Prvně to byl jen úsměvný pokus o zdolání 40 km trasy kolem Prahy s lehkou nohou na plynu, nakonec však husarský kousek, který mne a mého spolujezdce Jirku Doležala vyšvihl do čela 1. ročníku Toyota Eco Race 2019. S vozem Corolla hybrid jsme na trase dosáhli průměrnou spotřebu 3,3 litru benzínu na 100 km. Druhé místo obsadil Martin Müller (magazín 4×4) s Toyotou Camry a spotřebou 4,1 litru na 100 km, třetí pak tým redakce Aleš Kramer a Martin Kramer (Autoindex) rovněž s Corollou a spotřebou 3,4 litru na 100 km.
Cílem tohoto závodu bylo zábavnou formou otestovat spotřebu a chování hybridního pohonu v městském a příměstském provozu hlavního města. Test se uskutečnil 5. a 6. listopadu na téměř 40 km dlouhé trase se startem a cílem v pražských Stodůlkách. Trasa zahrnula jak jízdu v hustém městském provozu, tak úsek v příměstské oblasti a na městském obchvatu. Jezdilo se po celých 24 hodin, ve dne i v noci hybridními vozy Toyota Corolla, Camry a RAV4. Průměrná reálná spotřeba hybridních vozů přímo na dané 40kilometrové trase pak byla 2,1 litru.
Výsledné pořadí bylo stanoveno na základě kombinace bodového ohodnocení těchto parametrů:
My jsme s Corollou dosáhli extrémně nízké spotřeby (3,3l/100km) a celých 73 % jízdy bylo uskutečněné na čistě na elektřinu s nulovými emisemi. V průměru pak jízda čistě na elektřinu tvořila 59 procent času na trati.
Vzhledem k tomu, že se jednalo o první ročník, účast byla hojná. Celkem se soutěže zúčastnilo 47 jezdců v 31 posádkách, které tvořili motorističtí novináři, zaměstnanci Toyoty a její partneři. Jezdec si vždy k sobě při registraci mohl kohokoliv vybrat, v řízení se pak mohli střídat. Soutěžilo se o hodnotné ceny, na vítězné posádky čeká herní konzole nebo oblečení s motivem Toyota Gazoo Racing.
https://toyota-eco-race.irej.cz/toyota-eco-race-2019-vysledkova-listina.pdf
Na závěr bych rád poděkoval Toyota Central Europe-Czech za pozvání a perfektní zorganizování celého závodu, včetně vyvážené trati, možnosti výběru vozidel a profesionalitě celého týmu.
Zdroj: Toyota Media Press
Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…
Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…
VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…
Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…
Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…
Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…