Agregát 2.0 TFSI od Audi zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ v kategorii od 150 do 250 k. Jedná se o benzinový čtyřválec, který byl oceněn na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.
Jedná se dle poroty o „jeden z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty – zkrátka univerzální jednotkou.“ Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: „Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas.“
Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: „První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok.“ V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.
TFSI na zádi symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, což je kombinace, se kterou Audi přišlo již v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě. Prvním modelem byla kompaktní „atrojka“, která nesla předzvěst snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním.
Aktuálně můžeme vítěznou jednotku najít od kapotami asi deseti modelů Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). V moderním pojetí se k agregátu přidává také elektromotor, v modelu Q5 (Plug-in hybrid) nebo g-tron jezdící na zemní plyn (CNG).
Zdroj: Audi mediacenter
Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…
S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…
Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…
Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…
Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…
Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V. Během týdenního testu jsme…