Categories: Recenze automobilů

Toyota Corolla Touring Sports s infotainmentem Touch 2

Toyota Corolla se drží stále na špici v žebříčku nejprodávanějších aut na světě. Tento fakt svědčí o skutečných kvalitách tohoto modelu, které jsem se rozhodl ověřit v redakčním testu. O tento model je v novinářské branži opravdu velký zájem, což můj zájem ještě znásobilo. K testu jsem dostal Corollu v praktické verzi Touring Sports se zcela novou hybridní pohonnou jednotkou ve výbavě Selection. Nově disponuje benzinový agregát objemem 2.0, spolupracuje s elektromotorem a dohromady tak produkují 184 koní. To už je opravdu slušné číslo, které je znát. Toyota se totiž nezalekne ani svižnějšího předjetí. Důležitým poznatkem je citelné odhlučnění motoru, který je občas slyšet vlivem použití převodovky e-CVT.

Samostatný odstavec si zaslouží prvotřídní kvalita použitých materiálů. Toyota se přiblížila detaily luxusnějšímu Lexusu a je to znát. Jak interiér, tak i exteriér působí uhlazeně a s maximálním důrazem na detail. Poslední generace Toyoty Corolla je skutečně hezké auto, které budí pozornost. Design podtrhují krásná 18“ kola, ty vyzdvihnou komfortní naladění podvozku a odpružení.

Infotainment

Hodnocení multimediální systému Toyota Touch 2 by se dal shrnout asi takto: „Je dobrý, avšak prezentován v nešťastném kabátku!“. Zprvu jsem zůstal nemile překvapen, že mám tu čest s tím stejným systémem, co v C-HR nebo RAV4. Avšak během společného týdne, kdy mi Corolla dělala velmi příjemnou společnost, mi to přestalo vadit.

Infotainment disponuje 8“ displejem se zastaralou kapacitní technologií a na dnešní dobu nepříliš oslňujícím rozlišením. Dotyková obrazovka dominuje „ovládacímu ostrůvku“ uprostřed palubní desky, přičemž je orámována zbytečně masivním dvoubarevným rámečkem. Aby toho nebylo málo, po obou stranách displeje najdeme hardwarová tlačítka pro ovládání jednotlivých funkcí. Ano, běžně použití tlačítek chválím, v Toyotě se to ve mne ale pere. Tlačítka totiž připomínají svým obdélníkovým tvarem přesně ty, které jsme mohli vídat na starém ghettoblasteru.

Silnou stránkou systému je jeho rychlost, plynulost a jednoduchost ovládání. Zejména náběh parkovací kamery při zařazení zpátečky ihned po startu vozu je okamžitý. S touto disciplínou má totiž mnoho automobilek problém. Standardem je příjem FM/AM, postrádám však DAB, které by zde dle oficiálních materiálů mělo být. Součástí infotainmentu je také navigace, ta je schopna pracovat s mapami ve 2D/3D. Užitečným doplňkem je online traffic TomTom v reálném čase, který upozorní na dopravní kolony a vyhledá alternativní trasu. Aktualizace map a online services jsou k dispozici po dobu 3 let od registrace.

Přinejmenším zajímavou funkcí, u které jsem na rozpacích je tzv. automatická navigace. Ta by měla fungovat asi tak, že řidiči umožní naprogramovat až čtyři cíle pro jednotlivé dny v týdnu. Pokud tedy sednete do auta v navoleném čase, zcela automaticky dojde k navigování na přednastavený cíl.

Konektivita

Nechybí Bluetooth Hands-Free s přehlednou grafikou, stejně tak Apple iPod konektivita s konektory USB a Aux-In. Naopak jsem u testované verze postrádal Apple CarPlay a Android Auto, což dle mého napraví aktualizace softwaru. Plusové body tedy přičítám jen za Miracast a přežitý Mirrorlink, tedy zrcadlení displeje smartphonu, to je dostupné výhradně pro Android.

 

Kaplička přístrojů

Corolla víceméně přišla o klasické analogové ukazatele, což je u hybridu asi pochopitelné. Výrazným prvkem je 7“ informačního TFT v českém jazyku, ovládaný tlačítky na multifunkčním volantu. Jediným pohledem tak můžete získat přehled o toku energií, rekupraci, spotřebě, Médiích či navigaci. Přístrojový štít je kromě hlavního displeje ještě doplněn o trojici částečně analogových budíků, které slouží jako otáčkoměr, palivoměr a teploměr chladicí kapaliny.

Bezpečnostní a asistenční systémy

Toyota, potažmo Lexus dbají na ochranu posádky, a právě z toho důvodu je i v nižších stupních výbav obsažen bezpečnostní balíček Toyota Safety Sense:

  • Automatické přepínání dálkových smětlometů (AHB)
  • Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA)
  • Předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců v noci
  • Předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání cyklistů
  • Adaptivní tempomat
  • Asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA)

Rád bych vyzdvihnul poslední zmíněný asistent pro udržení v jízdním pruhu. Corolla se jako jedna z mála dokáže udržet uprostřed jízdního pruhu. Během poslední doby jsem si opakovaně všiml, že asistenty podobného ražení s aktivním zásahem, mnohdy zakročí až tehdy, hrozí-li skutečné vyjetí z pruhu. Následně to připomíná víc ping-pong od čáry k čáře než zásah asistenta.

RECENZE: Toyota C-HR s infotainmentem Toyota Touch Pro 2 a navigačním systémem GO

Online služby (Toyota Online)

Na první tři roky jsou součástí infotainmentu Touch 2 i online connected services od společnosti TomTom. Funkčnost je podmíněna připojením k internetu prostřednictvím hotspotu – palubní Wi-Fi a založením My Toyota účtu. Za odměnu máte k dispozici hned několik užitečných aplikací (Počasí, Palivo, Parkování, Google StreetView, některé sociální sítě). Online podpora zahrnuje mimo jiné také aktualizace mapových podkladů a dopravních informací v reálném čase.

Mobilní aplikace MyT Toyota

Plusové boty si Corolla vysloužila za konektivitu s mobilní aplikací MyT Toyota. Appka je velmi svižná, užitečná a doplněná o líbivou grafiku, které dominuje typická červená barva. Domovská stránka slouží pro rychlý přehled o notifikacích (návštěv servisu, aktualizace sw,…). Druhá položka slouží k rychlé identifikaci vozidla a jeho aktuální poloze. Poslední záložkou jsou služby, kde můžete spravovat servisní intervaly, posílat cíle do vozu, získat přehled o varovných kontrolkách nebo si zapsat připomínku či najít kontakt na dealerství.

Závěr

Od nové Toyoty Corolla jsem toho čekal mnoho, ale po týdnu mne dokázala nadchnout ještě o malinko víc, než jsem skutečně očekával. Osobně bych se nebál nazvat tento kombík jako jeden z nejpěknějších na trhu. Neotřelý japonský design zde podtrhovalo krásné dvoubarevné lakování karoserie a 18″ litá kola. Pohled do interiéru je po vyumělkovaném interiéru mírným zklamáním. Palubní deska je příliš svérázná a dominující displej, který doslova trčí nepůsobí zrovna exkluzivně. Toyota si však reputaci napravuje na první pohled kvalitními materiály a masivními sedačkami, které musejí být poděděny snad přímo z Lexusu.

ČTĚTE: Emise CO2 stále rostou

Po stránce infotainmentu se jedná o průměrný multimediální systém, který ale disponuje moderními funkcemi jako například schopná online podpora od TomTomu. Sečteno a podtrženo, Toyota by potřebovala pořádně zamakat na svém systému a vytěžit z něj co nejvíc. Nejedná se o špatný infotainment, bohužel je jen nešikovně prezentován navenek a grafika uživatele spíše odrazuje, než láká.

 

Foto: Filip Suchomel

 

Filip Suchomel

View Comments

    • Dobrý den, Davide,

      během testu jsem nepostřehl výrazný hluk v kabině, který by působil rušivě. Ano, motor díky převodovce e-CVT má během akcelerace svůj charakteristický zvuk, ale ten po ubrání okamžitě mizí. Dle mého není nutné odhlučňovat. Pro lepší audio zážitek doporučím připlatit za JBL audiosystém.

      S pozdravem, Filip

  • Určitě názory by si měl recenzent nechat jen pro sebe a raději je nikde nešířit. Objednal jsem si Toyotu corollu ts gr sport a byl jsem rád že jako jedna z mála automobilek zachovala hardwarová tlačítka. No ale chyba lávky, než mi auto doručí, dojde ke změně infotainmentu a tlačítka již nebudou, jen softwarová která v podstatě zmenší dispay. Navíc rozlišení má být sice lepší, ale grafické znázornění je děs a hrůza.
    Takže děkuji za recenzi která pokazila jinak dobré auto

    • Dobrý den Vlastimile,

      mrzí mne, že vám Toyota dodá novou Corollu s infotainmentem, který vám zcela nevyhovuje. Důvodem, proč Toyota v rámci modelové péče změnila ovládání multimediálního systému nebyla pravděpodobně má recenze ale přirozená evoluce. Nový model Yaris Cross například přijíždí se zcela novým systémem, který je mimochodem velmi podařený. Recenze je vesměs pochvalná, auto je totiž skvělé. Přeji vám mnoho šťastných kilometrů v novém voze.

      Hezký den, Filip

  • Dobrý den Filipe
    Věřím že Yaris cross a i Corolla cross mají infotainment a celkové zobrazení, aspoň podle toho co jsem viděl, hezké. Dokonce i nejmenší model Aygo X vypadá, co se týče multimedia dobře. Ale co jsem viděl videa z CHR 2022 a corolla ts má to samé, je nový systém vyloženě odporný. Jsem změnou až tak otrávený, že uvažuji o odstoupení od smlouvy
    Hezký den Vlasta

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

3 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago