Categories: Recenze automobilů

Mazda CX-3: Nejhezčí ve své třídě

Řadí se do segmentu kompaktních SUV-B, v nabídce má bohatou výbavu a pod kapotou výhradně dvoulitrovou atmosféru! Toto netradiční spojení dokáže nabídnou vlastně jenom jedna značka, Mazda. Testu jsem podrobil model CX-3 pro aktuální modelový rok 2021.

Mazda CX-3 přijela v uhrančivém červeném laku Soul Red Crystal doplněná o 18“ disky kol. Nutno dodat, že podvozek si v rámci tohoto segmentu docela dobře rozumí s poměrné velkými koly a do interiéru se nedostavují nelibé zvuky nebo nadměrný diskomfort. Testovaný model byl v nejvyšším výbavovém stupni Takumi, což na první pohled prozrazují chromované lišty v náraznících kolem celého vozu.

Pod kapotou je to sázka na jedinou kartu. Nutno dodat, že atmosférický zážehovou agregát o objemu 2.0 litru autu sluší a dodává mu velmi příjemnou dynamiku a zvukový projev. V řeči čísel je to výkon 121 koní (89kW) a točivý moment 206 Nm. Vybírat můžete pouze převodovku, buďto 6-stupňový manuál nebo automat. V mém případě se jednalo o hydroměničový automat. K chování motoru a převodovky nemám žádných výhrad, funguje spolehlivě.

Infotainment

Na interiéru Mazdy CX-3 jde znát věk, vždyť tento model je posledním, který drží „starší“ designovou linii značky. Ono stačí se podívat na excelentní kokpit nové Mazdy 3, který je pro až prémiově dokonalý. Palubní desce dominuje 7“ dotykový displej infotainmentu, který sdílí se současnou generací vlajkového modelu 6. Ano, opět se jedná o starší koncepci multimediálního systému, který však oproti tomu nejnovějšímu skrývá dvě esa.

Prvním z výhod, které si nový systém udržel je dotykový panel ve chvíli, kdy vůz stojí. V průběhu jízdy jste dokázání na multimediální ovladač umístěný na středové konzoli. Druhý triumfem je bezdrátová podpora Apple CarPlay. To mne opravdu mile překvapilo! Co však schází jsou online funkce prostřednictvím eSIM (pro online podporu musíte nasdílet internet prostřednictvím svého smartphonu). Pokud však takto učiníte, můžete využívat aplikace jako Počasí, Online dopravu či Čerpací stanice.

Kvituji možnost ovládání multimediálního systému pomocí dotyku ale také ovladačem na středové konzoli, stejně tak hardwarový panel klimatizace. Obě z řešení jsou maximálně stylové, elegantní a zejména intuitivní! Co se týká konektivity, šestce nechybí digitální příjem rádia DAB, rozhraní Bluetooth, Apple CarPlay ani Android Auto. Konektory jsou v interiéru dva, oba v loketní opěrce. Bohužel mne mrzí absence bezdrátové nabíječky Qi.

TEST: Mazda 3 e-Skyactiv X: Čekání se vyplatilo

Kaplička přístrojů + Head-Up Displej

Přístrojový štít je v případě CX-3 kombinací analogového a digitálního světa. Uprostřed panelu dominuje skutečně velký otáčkoměr s drobným displejem tachometru. V levé části najdeme displej zobrazující zařazený rychlostní stupeň a počítadlo celkového počtu jetých kilometrů. Napravo od středu je prostor pro jízdní data a palivoměr.

V nejvyšší výbavě nechybí tomuto malému crossover ani barevný Head-Up displej, který je však promítán na výsuvné sklíčko místo projekce na čelní sklo. K displeji mám jednu podstatnou připomínku a to tu, že jsem nebyl schopen optimálně nastavit polohu projekce. Vždy jsem měl v pozadí hranu kapoty a stěračů, které jsem s nemohl zbavit a zbytečně mne to rušilo.

Asistenční systémy

V rámci nového modelového roku 2021 přijel nejmenší z crossoverů s těmito asistenty:

  • Pokročilý systém hlídání mrtvého úhlu včetně RCTA
  • Systém SCBS pro prevenci zadního nárazu
  • Systém SCBS pro prevenci čelního nárazu v městském provozu při rychlosti do 80 km/h
  • Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDWS)
  • Nouzový brzdový asistent vpředu (SBS)

Závěr

Mazda CX-30 je stále velmi atraktivní a zajímavou volbou v segmentu malých crossoverů. V rámci konkurence je díky odlišné filozofii značky docela jedinečným kouskem. Největším lákadlem a zároveň i silnou stránkou tohoto modelu je velký atmosférický zážehový motor s krásným zvukovým projevem, který umí řidiče zabavit a s autem promptně pohnout.

Infotainmentem a konektivními službami tady Mazda citelně zaostává za konkurencí, což je dáno stářím vozu. Největším nedostatkem je absence eSIM pro online služby (aplikace, online traffic, Google vyhledávání,…) či tristní rozlišení kamer. Pro mnohé ale bohatě postačí bezdrátový Apple CarPlay nebo Android Auto.

 


Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

3 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago