Categories: Hlavní stranaNovinky

Automobil, který komunikuje se semafory

Přemýšleli jste někdy nad tím, že by vaše auto vědělo, jakou rychlostí má jet, aby chytlo ve městech tzv. „zelenou vlnu“? Světe div se nebo ne, SEAT to již zvládá a zkouší tuto technologii ve spolupráci se španělským Generálním ředitelstvím pro dopravu DGT (Dirección General de Tráfico) a magistrátem Barcelony.

Foto: Tiskové centrum Porsche Česká republika

Komunikace Car-to-X

S rozvojem 5G sítí již máloco brání v rozvoji komunikace Car-to-X. Jedná se o rozhraní, které bude schopno navzájem propojit vozidla, která by se navzájem měla informovat o nebezpečích na trase. Dalším rozšířením je konektivita s chytrými městy, zejména s jejich infrastrukturou.

ČTĚTE: Nový SEAT Leon: Zaměřeno na konektivitu

Jak to funguje? Pokud se vozidlo přibližuje k semaforu, objeví se na displeji zpráva s upozorněním, že bude na systému světelné signalizace, až k němu řidič dojede, svítit červená, zelená nebo žlutá. Systém uskutečňuje výpočet na základě vzdálenosti vozidla od semaforu a rychlosti jízdy. Důležitým aspektem pro bezpečnost je skutečnost, že systém funguje pouze za předpokladu, že vozidlo nepřekračuje rychlostní limit. V opačném případě nebude systém řidiče upozorňovat. „Systém ve vyšších rychlostech nefunguje, což je velmi důležité pro bezpečnost silničního provozu.

Foto: Tiskové centrum Porsche Česká republika

Vyšší bezpečnost, hospodárnost a plynulost

Tyto systémy jsou vyvíjeny s cílem zvýšit bezpečnost a také hospodárnost. Čím více informací máme, tím menšímu počtu riskantních situací jsme vystaveni. „Usilujeme o významné snížení počtu nehod, nižší intenzitu dopravy a s tím související pozitivní vliv na životní prostředí,“ říká Jorge Ordás, zástupce ředitele pro mobilitu a technologie na Generálním ředitelství pro dopravu DGT (Dirección General de Tráfico) ve Španělsku.

 

Zdroj: Tiskové centrum Porsche Česká republika

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago