MENU

Toyota Land Cruiser s infotainmentem Toyota Touch 2 a službami Toyota Online

Design infotainmentu: 70%

Plynulost: 70%

Ovladatelnost: 78%

Konektivita: 60%

Displej: 70%

TOTAL SCORE

Total Score 72%

SUV obecně patří mezi velmi populární segment, vždyť to přátelé vidíte při pohledu na silnice. Někomu se však tato auta mohou zdát zbytečně naleštěná a v terénu neschopná. A z tohoto důvodu je na trhu velmi úzká skupina aut, patřící do kategorie off-road. Tyto modely jsou velké, těžké, zkrátka pro opravdové chlapy. Jeden takový jsem měl možnost otestovat. Jednalo se o Toyotu Land Cruiser 150.

Toyota Land Cruiser

Testovací kousek byl v nejvyšším výbavovém stupni Executive. Nechyběl interiér prošitý dvoubarevnou kůží nebo komfortní funkce jako vyhřívání volantu nebo ventilování sedaček. Součástí této verze je také systém regulace světlé výšky s přizpůsobivým zavěšením s proměnnou tuhostí a pneumatické tlumiče odpružení. Tohoto bezmála pětimetrového „drobečka“ s hmotností kolem 2,2 tuny poháněl vstříc novým výzvám vznětový čtyřválcový agregát s výkonem 177 koňských sil a točivým momentem 450 Nm. Jestli je to málo nebo hodně, to nechám na individuálním posouzení, nicméně dynamiku od něj v žádném případě nečekejte. Každým coulem je znát, že tento tank není do města a na parádu. Daleko víc mu sluší bláto na karoserii a pořádný přívěs vzadu. Mimochodem utáhne až 3 tuny.

Infotainment

Dominantou palubní desky je 8″ displej infotainmentu. Ten není po vzoru jiných modelů vysazen do zorného úhlu řidiče. To ničemu nebrání, protože je příjemně vertikálně natočen k řidiči. K ovládání slouží velká hardwarová tlačítka z leštěného plastu, umístěna po obou stranách displeje, multifunkční volant nebo samotný dotyk. Kamenem úrazu je nižší rozlišení, to bych vzhledem k monitorování okolí vozidla očekával lepší. Stejně tak by si zasloužilo oživit grafické prostředí. Navzdory tomu je infotainment intuitivní, díky velkým ikonám se zorientujete velmi rychle.

Infotainment Toyota Touch 2

Domovská obrazovka nabízí přístup k telefonu, navigaci, zdrojům, webovému prohlížeči nebo online službám Toyota Online. Multimediální systém Toyota Touch 2 obsahuje rozhraní Bluetooth, umožňující po spárování připojit smartphone. Řidič tak nemusí mít plné ruce práce při telefonování nebo čtení SMS. Během hovoru však nelze regulovat hlasitost. Přežitkem nazvu podporu přehrávače iPod nebo AUX vstup. Na Apple CarPlay, Android Auto nebo Mirrorlink můžete rovnou zapomenout, stejně tak i mobilní aplikace nebo přihrádku na telefon s bezdrátovým nabíjením. Naopak chválím za jednoduše přístupný USB konektor a audiosystém JBL.

Toyota Online

Jedinou online věcí v „lenďáku“ jsou Toyota služby. Abyste je však mohli používat, musíte připojit infotainment k internetu. Toho docílíte buď pomocí rozhraní Bluetooth vašeho smartphonu nebo připojením k Wi-Fi síti. Následným krokem je vytvoření účtu na portálu MyToyota a zadání přihlašovacích údajů do multimediálního systému.

 

Toyota Online

Máte-li připojeno, získáváte:

  • předpověď počasí v aktuální destinaci,
  • seznam čerpacích stanic v okolí včetně ceny paliva,
  • přehled parkovacích míst,
  • aktualizace navigačního systému GO plus v reálném čase,
  • užitečné náhledy Google Street View.

Kaplička přístrojů

Optitronová kaplička přístrojů je skvostem. Proč? Má výborné pozorovací úhly, je přehledná a díky klasickému designu neuvěřitelně stylová. Uprostřed ji doplňuje poměrně barevný 4,2″ TFT displej, který se ovládá tlačítky na multifunkčním volantu. Ten zobrazuje informace o jízdních datech, navigačních pokynech či jízdních asistentech. Příjemným benefitem je český jazyk celého prostředí a intuitivnost.

Bezpečnostní a asistenční systémy

Land Cruiser disponoval asistenčním balíčkem Toyota Safety Sense. Ten zahrnuje:

  • Adaptivní tempomat (ACC)
  • Automatické přepínání dálkových světel (AHB)
  • Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDA)
  • Přednárazový bezpečnostní systém (PCS)
  • Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA)
  • Systém monitorování mrtvých úhlů (BSM)

Toyota Land Cruiser

Crawl Control

Jelikož se jedná o off-road, musí se počítat s tím, že tu a tam se do terénu podívá. Pro tyto účely je Land Cruiser napěchován systémy. Kromě standardních věcí jako je ukazatel bočního náklonu nebo úhlu natočení kol, stojí za zmínku sofistikovaný systém Crawl Control. Ten mě „vysekal“ z jedné nepříjemné situace, kdy jsem se na rozbředlém svahu nedokázal rozjet ani s uzamčeným zadním diferenciálem. Po jeho aktivaci začalo vozidlo všemožně vrčet a praskat, ale to nejdůležitější, ladně se rozjelo! V ten okamžik se mi dost ulevilo. Crawl totiž zajišťuje optimální záběr na jednotlivých kolech, auto je poté schopno kráčet a tím zdolávat těžký terén. Rychlost jízdy si volíte otočným ovladačem. Důležité je také zmínit, že funguje jak pro jízdu vpřed tak i vzad!

Crawl Control

Panoramatické zobrazení okolí vozu

Land Cruiser je do jisté míry převlečený tank, velmi často jsem používal systém panoramatického zobrazení okolí vozu. Primárně je určený pro pohyb v terénu, ale taková parkoviště jsou s tímto autem taky slušnou džunglí. Systém pracuje s kombinovaným záběrem ze čtveřice kamer a vytváří tak reálné 3D zobrazení v úhlu 360°. Výsledný obraz vidíte na displeji infotainmentu, kde lze ještě přepínat mezi dvěma režimy zobrazování. Prvním je Moving View (zobrazení za pohybu) a druhým See-through View (průhledné zobrazení).

Závěr

Toyota Land Cruiser je majestátný off-road, který dodává svému řidiči pocit výjimečnosti a nekončícího bezpečí. Díky svým pokročilým bezpečnostním a asistenčním systémům vás během jízdy téměř nic nelimituje. V praxi to může klidně vypadat tak, že pokud vidíte zácpu, jednoduše ji objedete po vedlejších komunikacích nebo klidně i po poli, pokud je to nutné.

Toyota Land Cruiser

Co musím vytknout jsou typické „toyotí“ nešvary v podobě zastaralého infotainmentu nebo absence konektivity a mobilní aplikace. Na druhou stranu vím, že toto auto má své silné stránky úplně někde jinde než zrovna v infotainmentu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *