Hlavní strana

Tipy a rady jak topit v zimě

Zima se konečně dostavila a dává nám řádně zabrat. Největší komplikace zažívají právě řidiči při svých cestách. V tomto článku si zmíníme pár rad, jak si cestování i v tomto počasí zpříjemnit za použití klimatizace a vyhřívání.

Zamlžená okna

Jakmile se na podzim ochladí, začínají se mlžit okna. Je to způsobeno rozdílem teplot mezi vytopeným interiérem vozu a exteriérem. Abyste se zamlžení zbavili, je vhodné použít klimatizaci zapnutou na nejvyšší výkon a nasměrovat výdechy ventilace přímo na zamlžená okna. Chcete-li rychle odmlžit pouze čelní okno, je k dispozici funkce „Defrost Max“, která žene všechen vzduch přímo na okno a za pár okamžiků máte jasný výhled.

Cibule za volant nepatří

Usedáte za volant navlečený v několika vrstvách jako cibule? Rukavice, zimní kabát nebo šála výrazně omezují volnost pohybu, snižují komfort a navíc představují jisté bezpečnostní riziko. V zimě je dobré využívat vyhřívaná sedadla nebo volant. Tyto prvky slouží k velmi rychlému ohřátí než začne vozidlo topit. Vyhřívání zapněte, okamžitě jakmile usednete do vozu, během jízdy snižujte intenzitu vyhřívání.

Ideální teplota 21,5°C

Odborníci radí, že nejlepší teplotou pro řízení je právě 21,5 °C. Máte-li automatickou klimatizace, stačí tuto teplou nastavit a použít režim „AUTO“, který bude zvolenou teplotu udržovat. Polovina teplého vzduchu s teplotou cca 40 °C je přiváděna do prostoru nohou. Než se vzduch dostane k horní části těla a hlavě, tak se ochladí, což přispívá k zachování pozornosti řidiče při řízení. Jezdíte-li v přetopeném automobilu, daleko dříve se budete cítit unaveni, což v extrémním případě může vést až k mikrospánku.

Topení nezvyšuje spotřebu

Dalo by se říci, že topení v autech je zdarma, proč? Vytápění zajišťuje horká chladicí kapalina, která je ohřátá motorem. Zapnete-li topení, ba naopak ještě zvýšíte účinnost chlazení, protože dojde k předání tepla do interiéru a kapalina se vrací do motoru s nižší teplotou.

 

Zdroj: Porsche Česká republika – Tiskové centrum

Filip Suchomel

Recent Posts

Seznámení s novým Nissanem Qashqai: Google, ticho a alcantara na palubě

Třetí generace populárního crossoveru Nissan Qashqai se dočkala faceliftu. Novinka přijíždí hned s několika inovacemi.…

1 rokem ago

Videotest: MG ZS EV Excite 69,9 kWh 156 k (2024): Překvapí dojezdem

S MG ZS, typickým zástupcem městského crossoveru jsme se již potkali. tehdy se však pod…

1 rokem ago

Videotest: Toyota bZ4X Prestige 71 kWh 4×2: Elektrická prvotina

Značce Toyota nelze upřít, že uspěla ve světe hybridů, dělá je jednoduše špičkové. Aktuální trend,…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:HEV AWD Advance: Hybrid nebo Plug-in hybrid?

Na trhu Honda uvedla již 6. generaci svého největšího SUV, CR-V. Zájemci mohou vybírat vždy…

1 rokem ago

Videotest: Mazda 3 e-Skyactiv-X 186: Auto bez chyby, motor prosím jiný

Na test přijel jeden z mála hatchbacků současnosti, Mazda 3. Trojka disponuje nezaměnitelným designem. Celá…

1 rokem ago

Videotest: Honda CR-V e:PHEV Advance Tech – Nikdy nebyla v lepší kondici

Japonská automobilka Honda představila šestou generaci svého největšího SUV, model CR-V.  Během týdenního testu jsme…

1 rokem ago