Recenze automobilů

Volkswagen T-Cross s infotainmentem Discover Media a Car-netem

Kompaktní rozměry Volkswagenu Polo jsou pro mnohé ideální, zvlášť pokud je jejich teritorium velkoměsto. Co si ale počít, když tu a tam chcete vyjet na chalupu nebo nezpevněnou cestu? Ano, potřebujete něco kompaktního, ale s vyšší světlou výškou. Co takhle nový Volkswagen T-Cross? Jedná se o velmi praktické SUV nabité moderními technologiemi, však posuďte sami.

Testovací kus na sebe díky obrovskému nápisu „Já jsem T-Cross“ poutal velmi mnoho pozornosti a místo redakčního auta jsem měl pocit, že sedím spíše v náhradním vozidle nějakého dealera. Zvlášť chválím výběr bílého lakování a konstantního černého paketu „Black“, kde perfektně vyniknou spojené zadní svítilny. Interiér působí bohužel chudě. Zpracování je však na dobré úrovni a navzdory absenci jakéhokoliv měkčeného plastu nic nevrzalo, ani neskřípalo. Baby Touareg je druhým modelem, který dostal zbrusu nový design volantu, ten je přehlednější a na spodní straně věnce nechybí sportovní zkosení. Pod kapotou stejná nabídka jako v Polu, týden jsem tedy brázdil dálnice a okresky s 1.0 TSI. Ten disponoval výkonem 85 kW a spolupracoval nezvykle s 6 stupňovým manuálem! Tato kombinace má dle mého daleko větší smysl než spolupráce se 7-stupňovým DSG. Stejně jako jeho menší bratr není po stránce infotainmentu a asistenčních systémů ochuzen.

Infotainment

T-Cross ve výbavě Style byl vybaven příplatkovým infotainmentem Discover Media. Ten se pyšní lesklým displejem s úhlopříčkou 8″. Tomu bohužel občas chybí pár těch pixelů k dokonalosti a možná lepší orientace směrem k řidiči. Zobrazování je v případě některých režimů zbytečně hrubé. Co naopak kvituji je přítomnost dvou hardwarových, a dokonce otočných tlačítek, které mají hned několik funkcí. Lze s nimi ovládat hlasitost a vlastně celý systém bez jakéhokoliv otisku prstu na displeji. V případě, že chcete přece jenom ovládat dotykem, oceníte proximity senzor, který sleduje přítomnost ruky a podle toho zobrazuje menu. Dnešní doba je ve znamení velkých smartphonů, které lze dobíjet již bezdrátově.

Testovaný vůz sice phoneboxem disponoval, avšak Qi nabíječkou nikoliv, což považuji za velké mínus. Nabíjet šlo pouze prostřednictvím USB konektorů, které jsou dostupné i pro cestující na zadních sedadlech. Z Discover Media se také úplně vytratilo ovládání automatické klimatizace, které jsem občas rád používal. Discover Media obsahuje: 8″ barevný dotykový display, Bluetooth rozhraní, USB konektor, Aux-In konektor, 6 reproduktorů, 2 sloty na SD karty, navigační data pro Evropu na SD kartě, Car-Net „Guide & Inform“ na 3 roky, telefonní rozhraní, App-Connect + Volkswagen Media Control.

Active Info Display

Chce cílit na mladou klientelu? Chce, tak by neměla chybět digitální kaplička přístrojů. A taky že nechyběla. Active Info Display, jak Volkswagen nazývá svůj palubní štít, je poměrně kvalitní 10,3“ široký displej, který má velmi dobrou čitelnost ze všech úhlů i při přímém slunci. Jeho rozlišení je taky velmi dobré, avšak je zde cítit opět problém s horším rozlišením. Displej se ovládá pomocí tlačítek na volantu a řidič může volit z několika režimů zobrazení. Pokud má například aktivní navigační systém, je možné jej mít přímo na očích v zorném poli. Zde však narážím na problém levnějších modelů značky. Navigační mapu jednoduše nelze mít jak na centrálním displeji infotainmentu, tak i v kapličce. Ano, zdá se to zbytečné, ale občas se hodí se podívat i na větší displej, když si nejste jisti.

App Connect + Apple CarPlay

Toto užitečné rozhraní dokáže povznést infotainment na novou úroveň. Disponuje totiž trojicí režimů. Apple CarPlay pro telefony s operačním systém iOS a Android auto a Mirrolink, určené operačnímu systému Android. Pokud vlastníte stejně jako já iPhone, rozhodně neopomeňte používat Apple CarPlay. Po připojení telefonu přes USB dojde k zrcadlení těch nejdůležitějších funkcí a aplikací na displej infotainmentu. Vše je doplněno o dobře známou apple grafiku a intuitivní ovládání. Primárně je toto rozhraní určeno pro ovládání hlasem prostřednictvím Siri. V ČR je poněkud nepraktická.

Audiosystém „beats®“

Malý T-Cross mě překvapil příjemně naladěným audiosystémem značky Beats. Ten šíří zvuk po interiéru 6 reproduktory, subwooferem a digitálním 8-kanálovým zesilovačem. Celkový výkon sestavy je něco kolem 300 W. Říkáte si nic moc? Věřte, že je to pěkná poslouchaná, za kterou se vyplatí připlatit.

Bezpečnostní a asistenční systémy

Již ve standardu dnes najdete hromadu asistenčních systémů, jinak tomu není ani v případě tohoto kompaktního SUV, který byl včetně příplatků vybaven těmito pomocníky:

  • „Automatická regulace odstupu ACC“ – adaptivní tempomat,
  • „Front Assist“ – systém rozpoznáváním chodců s autonomním brzděním,
  • „Lane Assist“ – asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu,
  • „Light Assist“ – přepínání tlumených a dálkových světlometů,
  • „Parkpilot“ zvuková signalizace vpředu i vzadu s vyobrazením na displeji infotainmentu,
  • „Rear Assist“ – parkovací kamera,
  • „PreCrash“ v případě vyhodnocení rizika nehody dojde k automatickému dovření oken, panoramatické střechy, natlakování brzd a přitažení bezpečnostních pásů.

Zajímavostí bylo fungování adaptivního tempomatu ACC ve spojení s manuální převodovkou. Dosud jsem měl zkušenost pouze s DSG. Fantastické! Přátelé, stačí jen používat spojku a řadicí páku. O zbytek se postará elektronika s radarem. Pochopitelně se musíte rozloučit s funkcí Stop&Go. Co mě přivádělo k šílenství byl stále aktivovaný Lane Assist, který bylo nutné po každé nastartování vypnout.

Volkswagen Tiguan s infotainmentem Discover Pro, Active Info Displayem a Car-Netem

Car-net Guide & Inform + mobilní aplikace

Chcete být online? Není problém, infotainment lze poměrně lehce prostřednictvím hotspotu připojit k Wi-Fi. Kromě šíření bezdrátového internetu pro posádku lze využívat také služby Car-net. Jedná se o přísun užitečných informací o počasí, parkovištích, bodech zájmu či novinkách v dané lokalitě.

S mobilní aplikací máte své auto jako na dlani. Aktuálně vidíte, kde se nachází, kolik paliva mu zbývá, jakou vzdálenost ujelo a také s jakou spotřebou. Aplikace je pro obě mobilní platformy. Zajímavostí je funkce Manažera času synchronizovaného s vašim adresářem nebo Online cílů, kdy můžete trasu zaslat přímo do navigačního systému.

Závěr

Z prvotního názoru „Z venku huj a uvnitř fuj!“ jsem velmi rychle „vystřízlivěl“. Volkswagen T-Cross je líbivé, kompaktní SUV, které překvapí komfortem a také slušnou porcí výbavy. Aby však byl obstojně vybaven, je nutné sáhnout alespoň po stupni Style. I tak je dalších příplatků a možností, jak si individualizovat tohoto mrňouse mnoho. To ovšem negativně ovlivňuje výslednou cifru, která roste až do nesmyslných výšin.

Volkswagen na tento model sází poměrně mnoho, čemuž nasvědčuje i okatá mediální masáž. Baby Touareg cílí na mladé zákazníky, čemuž nasvědčuje přítomnost nejrůznějších designových paketů, asistenčních systémů, Wi-Fi nebo Apple CarPlay. Podle mě se ale zalíbí i opačnému věkovému spektru, kterým vyhovuje vyšší nástupní hrana a kompaktní rozměry.

 

Foto: Filip Suchomel

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

2 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

3 měsíce ago