MENU

Honda Civic Advance e:HEV: Špičkový hybrid

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 90%

Ovladatelnost: 80%

Konektivita: 90%

Displej: 85%

Mobilní aplikace: 1%

TOTAL SCORE

Total Score 71%

Pro japonskou automobilku Honda byl loňský rok velmi důležitý, představila totiž zcela novou, již 11. generaci, populárního modelu Honda Civic navíc výhradně s hybridní pohonnou jednotkou (vyjma verze Type-R). První generace spatřila světlo světa v roce 1972. Tento model proto známe pravděpodobně všichni a nemusíme být zrovna „petrolheadi“. Pojďme si tedy říct, co novinka přináší.

Na týdenní test dorazil Civic ve výbavě Advance a krásném bílém lakování s kontrastními doplňky paketu Sport. Co do designu mi přijde aktuální generace jako ta nejpohlednější vůbec. Karoserie kombinuje sportovní rysy společně s jistou dávkou elegance. Efektním prvkem je potom poměrně výrazný spoiler 5. dveří společně se splývající siluetou vozu. Za rušivý element musím nazvat zadní stěrač, ten se zde nehodí.

Novinkou XI. generace je důmyslný hybridní pohon označený jako e:HEV. Jednotka se skládá z atmosférického zážehového dvoulitru s výkonem 105 kW, elektromotoru a opravdu malinkaté baterie s kapacitou přes 1 kWh. Celkový systémový výkon činí 135 kW (183 k) s točivým momentem 315 Nm. To jsou velmi solidní čísla.

Samotný dvoulitr dokáže díky převodovce CVT pracovat ve dvou režimech. Buď funguje jako generátor elektrické energie pro elektromotor anebo v případě potřeby dynamiky dokáže přiložit ruku k dílu a poslat svůj výkon přímo na přední kola. V praxi Civic s pohonem e:HEV exceluje velmi slušnou dynamikou, reakcí na plyn ale také příkladným odhlučněním jednotky a především nízkou spotřebou benzinu. Ta sahá klidně pod magickou hranicí 5 l/100km. Nízké spotřebě přispívá velkou měrou rekuperace, jež si u Civicu můžete dávkovat ve 3 úrovních prostřednictvím pádel na volantu.

Honda Civic_interior_1

Čemu však musím vyseknout poklonu je podvozek, potažmo jízdní vlastnosti jedenácté generace Civicu. Po dlouhé době se mi totiž do rukou dostalo auto, které mi „sedlo“ již po pár metrech jízdy. Honda si dala práci s přesným naladěním řízení a celkově podvozku, protože auto reaguje na sebemenší pokyn volantu, přičemž perfektně sedí v zatáčkách, i když tlačíte na pilu. Navzdory 18“ diskům pak opravdu precizně filtruje nerovnosti a příkladně drží směrovou stabilitu i na nekvalitních silnicích. Každá jízda je tak zábavná!

Honda_Civic_

Infotainment

Přesuneme-li se do interiéru, tam na nás dýchne až německá preciznost, kvalita a zejména minimalistický design. Zkrátka to, na co jsme v Evropě zvyklí. Nový civic má perfektně zvládnutou ergonomii ovladačů, vlivem které se zde cítíte jako doma. Na vině je zejména ponechání hardwarových ovladačů, což může být pro mnoho zákazníků atraktivní. Pochvalu si zaslouží například mechanické ovládání automatické klimatizace s krásným designem a precizním chodem. Stejně tak hodnotím kladně použití odolných materiálů na středové konzoli, namísto klavírního laku choulostivého k poškození.

Honda Civic_infotainment_1

Dominantním prvkem palubní desky je 9“ dotykový displej infotainmentu Honda Connect, jež je opatřen matnou folií a několika hardwarovými tlačítky. Malou výhradu mám pro samotné umístění displeje, jež trčí do zorného pole řidiče a není nikterak orientován směrem k řidiči.

Co se týká samotného infotainmentu, ten patří k těm svižnějším, ale zároveň je jeho grafika upřímně trochu zastaralá. Grafika menu je členěna pomocí přehledných dlaždic, přičemž uspořádání lze uzpůsobit dle požadavků uživatele. To stejné platí také pro spodní kontextovou lištu.

Honda Civic_infotainment_7

Multimediální systém disponuje Wi-Fi hotspotem, pomocí kterého můžete aktualizovat mapy, potažmo celý software. Tady vidím nedostatek v absenci modulu eSIM a stálého připojení vozu k internetu. Jediné online služby, jež systém podporuje jsou dopravní informace navigačního systému. To mě přivádí také k faktu, že nový Civic nespárujete s mobilní aplikací MyHonda+, je totiž nekompatibilní. To považuji v dnešní době za nedostatek.

Honda Civic_infotainment_4

Konektivita je zastoupena Bluetooth rozhraním pro telefon a média. Stejně tak systém Honda Connect disponuje bezdrátovou podporou Apple CarPlay, Android Auto. Co však Civicu vytýkám je absence konektoru USB-C, najdeme zde celkem 4 USB-A (2x řidič a 2x pasažéři vzadu). Za příjemným a zejména užitečný prvek potom považují vypínatelnou bezdrátovou nabíječku Qi.

Honda Civic_USB

Zajímavou aplikací je instalátor, jež umožňuje instalovat aplikace ve formátu .apk. Osobně jsem v rámci testu vyzkoušel instalaci Youtube aplikace v požadovaném formátu, nicméně systém ji nenaistaloval.

TEST: Honda CR-V Sport Line – 50 odstínů černé

Prediktivní ekoasistence

Poměrně značným překvapením je však spolupráce infotainmentu, potažmo navigačního systému s hybridním pohonem v podobě „range managementu“. Systém totiž pravděpodobně dokáže vyhodnocovat mapové podklady (převýšení, délka trasy, provoz,…) a přizpůsobovat těmto podmínkám hospodaření s elektrickou energií s cílem snížit spotřebu pohonných hmot.

Honda Civic_infotainment_5

Digitální kaplička

10,2“ přístrojový štít je v případě civicu plně digitální. Samotnou grafiku můžeme nazvat jako velmi precizní, přirovnám ji například k Mazdě. Ovládání probíhá prostřednictvím tlačítek na volantu, jež dovolují měnit některé ze zobrazovaných údajů (jízdní dat, asistenční systémy, navigace, média). Velkou výtku mám zde v tom, že kaplička komunikuje k řidiči pouze v angličtině.

Asistenční systémy

Jedenáctá generace civicu je vybavena balíčkem asistenčních systémů označovaných jako Honda SENSING. Testovaná verze Advance obsahovala:

  • Systém pro zmírnění následků nehody
  • Systém prevence vyjetí ze silnice
  • Adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách
  • Systém pro udržování v jízdním pruhu
  • Systém rozpoznávání dopravních značek
  • Automatické dálkové světlomety
  • Asistent pro jízdu v dopravní zácpě
  • Nastavitelný omezovač rychlosti
  • Inteligentní regulace rychlosti
  • Sledování mrtvého úhlu a asistent při couvání z parkovacího místa
  • Parkovací kamera (bez ostřiku s horším rozlišením)

Honda Civic_assists

 

Pochválit musím grafické zobrazení okolních vozidel v digitální kapličce, podobně jako ve vozech značky Tesla nebo velmi dobře fungující adaptivní světlomety s funkcí vystínování protijedoucích vozidel jež funguje velmi spolehlivě.

Závěr

Honda Civic XI. generace je bezesporu velmi povedené auto, ze kterého máte pocit, že bylo vyrobeno přímo pro vás. Po stránce pohonu, jízdních vlastností a řízení patří bezesporu mezi špičku. Hondě se povedlo nastavit systém e:HEV naladit k dokonalosti a sladit sportovní charisma Civicu a také kultivovanost hybridu.

Co se týká infotainmentu a konektivity, tady je situace horší, těch výhrad mám jednoduše víc. Za největší prohřešek považuji nedostatečný překlad multimediálního systému do ČJ a v případě kapličky, její kompletní absence. Stejně tak nemohu plusové body započítat za neúplné online služby, například chybějící shop pro instalaci nových aplikací nebo podpora mobilní aplikace pro vzdálený přístup do vozu či podpora uživatelských účtů s personalizací či oprávněními.

Na druhou stranu chválím bezdrátový Apple CarPlay, Android Auto a také vypínatelnou bezdrátovou nabíječku Qi, což jednoznačně prodlužuje životnost baterie vaše smartphonu. Nabíjení totiž není žádoucí pokaždé, když si jej do příslušného prostoru odložíte.

 


 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *