít nabízí stále několik módů zobrazení (Navigace, Ukazatele, Noční vidění, Zjednodušený režim, Asistenti, Osobní nebo Noční vidění). Přepínání probíhá prostřednictvím otočného ovladače na volantu, případná konfigurace osobního módu v prostředí infotainmentu. Verze E-Tense navíc doplňuje o možnost zobrazení toku elektrické energie či dojezd na elektrickou energii. Co mi u této cenové kategorie chybí je Head-up displej, za ten si nemůžete ani připlatit.

Bezpečnostní a asistenční systémy

Již před faceliftová DS 7 Crossback byla po stránce asistenčních systémů velmi hezky vybavená, proto se po omlazovací kůře nic moc nezměnilo. DS 7 tak přijíždí ve stupni Performance Line + s balíčkem DS Drive Assist:

  • Aktivní sledování mrtvého úhlu,
  • Varování před opuštěním jízdního pruhu,
  • Adaptivní tempomat s aktivní funkcí držení v jízdním pruhu,
  • Systém rozšířeného rozpoznávaní dopravního značení,
  • Systém automatického nouzového brzdění,
  • Akustické a vizuální upozornění na blížící se překážku,
  • Coffee break alert,
  • 360 Vision (panorama kamera včetně parkovací).
  • Monitorování aktivity a pozornosti řidiče
  • DS Night Vision (infračervená kamera) s detekcí chodců a zvířat

Modernizovaná DS 7 si přivezla zcela nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0. Jedná se o lampy se systémem matrix, tedy stínování protijedoucích vozů. Co do světelného výkonu a samotné citlivosti maticové funkce na provoz se řadí mezi nadprůměrné.

DS 7 Night Vision

Zlepšení jsem zaznamenal také u systému panoramatického systému Vision 360. Všechny kamery (pouze 2) nyní mají perfektní rozlišení a je radost s tímto systémem parkovat. Opět ale musím upozornit, že DS tak trochu švindluje a používá místo 4 kamer jen přední a zadní. Obraz z „bočních kamer“ je graficky dopočítáván, tzn. systém si musí tento prostor jízdou načíst a následně na infotainmentu zobrazit. Pokud však po startu nemá tato data, nezobrazí nic, jen šrafování. Ptám se tedy, opravdu nešlo přidat další dvě kamery do zrcátek?

Mobilní aplikace MyDS s E-Tense Remote Control

Mobilní appka je svěží, plynulá, intuitivní a dostupná pro chytré telefony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). Aplikace komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth. Během tohoto propojení aktualizuje data o jednotlivých jízdách, ze kterých sumarizuje statistiky, potažmo digitální knihu jízd. Dále v aplikaci MyDS najdete:

  • přehled o údržbě vozidla,
  • online rezervaci termínu v servisu,
  • stažení aktualizací pro navigační systém nebo infotainment,
  • digitální příručku k vozidlu,
  • aktuální GPS polohu vozidla.

Pro verzi E-Tense je k dispozici plugin E-Tense Remote Control, který slouží pro dálkovou správu nabíjení a klimatizování včetně zobrazení informací o dojezdu, aktuálního stavu nabití baterie nebo odloženého nabíjení.

Aplikace MyDS (registrace vozu) je také stěžejní pro aktivaci samotných online služeb TomTom Connected Navigation Pack Plus a rozšíření E-Tense Remote Control.

Závěr

Modernizovaná DS 7 je zase o velký kus lepší. Vývojáři vyslyšeli kritiku a zaměřili svou pozornost na témata, ve kterých Crossback zaostával. Čili po stránce infotainmentu, grafiky a rozlišení kamer se auto posunulo a dohnalo tak dnešní dobu a zejména své konkurenty.

Co se týká mírného omlazení karoserie, tam se designérům povedlo vytvořit mnohem víc rafinovanější detaily. Přední i zadní část vozu dnes působí ještě víc chic a sexy. Zadní světla, potažmo celá partie ve mně evokuje dokonce Porsche Macan. Nová verze Performance Line + s bohatými černými doplňky a jistými sportovními rysy se mi během testu hodně zalíbila, původně jsem se totiž domníval, že mi k DS jednoznačně sedí chrom.

 


 

 

 

One Response to DS 7 E-Tense 300 Performance Line+ : Francouzský šperk ve sportovním hávu

  1. […] Test DS 7 E-Tense 300 Performance Line […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *