Categories: Hlavní stranaNovinky

Vyhráli jsme Toyota Eco Race 2019

Prvně to byl jen úsměvný pokus o zdolání 40 km trasy kolem Prahy s lehkou nohou na plynu, nakonec však husarský kousek, který mne a mého spolujezdce Jirku Doležala vyšvihl do čela 1. ročníku Toyota Eco Race 2019. S vozem Corolla hybrid jsme na trase dosáhli průměrnou spotřebu 3,3 litru benzínu na 100 km. Druhé místo obsadil Martin Müller (magazín 4×4) s Toyotou Camry a spotřebou 4,1 litru na 100 km, třetí pak tým redakce Aleš Kramer a Martin Kramer (Autoindex) rovněž s Corollou a spotřebou 3,4 litru na 100 km.

Foto: Toyota Media Press

Test hybridu v městském provozu

Cílem tohoto závodu bylo zábavnou formou otestovat spotřebu a chování hybridního pohonu v městském a příměstském provozu hlavního města. Test se uskutečnil 5. a 6. listopadu na téměř 40 km dlouhé trase se startem a cílem v pražských Stodůlkách. Trasa zahrnula jak jízdu v hustém městském provozu, tak úsek v příměstské oblasti a na městském obchvatu. Jezdilo se po celých 24 hodin, ve dne i v noci hybridními vozy Toyota Corolla, Camry a RAV4. Průměrná reálná spotřeba hybridních vozů přímo na dané 40kilometrové trase pak byla 2,1 litru.

RECENZE: Toyota Land Cruiser s infotainmentem Toyota Touch 2 a službami Toyota Online

Výsledné pořadí bylo stanoveno na základě kombinace bodového ohodnocení těchto parametrů:

  • porovnání celkového času s provozem,
  • porovnání průměrné spotřeby s udávanou průměrnou spotřebou daného vozidla,
  • reálná spotřeba na celé trati v litrech,
  • přesnost dojezdu časové zkoušky,
  • poměr jízdy na elektřinu a jízdy na spalovací motor.

My jsme s Corollou dosáhli extrémně nízké spotřeby (3,3l/100km) a celých 73 % jízdy bylo uskutečněné na čistě na elektřinu s nulovými emisemi. V průměru pak jízda čistě na elektřinu tvořila 59 procent času na trati.

Foto: Toyota Media Press

31 posádek a 47 účastníků

Vzhledem k tomu, že se jednalo o první ročník, účast byla hojná. Celkem se soutěže zúčastnilo 47 jezdců v 31 posádkách, které tvořili motorističtí novináři, zaměstnanci Toyoty a její partneři. Jezdec si vždy k sobě při registraci mohl kohokoliv vybrat, v řízení se pak mohli střídat. Soutěžilo se o hodnotné ceny, na vítězné posádky čeká herní konzole nebo oblečení s motivem Toyota Gazoo Racing.

https://toyota-eco-race.irej.cz/toyota-eco-race-2019-vysledkova-listina.pdf

Na závěr bych rád poděkoval Toyota Central Europe-Czech za pozvání a perfektní zorganizování celého závodu, včetně vyvážené trati, možnosti výběru vozidel a profesionalitě celého týmu.

 

Zdroj: Toyota Media Press

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

6 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

4 měsíce ago