MENU

Mercedes-Benz V300d Exclusive: Dodávka pro vyvolené

Design infotainmentu: 95%

Plynulost: 100%

Ovladatelnost: 100%

Displej: 95%

Konektivita: 70%

Mobilní aplikace: 95%

TOTAL SCORE

Total Score 93%

Mercedes-Benz Třídy V je autem mnoha tváří. Výslednou podobu “Včka” ovlivňuje vlastně jenom to, jak tučné máte konto. U dnešní recenze to platí dvojnásobně, do testu totiž dorazil absolutní vrchol tohoto užitkového vozu ze Stuttgartu.

Výbavový stupeň Exclusive je třešničkou na dortu značky. Díky prvotřídní materiálům, preciznímu zpracování a prvkům jako například lednička, soundsystém Burmester, masážní vyhřívaná/ventilovaná křesla či kůže Nappa dovedou navodit skutečný luxus připomínající tomu na palubě vlajkové Třídy S. Ano, je to dodávka, má své limity ale troufám si říct, že tady z ní inženýři vykřesali absolutní maximum.

Testovaný kus poháněla nejvýkonnější motorizace označená jako 300d. Jedná se o dvoulitrový vznětový čtyřválec dosahující výkonu 239 k (174 kW) a točivého momentu 530 Nm. Motor vyniká sametovým chodem, skvělou dynamikou a ve spojení s 9-stupňovým automatem je to za mne ideální kombinace. Výkon je přenášen na všechna 4 kola prostřednictvím systému 4Matic. Pochvalu zaslouží fantastický vzduchový podvozek AirMatic, který skvěle filtroval rázy od poměrně velkých 19” disků kol.

Mercedes_Benz_V_exclusive_2

Infotainment

Dominantou palubní desky je 10,25” dotykový displej infotainmentu MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Se systémem se nepotkávám poprvé ale každé setkání mne utvrzuje o skutečnosti že se jedná se o jeden z nejlepších multimediálních systémů současnosti. Systém vyniká svou intuitivností, skvělou grafikou, množstvím funkcí ale také schopností se učit na základě chování uživatele.

Mercedes_Benz_V_exclusive_3

Možností, jak ovládat systém existuje rovnou několik (dotyk, touchpad, hlasové ovládání). A právě hlasový asistent, spustitelný frází „Můj Mercedesi.“, je skvělý. Systém bez větších problémů rozumí a například zadání cíle do navigace, přerušení trasy, nastavení teploty klimatizace nebo informace o počasí je pro něj hračkou.

TEST: Mercedes-Benz EQV: Jedinečný, neslyšný a luxusní

Mezi highlighty MBUX patří dopravní informace v reálném čase (LIVE Traffic), inteligentní navigace (Navigace Plus), personalizace (podpora uživatelských účtů a práv), podpora mobilní aplikace Mercedes Me, online Shop, online streaming hudby, čtením/diktováním SMS, Wi-Fi hot-spot, Car2X komunikace a upozornění na nebezpečí, pokročilý hlasový asistent či rozšířená konektivita (Apple CarPlay/Android Auto).

Mercedes_Benz_V_MBUX_2

Co se týká CarPlay, tak mne mrzí absence bezdrátového připojení. Spokojit se musíte s kabelem a USB-C konektory. Pro milovníky poslechu rádia je zde podpora FM/AM/DAB a také internetové varianty. Chcete-li poskytnout své posádce mobilní kancelář, přijde vhod aplikace In-Car Office, jež ulehčí práci s kalendářem, konferenčními hovory nebo správu nevyřízených hovorů. Bravo!

Mercedes_Benz_V_MBUX_3

Kaplička přístrojů

Při pohledu na kokpit řidiče na vás dýchne mírná nostalgie. Jedná se o část auta, na které je starší koncepce zkrátka znát. To však neznamená, že by nebyla funkční, ba naopak. Jedná se o kombinaci analogových budíků a barevného displeje. Ovládání panelu probíhá prostřednictvím tlačítek na levé straně volantu. Displej nabízí několik kontextů (Jízda, Navi, Media, Přehled Asistentů, Nastavení vozu).

Mercedes_Benz_V_kaplicka_pritroju_1

Asistenční systémy

Vybavový stupeň Exclusive přináší poměrně mnoho jízdních asistentů ať už těch aktivních či pasivních. Testovací kus byl nad rámec ještě dovybaven o Paket asistentů řízení, který přinášel tyto funkce:

  • Asistent sledování provozu v mrtvém úhlu
  • Asistent udržování minimálního odstupu
  • Asistent proti neúmyslném opuštění jízdního pruhu
  • PRE-SAFE – preventivní systém ochrany cestujících
  • Adaptivní tempomat Distronic Plus
  • Asistent pro potlačení vlivu bočního větru
  • Asistent sledování pozornosti
  • Systém Car2X s upozorněním na nebezpečí
  • Inteligentní zpětné zrcátko
  • Adaptivní světlomety MultiBeam

Velmi oceňuji panoramatické zobrazení okolí vozu pomocí čtveřice kamer. Rozlišení je zde jemné a příkladné. Řidič může volit z několika módů zobrazení, což mu pomůže během manévrování.

Mobilní aplikace Mercedes me

Prostřednictvím aplikace Mercedes me dokážete využít plný potenciál online služeb a vzdáleného přístupu k vozu. Appka je intuitivní, svižná a obsahuje nepřeberné množství funkcí. V rámci služby Mercedes me Plus můžete na dálku zjistit nebo zajistit:

  • Odemknutí/zamknutí vozidla
  • Stav nádrže
  • Ventilování
  • Nezávislé topení
  • Stav vozidla
  • Tlak vzduchu v pneumatikách
  • Servis
  • Jízdní data
  • GPS parkovací polohu vozidla
  • Odeslat cíl do vozidla
  • Aktualizaci SW vozidla
  • Nastavení vzhledu displeje
  • Nastavení osvětlení
  • Nastavení vozidla

Užitečnou funkcí je možnost sdílení uživatelských práv ke svému vozu mezi další uživatele prostřednictvím odeslání pozvánky.

Závěr

Mercedes-Benz Třídy V Exclusive je absolutním vrcholem luxusu mezi užitkovými vozy. Véčko v testované konfiguraci vidím jako dostavník pro transport VIP osob, hotelových hostů či firemních zákazníků. Zároveň  dokáže poskytnout zázemí pro nejrůznější schůzky v průběhu přesunu z místa na místo. Sečteno a podtrženo, jedná se o vůz, ve kterém je lepší být pasažérem, než řidičem.

Na současné generaci Včka mne vzhledem k pořizovací ceně mrzí fakt, že stárne a nedokáže nabídnout moderní prvky výbavy jako bezklíčové odemykání/startování, Head-Up displej nebo plně digitální palubní štít. Dle mého se tak připravuje o zákazníky, kteří vyberou levnější ale vybavenější alternativu, například nový Multivan T7.

Velkou devízou auta je však implementace infotainmentu MBUX. Tento systém je jednoduše skvělý! Vyznačuje se příkladnou jednoduchostí, intuitivností a širokou nabídkou online aplikací a služeb. To jsou zkrátka premisy, na kterých mercedes staví a funguje mu to na jedničku.

 


 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.