MENU

Volkswagen T-Cross s infotainmentem Discover Media a Car-netem

Design infotainmentu: 80%

Plynulost: 80%

Ovladatelnost: 80%

Konektivita: 80%

Displej: 75%

TOTAL SCORE

Total Score 79%

Kompaktní rozměry Volkswagenu Polo jsou pro mnohé ideální, zvlášť pokud je jejich teritorium velkoměsto. Co si ale počít, když tu a tam chcete vyjet na chalupu nebo nezpevněnou cestu? Ano, potřebujete něco kompaktního, ale s vyšší světlou výškou. Co takhle nový Volkswagen T-Cross? Jedná se o velmi praktické SUV nabité moderními technologiemi, však posuďte sami.

Testovací kus na sebe díky obrovskému nápisu „Já jsem T-Cross“ poutal velmi mnoho pozornosti a místo redakčního auta jsem měl pocit, že sedím spíše v náhradním vozidle nějakého dealera. Zvlášť chválím výběr bílého lakování a konstantního černého paketu „Black“, kde perfektně vyniknou spojené zadní svítilny. Interiér působí bohužel chudě. Zpracování je však na dobré úrovni a navzdory absenci jakéhokoliv měkčeného plastu nic nevrzalo, ani neskřípalo. Baby Touareg je druhým modelem, který dostal zbrusu nový design volantu, ten je přehlednější a na spodní straně věnce nechybí sportovní zkosení. Pod kapotou stejná nabídka jako v Polu, týden jsem tedy brázdil dálnice a okresky s 1.0 TSI. Ten disponoval výkonem 85 kW a spolupracoval nezvykle s 6 stupňovým manuálem! Tato kombinace má dle mého daleko větší smysl než spolupráce se 7-stupňovým DSG. Stejně jako jeho menší bratr není po stránce infotainmentu a asistenčních systémů ochuzen.Volkswagen T-Cross

Infotainment

T-Cross ve výbavě Style byl vybaven příplatkovým infotainmentem Discover Media. Ten se pyšní lesklým displejem s úhlopříčkou 8″. Tomu bohužel občas chybí pár těch pixelů k dokonalosti a možná lepší orientace směrem k řidiči. Zobrazování je v případě některých režimů zbytečně hrubé. Co naopak kvituji je přítomnost dvou hardwarových, a dokonce otočných tlačítek, které mají hned několik funkcí. Lze s nimi ovládat hlasitost a vlastně celý systém bez jakéhokoliv otisku prstu na displeji. V případě, že chcete přece jenom ovládat dotykem, oceníte proximity senzor, který sleduje přítomnost ruky a podle toho zobrazuje menu. Dnešní doba je ve znamení velkých smartphonů, které lze dobíjet již bezdrátově.

Volkswagen T-Cross

Testovaný vůz sice phoneboxem disponoval, avšak Qi nabíječkou nikoliv, což považuji za velké mínus. Nabíjet šlo pouze prostřednictvím USB konektorů, které jsou dostupné i pro cestující na zadních sedadlech. Z Discover Media se také úplně vytratilo ovládání automatické klimatizace, které jsem občas rád používal. Discover Media obsahuje: 8″ barevný dotykový display, Bluetooth rozhraní, USB konektor, Aux-In konektor, 6 reproduktorů, 2 sloty na SD karty, navigační data pro Evropu na SD kartě, Car-Net „Guide & Inform“ na 3 roky, telefonní rozhraní, App-Connect + Volkswagen Media Control.

Active Info Display

Chce cílit na mladou klientelu? Chce, tak by neměla chybět digitální kaplička přístrojů. A taky že nechyběla. Active Info Display, jak Volkswagen nazývá svůj palubní štít, je poměrně kvalitní 10,3“ široký displej, který má velmi dobrou čitelnost ze všech úhlů i při přímém slunci. Jeho rozlišení je taky velmi dobré, avšak je zde cítit opět problém s horším rozlišením. Displej se ovládá pomocí tlačítek na volantu a řidič může volit z několika režimů zobrazení. Pokud má například aktivní navigační systém, je možné jej mít přímo na očích v zorném poli. Zde však narážím na problém levnějších modelů značky. Navigační mapu jednoduše nelze mít jak na centrálním displeji infotainmentu, tak i v kapličce. Ano, zdá se to zbytečné, ale občas se hodí se podívat i na větší displej, když si nejste jisti.

Active Info Display

App Connect + Apple CarPlay

Toto užitečné rozhraní dokáže povznést infotainment na novou úroveň. Disponuje totiž trojicí režimů. Apple CarPlay pro telefony s operačním systém iOS a Android auto a Mirrolink, určené operačnímu systému Android. Pokud vlastníte stejně jako já iPhone, rozhodně neopomeňte používat Apple CarPlay. Po připojení telefonu přes USB dojde k zrcadlení těch nejdůležitějších funkcí a aplikací na displej infotainmentu. Vše je doplněno o dobře známou apple grafiku a intuitivní ovládání. Primárně je toto rozhraní určeno pro ovládání hlasem prostřednictvím Siri. V ČR je poněkud nepraktická.

Apple CarPlay

Audiosystém „beats®“

Malý T-Cross mě překvapil příjemně naladěným audiosystémem značky Beats. Ten šíří zvuk po interiéru 6 reproduktory, subwooferem a digitálním 8-kanálovým zesilovačem. Celkový výkon sestavy je něco kolem 300 W. Říkáte si nic moc? Věřte, že je to pěkná poslouchaná, za kterou se vyplatí připlatit.

Audiosystem Beats

Bezpečnostní a asistenční systémy

Již ve standardu dnes najdete hromadu asistenčních systémů, jinak tomu není ani v případě tohoto kompaktního SUV, který byl včetně příplatků vybaven těmito pomocníky:

  • „Automatická regulace odstupu ACC“ – adaptivní tempomat,
  • „Front Assist“ – systém rozpoznáváním chodců s autonomním brzděním,
  • „Lane Assist“ – asistent pro udržování vozu v jízdním pruhu,
  • „Light Assist“ – přepínání tlumených a dálkových světlometů,
  • „Parkpilot“ zvuková signalizace vpředu i vzadu s vyobrazením na displeji infotainmentu,
  • „Rear Assist“ – parkovací kamera,
  • „PreCrash“ v případě vyhodnocení rizika nehody dojde k automatickému dovření oken, panoramatické střechy, natlakování brzd a přitažení bezpečnostních pásů.

Zajímavostí bylo fungování adaptivního tempomatu ACC ve spojení s manuální převodovkou. Dosud jsem měl zkušenost pouze s DSG. Fantastické! Přátelé, stačí jen používat spojku a řadicí páku. O zbytek se postará elektronika s radarem. Pochopitelně se musíte rozloučit s funkcí Stop&Go. Co mě přivádělo k šílenství byl stále aktivovaný Lane Assist, který bylo nutné po každé nastartování vypnout.

Car-net Guide & Inform + mobilní aplikace

Chcete být online? Není problém, infotainment lze poměrně lehce prostřednictvím hotspotu připojit k Wi-Fi. Kromě šíření bezdrátového internetu pro posádku lze využívat také služby Car-net. Jedná se o přísun užitečných informací o počasí, parkovištích, bodech zájmu či novinkách v dané lokalitě.

Car-net

S mobilní aplikací máte své auto jako na dlani. Aktuálně vidíte, kde se nachází, kolik paliva mu zbývá, jakou vzdálenost ujelo a také s jakou spotřebou. Aplikace je pro obě mobilní platformy. Zajímavostí je funkce Manažera času synchronizovaného s vašim adresářem nebo Online cílů, kdy můžete trasu zaslat přímo do navigačního systému.

Závěr

Z prvotního názoru „Z venku huj a uvnitř fuj!“ jsem velmi rychle „vystřízlivěl“. Volkswagen T-Cross je líbivé, kompaktní SUV, které překvapí komfortem a také slušnou porcí výbavy. Aby však byl obstojně vybaven, je nutné sáhnout alespoň po stupni Style. I tak je dalších příplatků a možností, jak si individualizovat tohoto mrňouse mnoho. To ovšem negativně ovlivňuje výslednou cifru, která roste až do nesmyslných výšin.

Volkswagen na tento model sází poměrně mnoho, čemuž nasvědčuje i okatá mediální masáž. Baby Touareg cílí na mladé zákazníky, čemuž nasvědčuje přítomnost nejrůznějších designových paketů, asistenčních systémů, Wi-Fi nebo Apple CarPlay. Podle mě se ale zalíbí i opačnému věkovému spektru, kterým vyhovuje vyšší nástupní hrana a kompaktní rozměry.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *