Categories: Hlavní stranaNovinky

Vyhráli jsme Toyota Eco Race 2019

Prvně to byl jen úsměvný pokus o zdolání 40 km trasy kolem Prahy s lehkou nohou na plynu, nakonec však husarský kousek, který mne a mého spolujezdce Jirku Doležala vyšvihl do čela 1. ročníku Toyota Eco Race 2019. S vozem Corolla hybrid jsme na trase dosáhli průměrnou spotřebu 3,3 litru benzínu na 100 km. Druhé místo obsadil Martin Müller (magazín 4×4) s Toyotou Camry a spotřebou 4,1 litru na 100 km, třetí pak tým redakce Aleš Kramer a Martin Kramer (Autoindex) rovněž s Corollou a spotřebou 3,4 litru na 100 km.

Foto: Toyota Media Press

Test hybridu v městském provozu

Cílem tohoto závodu bylo zábavnou formou otestovat spotřebu a chování hybridního pohonu v městském a příměstském provozu hlavního města. Test se uskutečnil 5. a 6. listopadu na téměř 40 km dlouhé trase se startem a cílem v pražských Stodůlkách. Trasa zahrnula jak jízdu v hustém městském provozu, tak úsek v příměstské oblasti a na městském obchvatu. Jezdilo se po celých 24 hodin, ve dne i v noci hybridními vozy Toyota Corolla, Camry a RAV4. Průměrná reálná spotřeba hybridních vozů přímo na dané 40kilometrové trase pak byla 2,1 litru.

RECENZE: Toyota Land Cruiser s infotainmentem Toyota Touch 2 a službami Toyota Online

Výsledné pořadí bylo stanoveno na základě kombinace bodového ohodnocení těchto parametrů:

  • porovnání celkového času s provozem,
  • porovnání průměrné spotřeby s udávanou průměrnou spotřebou daného vozidla,
  • reálná spotřeba na celé trati v litrech,
  • přesnost dojezdu časové zkoušky,
  • poměr jízdy na elektřinu a jízdy na spalovací motor.

My jsme s Corollou dosáhli extrémně nízké spotřeby (3,3l/100km) a celých 73 % jízdy bylo uskutečněné na čistě na elektřinu s nulovými emisemi. V průměru pak jízda čistě na elektřinu tvořila 59 procent času na trati.

Foto: Toyota Media Press

31 posádek a 47 účastníků

Vzhledem k tomu, že se jednalo o první ročník, účast byla hojná. Celkem se soutěže zúčastnilo 47 jezdců v 31 posádkách, které tvořili motorističtí novináři, zaměstnanci Toyoty a její partneři. Jezdec si vždy k sobě při registraci mohl kohokoliv vybrat, v řízení se pak mohli střídat. Soutěžilo se o hodnotné ceny, na vítězné posádky čeká herní konzole nebo oblečení s motivem Toyota Gazoo Racing.

https://toyota-eco-race.irej.cz/toyota-eco-race-2019-vysledkova-listina.pdf

Na závěr bych rád poděkoval Toyota Central Europe-Czech za pozvání a perfektní zorganizování celého závodu, včetně vyvážené trati, možnosti výběru vozidel a profesionalitě celého týmu.

 

Zdroj: Toyota Media Press

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago