MENU

Honda CR-V Sport Line: 50 odstínů černé

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 65%

Ovladatelnost: 70%

Konektivita: 80%

Displej: 60%

TOTAL SCORE

Total Score 70%

Honda CR-V je pro značku stěžejním modelem. V České republice se dokonce jedná o nejprodávanější model této japonské značky. Aktuálně je na trhu dostupná již pátá generace tohoto populárního SUV. Modelový rok 2021 přináší nový výbavový stupeň Sport Line ve spojení s elektrifikovanou motorizací e:HEV.

Na test dorazilo sportovně laděné CR-V v černo-černém hávu. „Temnotu“ narušovaly jen doplňky v zakouřeném chromu. Auto vypadalo skvěle, zejména v kombinaci s černými 18“ disky kol. Toto SUV patří mezi nejzajímavější kousky, osobně se mi asi nejvíc líbí zadní partie s rozměrnými LED světlomety do tvaru „L“.

Honda CR-V_1

Nyní se podíváme pod kapotu, kde dřímala hybridní pohonná jednotka označená e:HEV v mém případě s pohonem všech kol Real Time AWD. Základem je atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2.0 litry (107kW), která spolupracuje s dvojicí elektromotorů. První s výkonem 135kW pohání výhradně přední nápravu, zato ten druhý plní funkci generátoru elektrické energie.

Honda e Advance: Ideální elektromobil

Zajímavostí technologie e:HEV je systém i-MMD (Inteligent Multi-Mode Drive) možnost fungování v několika různých režimech, konkrétně jsou tři. Módy EV/ hybrid/spalovák si auto přepíná zcela automaticky, rozhoduje o tom nejčastěji váš jízdní styl. Rozjezdy vozu a městské přesuny jsou realizovány většinou za pomocí elektrické energie, případně elektrogenerátoru (druhý elektromotor). Okresky a dálnice budete téměř vždy brázdit v režimu spalováku, tedy vytvořením přímého spojení mezi spalovacím motorem a koly. Při deceleraci se v tomto případě využívá plachtění v kombinaci s rekuperací. Na závěr, pokud budete chtít využívat plný potenciál pohonné jednotky, zvolí CR-V hybridní režim (spalovací motor + elektromotor). Zázraky ale nečekejte, dočkáte se výrazně vyšší spotřeby benzinu, vlažné akcelerace a zejména nelibého zvuku.

Honda CR-V_3

Obecně však platí, že pokud budete používat hybridní CR-V ohleduplně, v městském/příměstském provozu, auto bude maximalizovat jízdu na elektřinu a vy se tak dostanete se spotřebou klidně někde k 5 litrům benzínu. Odměnou je navíc plynulá a velmi tichá jízda.

Infotainment

Verze Sport Line se promítá i do interiéru, kde nelze přehlédnout výšivky na opěradlech kožených sedadel, což je efektní detail. Rozporuplnější pocity se dostavily při pohledu na palubní desku, která je docela netradičně členěná. Dominantním prvkem tady není infotainment, nýbrž středová konzole s voličem automatické převodovky shift-by-wire. Co musím pochválit je minimum klavírního laku, přítomnost měkčených plastů a hardwarové ovládání klimatizace. Ovládání a intuitivnost je v tomto směru naprosto v pořádku.

Honda CR-V_interier

Infotainment Honda Connect 2 s navigačním systémem Garmin je reprezentován 7“ dotykovým panelem s matnou vrstvou. Uhlopříčka je ve světle této doby spíše úsměvnou obrazovečkou. Pokud k tomu přidám fakt, že na panel musíte tlačit jak na první „dotykáč“, tak to není zkrátka dobré ba ani dostatečné. Ruku v ruce s tímto jde i intuitivnost a grafická podoba infotainmentu, která je očividně zastaralá. Konektivita trochu situaci napravuje, součástí je například Apple CarPlay, Android Auto nebo Bluetooth handsfree.

Infotainment disponuje Wi-Fi, takže jej lze připojit k internetu. Tato funkce přijde vhod ve chvíli, kdy potřebujete stáhnout nový widget či aplikaci z virtuálního obchodu Honda. Za zmínku stojí také aplikace kalkulačka, která je v systému předinstalována. Navigační systém Garmin umožňuje vyhledávat cíle z široké databáze POI bodů zájmů nebo poskytuje detailní informace o nejbližších čerpacích stanicích na v okolí (nebo na trase), bohužel bez ceny PHM. Součástí mapových podkladů jsou 3D modely budov nebo informace o aktuální dopravní situaci, kterou bere systém v potaz při výpočtu trasy. Navigaci můžete udržovat aktuální díky 5leté bezplatné podpoře.

Honda CR-V_infotainment_3

Digitální kaplička

Přístrojový štít je plně digitální a dělen na 3 segmenty. Levý slouží jako ukazatel stavu nabití baterie, pravý jako palivoměr. Prostřední, největší část, plní funkci informačního displeje, jež informuje o rychlosti, stavu asistenčních systémů, jízdních datech, přenosu výkonu na jednotlivá kola nebo parkovacích senzorech. Na kapličku je nutné si chvíli zvykat, protože je až příliš futuristická, nicméně perfektně zapadá do designu celého vozu.

Asistenční systémy

Vlajkové SUV je vybaveno nejmodernějším balíčkem asistenčních systémů označených jako Honda SENSING. Testovaná verze Sport Line obsahovala:

  • Systém pro zmírnění následků nehody
  • Systém pro zmírnění rizika vyjetí z komunikace
  • Systém rozpoznávání dopravních značek
  • Systém pro upozornění a udržování vozidla v jízdním pruhu
  • Inteligentní omezovač rychlosti
  • Adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách

Honda CR-V_infotainment_5

Závěr

Honda CR-V Sport Line s pohonnou jednotkou e:HEV je zajímavou alternativou k německým SUV. Japonský přístup má své kouzlo, které v tomto případě plně vyniká. Největší předností tohoto modelu je design, ten se opravdu povedl a s černo-černými doplňky to kupodivu fantasticky funguje.

Druhou nespornou výhodou je motor a pohon všech kol. Nutno dodat, že hybridní pohonná jednotka je tak trochu exot, díky několika svým režimům. V praxi však hmatatelně šetří drahocenné litry benzinu a sráží tak emise CO2 výrazně níž. Mnoho lidí bude zcela jistě kvitovat, že se nejedná o plug-in hybrid, a proto se zcela obejdou bez externího nabíjení.

Co se týká infotainmentu a konektivity, tady vidím největší nedostatky CR-V. Samotný multimediální systém je slušně řečeno zastaralý. Tento fakt potvrzuje absence jakékoliv mobilní aplikace pro vzdálený přístup k vozu. Malou náplastí může být pro mnohé fakt, že zde najdete slušnou online navigaci Garmin a hlavně rozhraní Apple CarPlay či Android Auto.

 


 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.