MENU

Mezinárodním motorem roku je 2.0 TFSI

Agregát 2.0 TFSI od Audi zvítězil v anketě „International Engine of the Year“ v kategorii od 150 do 250 k. Jedná se o benzinový čtyřválec, který byl oceněn na základě hlasování mezinárodní odborné poroty, složené ze 70 motoristických novinářů. Ocenění bylo slavnostně předáno v rámci veletrhu „Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019“ na výstavišti ve Stuttgartu.

Audi 2.0 TFSI

Opakované prventství

Jedná se dle poroty o „jeden z nejflexibilnějších a nejmnohostrannějších motorů, které kdy byly vyvinuty – zkrátka univerzální jednotkou.“ Hans-Joachim Rothenpieler, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj, k této silné stránce dodává: „Z tohoto ocenění máme velkou radost, protože uznává mnohostrannost motoru 2.0 TFSI, který používáme nejen k pohonu na benzin, ale také v hybridních pohonech s možností vnějšího nabíjení i k pohonu na zemní plyn nebo Audi e-gas.“

Rothenpieler je mimořádně hrdý na úspěšnou bilanci technologie TFSI. Technický šéf Audi připomíná úspěšnou historii: „První motor TFSI jsme uvedli na trh v roce 2004. Od té doby jsme s motory TFSI dosáhli v této anketě vítězství ve třídě každý rok.“ V letech 2005 až 2009 zvítězilo Audi ve dvoulitrové kategorii s motorem 2.0 TFSI, od roku 2010 do roku 2018 dominoval kategorii větších motorů pětiválec 2.5 TFSI. V roce 2019 se změnilo rozdělení motorů do kategorií podle výkonu místo zdvihového objemu. Na stupně vítězů se tak vrátil dvoulitrový čtyřválec.

Když turbo tlačí…

TFSI na zádi symbolizuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování paliva, což je kombinace, se kterou Audi přišlo již v roce 2004 jako první výrobce automobilů na světě. Prvním modelem byla kompaktní „atrojka“, která nesla předzvěst snižování zdvihového objemu ve spojení s přeplňováním.

Aktuálně můžeme vítěznou jednotku najít od kapotami asi deseti modelů Audi. Jednotlivé varianty poskytují nejvyšší výkon až 180 kW (245 k). V moderním pojetí se k agregátu přidává také elektromotor, v modelu Q5 (Plug-in hybrid) nebo g-tron jezdící na zemní plyn (CNG).

 

Zdroj: Audi mediacenter

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *