Categories: Recenze automobilů

Opel Insignia GSi Grand Sport: Proč jich nejezdí víc?

Posledním vyvinutým a stále vyráběným modelem značky Opel zůstává Insignie. Ostatní modely jsou výsledkem spolupráce s koncernem Stellantis (dříve PSA). Aktuální druhá generace vlajkové lodi prodělala v roce 2020 mírnou omlazovací kůru. Dopřála si tak modernější techniku a především zcela nové světlomety IntelliLux LED Pixel.

Na test dorazila naprostý vrchol Insignie, verze GSi v karosářské verzi Grand Sport (Liftback) s uhrančivým červeným lakováním Hot. Nejsportovnější variantu pohání benzinový agregát 2.0 Turbo s 230 (169kW) koňmi a točivým momentem dosahujícím 350 Nm přenášeným na vozovku jedinečným vypínatelným pohonem všech kol Twinster. Nově je motor spřažen s 9-stupňovou automatickou převodovkou, jež je fantasticky sladěná s motorem a ušetří pár deci benzinu oproti předfaceliftované verzi. Jen řadit by mohla poněkud rychleji, zejména ve sportovním režimu.

 

 

Podtrhnout musím excelentní jízdní vlastnosti adaptivního podvozku FlexRide. Nic na tomto faktu nemění ani krásné 20“ disky. Řidič je schopen vozidlo nastavit do tři jízdních režimů (Normal/Tour/Sport). Sportovní režim můžete dále konfigurovat, například možnost automatické aktivace pohonu všech kol AWD nebo omezení stabilizace podvozku ESC Competitive, případně jeho kompletní deaktivace (tlačítko stabilizace). Třešničkou na dortu jsou potom sportovní brzdy Brembo, jejichž potenciál poznáte již při prvním sešlápnutí.

Infotainment

Interiér „GSíčka“ je skvostný, dominantním prvkem jsou fenomenální sportovní sedadla, ze kterých se vám jednoduše nechce vysedat. Tyto křesla disponují koženým čalouněním, elektrickým ovládáním s pamětí, výhřevem, ventilováním, masážní funkcí, a dokonce možností přifouknutí bočnic! K tomu všemu získaly certifikát ergonomie AGR. Zbytek interiéru je v odstínech černé kombinován měkčeným plastem, klavírním lakem a decentním ambientním osvětlením. Možná mi zde chybí trocha toho karbonu.

Dominantním prvkem palubní desky je plně zapracovaný 8“ dotykový displej infotainmentu Multimedia Navi Pro. LCD panel má velmi jemné rozlišení, je opatřen antireflexní matnou vrstvou a na spodní straně doplněn o hardwarovou lištu tlačítek umožňující intuitivní ovládání. Samotný systém a grafika je z dílny samotného Opelu a vyznačuje se skvělou ergonomií a plynulostí. Příjemný zpestřením je notifikační lišta, jež je originálně umístěna společně s časem, symboly nebo rychlými softwarovými tlačítky (Media, Telefon, Navigace, Klimatizace) na spodní straně.

Infotainment nabízí možnost vytvoření jedinečného uživatelského účtu včetně profilového obrázku, co se hodí ve chvíli, kdy střídá vozidlo víc řidičů. Stejně tak potěší přítomnost digitálního rádia DAB, Bluetooth Hands-free či moderní rozšířenou konektivitu Apple CarPlay či Android Auto. Poslední dvě zmíněné technologie lze využívat pouze prostřednictvím kabelu. USB porty jsou zde dva (další dvojice portů pro posádku vzadu) a zcela chybí moderní standard USB-C.

Navigační systém je velmi podařený. Především mapové podklady zaslouží pochvalu za velmi podařené grafické ztvárnění a 3D modely budov. Kontrasty jednotlivých objektů na mapě včetně kurzoru jsou příjemně sladěny a mají moderní look, velmi podobný Google Maps. Svůj cíl lze vyhledávat zadáním adresy nebo hledat v databázi POI bodů zájmů (POI body zájmu obsahují detailní informace – telefonní číslo). Samotný výpočet trasy je poté bleskový. Pokud navíc připojíte infotainment k internetu pomocí hotspotu, můžete využívat online služby Connected Navigation (online traffic, prediktivní navigace, chytré vyhledávání POI a aktivní volba trasy). Limitujícím prvkem je absence eSIM, abyste využili online služby, musíme systém připojit pomocí hotspotu k vašemu smartphonu.

Přístrojový štít

Hlavní část analogovo-digitálního přístrojového štítu tvoří 3,5“ palcový barevný displej, jež zobrazuje nejdůležitější informace (rychlost, jízdní data, tlak v pneumatikách, rychlostní limit, jízdní asistenty ale také obsahuje několik dalších módů (Navigace, Media, Telefon, Nastavení štítu). Co se týká navigačního režimu, tam čekejte jen šipky, mapu zde nedostanete.

TEST: Opel Insignia Sports Tourer: Tak trochu proti mainstreamu

Na okrajích přístrojového štítu nalezneme 3 analogové budíky (otáčkoměr, teplota chladicí kapaliny, hladina paliva v nádrži) s digitálními okraji, které lze konfigurovat (dojezd, aktuální spotřeba, voltmetr,…). V kapličce lze v jeden okamžik zobrazit mnoho údajů a každý uživatel má možnost nastavit jej dle svých představ. V GSi variantě jsem postrádal projekční Head-Up displej, který by při svižné jízdě přišel vhod.

Asistenční systémy

Navzdory faktu, že se nejedná o nejnovější model, facelift dostal všechny dostupné asistenční systémy. Testovaná Insignia GSi disponovala těmito:

  • Varování před čelní kolizí
  • Varování před vybočením z jízdního pruhu
  • Protikolizní brzdění (LSCMB)
  • Detekce chodců před vozem a aktivní kapota
  • Parkovací senzory (vpředu + vzadu) a parkovací kamera
  • Radary pro hlídání slepého úhlu a proti kolizi při parkování
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Přední Matrix světlomety Intellilux LED Pixel

Mobilní aplikace My Opel

Mobilní aplikace je svěží, plynulá a intuitivní. Je volně stažitelná pro chytré telefony s operačním systémem iOS (Apple) i Android (Google). Appka komunikuje s vozidlem pomocí rozhraní Bluetooth, pokaždé, když opouštíte vůz. Během tohoto propojení stáhne aktuální data o dané jízdě a využívá je za účelem vytvoření různých statistiky, knihy jízd nebo při výpočtu nákladů za projeté PHM. Dále umožňuje:

  • Přehled o údržbě vozidla
  • Online rezervaci termínu v servisu
  • Dostupnost aktualizací pro navigační systém nebo infotainment
  • Aktuální GPS polohu vozidla
  • Dokumentaci k vozu

Závěr

Opel Insignia GSi je velmi stylovým a svižným dopravníkem na dlouhé cesty. Když nad tím tak přemýšlím, je to auto určené vlastně na všechny cesty. Díky skvělému adaptivnímu podvozku, vypínatelnému pohonu všech kol a moderní výbavě splní veškerá vaše očekávání a přidá k tomu ještě něco navíc. Jediným, s čím se musíte poprat je tendence tento model přehlížet. Než jej zavrhnete, projeďte se s ním a zjistíte, že to auto dokáže jezdit prostě ještě o kapánek lépe než etaloni tohoto segmentu (Volkswagen Passat/Škoda Superb).

Na poli konektivity a infotainmentu se taktéž nenechá zahanbit. S vrcholným systémem Multimedia Navi Pro nabízí možnost personalizace uživatelského účtu, rozšířené konektivity Apple CarPlay/Android auto ale také výbornou navigaci s online službami. Celý systém nabízí navíc skvělou odezvu, vysoké rozlišení a jednoduchost ovládání. Na druhou stranu zde zatím chybí například eSIM pro připojení systému k internetu, USB-C port, Car2X vzájemná komunikace mezi vozy nebo bezdrátová integrace smartphonů.

 


 

 

Filip Suchomel

View Comments

  • Ano to auto je opravdu velmi povedene :D
    taky nechapu proc cesky uzivatel radeji sahne po nudnem passatu nebo dokonce po skode superb, kterych potka clovek 20 na beznem parkovisti u sidliste.
    I cenove vychazi Insignia lepe. A jizdni vlastnosti uz bezne Insignie jsou mnohem lepsi nez u WV a Skoda.

    Jirka

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

2 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago