Hlavní strana

Facelift Škody Superb III. generace

Před několika dny sjel z výrobní linky ŠKODA AUTO v Kvasinách první faceliftovaný Superb III. generace. Modernizace se dočkal po 3,5 letech produkce. Nyní přijíždí vlajková loď s lehce pozměněným designem a novými technologiemi v oblasti asistenčních systémů.

Zmizelo logo Škoda

Pojmenování Superb používá značka ŠKODA AUTO již od roku 1934. Samotné slovo pochází z latiny, kde „superbus“ označuje něco „vynikajícího“ či „překrásného“. Výroba novodobého modelu začala v roce 2001 a od té doby si drží postavení nejvyšší řady automobilky, potažmo nejprodávanější vůz střední třídy. První generace bylo vyrobeno 136 100 vozů, druhé 618 500 a aktuální doposud 500 000 vozů. Podrženo sečteno celkem bylo vyrobenu 1,25 milionů modelu Superb.

Faceliftovaný Superb poznáte podle přepracované přídě, kde došlo ke změně nárazníku a masky chladiče s dvojitými lamelami. Po vzoru menších modelů automobilky zmizelo z pátých dveří logo ŠKODA a místo něj je zde sebevědomě vyhlížející nápis. Z techniky je nutné zmínit full LED matrix světlomety, které se u sériového modelu značky ŠKODA objevují zcela poprvé.

Nové varinanty SCOUT a Plug-in Hybrid iV

Zmodernizovaný model přijíždí byl představen v květnu 2019 v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě a je dostupný ve dvou nových verzích. Praktické Combi rozšířila nová verze SCOUT s offroadovými prvky a pro ekologicky smýšlející jedince byla představena verze iV, tedy Superb s plug-in-hybridním pohonem.

Trojka sbírá cenu za cenou

III. generace modelu Superb je na trhu od roku  2015 a díky svému expresivnímu designu, výbavě a velkému prostoru získala pro automobilku nové zákazníky. Při vývoji byly kladeny vysoké požadavky na design a zejména nové technologie pro zlepšení bezpečnosti, komfortu a konektivity. V roce 2016 byl tento model zvolen do užšího výběru v soutěžích „Car of the Year 2016″  a „World Car of the Year 2016“. V České republice získal Superb titul „Auto roku“ a modelová varianta Combi cenu „Red Dot Design Award“ za svůj vynikající design. Dohromady obdržela aktuální vlajková loď kolem 30 mezinárodních ocenění od odborníků.

 

Zdroj: ŠKODA Storyboard

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago