Categories: Hlavní stranaNovinky

AdBlue: Návod jak správně doplnit

S příchodem moderních vznětových motorů se začal stále častěji objevovat pojem AdBlue. Jedná se o tzv. močovinu, která je nezbytná pro snižování emisí. Jelikož se jedná speciální kapalinu, musíme ji jednou za čas doplnit. Je proto dobré dopředu vědět, jak si ji můžete snadno obstarat a také sami doplnit.

Nyní ještě něco málo k samotnému AdBlue. Jedná se o nehořlavou a prakticky netoxickou kapalnou látku, která je vstřikována do výfukových plynů vznětových motorů. Jejím hlavním cílem je eliminace oxidů dusíku. Výdrž močoviny je dána provozem auta, objemem nádrže a dalšími faktory. Obecně však lze říci, že v rozmezí každých 3.000-10.000 km je nutné ji doplnit.

Nula = odtah!

Moderní automobily, jež využívají ke snižování škodlivin systém s AdBlue, dokáží indikovat stav hladiny močoviny a v případě nedostatku řidiče upozornit. Notifikace se většinou ohlásí pokud se dojezd sníží pod 2500 kilometrů. „Celkem velká rezerva trochu láká kontrolku ignorovat, ale chytré auto vás nenechá – její blikání se postupně zintenzivní. Zároveň je dobré vědět, že jakmile se dostanete na nulu, auto už není možné nastartovat a čeká vás odtah do servisu,“ popisuje produktový manažer českého zastoupení automobilky Toyota Antonín Polák.

TEST: Toyota GR Yaris: Ultimátní řidičské náčiní

Pokud však před sebou máte dlouhé letní cestování, je lepší na kontrolku nespoléhat. „Před letní dovolenou raději v každém případě AdBlue doplňte. Vyhnete se tak nepříjemnostem při shánění AdBlue v zahraničí,“ radí Polák.

Kde najdu nádrž?

Ještě předtím, než budu hledat místo, kde močovinu koupím, je dobré vědět, kudy ji do vozu doliju. „Některá auta, jako jsou například užitkové modely Toyota Proace, mají hrdlo nádrže na AdBlue umístěné u nádrže na běžné palivo. Ve vozech typu Land Cruiser nebo Hilux jej pak najdete v motorovém prostoru,“ říká Antonín Polák.

U některých vozů může být nádrž umístěna opravdu na zvláštních místech, kde byste ji vlastně nečekali. Pokud ji na „první dobrou“ nenajdete, doporučím přečíst uživatelskou příručku k vozu nebo kontaktovat autorizovaný servis.

Doplnění AdBlue zvládnete doma

Doplnění močoviny není žádný složitý úkon, který byste museli nechávat na servisu. Existují dvě možnosti:

  1. tankování AdBlue přímo u stojanu na benzince pomocí pistole – jedná se o nejkomfortnější řešení
  2. nákup kanystru s AdBlue (benzinka/autodíly) – plastové kanystry mají většinou ohebnou hadici pro snadnější nalévání

Během doplňování AdBlue dbejte na to, aby nedošlo k potřísnění laku, motorového prostoru nebo pokožky. Hrozí podráždění a poškození!

 

Zdroj: Toyota Česká republika

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago