Recenze automobilů

Ford Kuga s infotainmentem SYNC 3

Po dlouhé době se dočkali i milovníci značky Ford, k testu jsem totiž dostal poslední faceliftovanou generaci modelu Kuga ve slušivém sportovním kabátku ST-LINE, vycházející z modelové řady Titanium. Pod kapotou tepal vznětový agregát o objemu 1.5 TDCI s výkonem 120k, spřažený se 6-stupňovou manuální převodovkou. Motorizace bohatě dostačuje a při lehké noze na plynu je překvapivě úsporná. Nyní se dostávám k samotnému infotainmentu, ten prošel značným vývojem a aktuálně nese označení SYNC 3.

Infotainment SYNC 3

Ford SYNC 3 je zajímavým, intuitivním a graficky podařeným infotainmentem, jehož ovládání a samotná plynulost se podobá modernímu smartphonu. Ještě aby ne, automobilka si totiž mezi svými zákazníky nechala dělat průzkum a z jejich námětů vznikla nynější podoba multimediálního systému. Úvodní obrazovka označená ikonou domečku poskytuje řidiči zjednodušené zobrazení všech potřebných položek, konkrétně navigaci, média a připojený smartphone. Na spodní straně centrálního displeje se nacházejí virtuální tlačítka rozšířených funkcí infotainmentu (Hudba, Telefon, Navigace, Aplikace a Nastavení). SYNC 3 ovládáte dotykem, hlasem a některé z funkcí i hardwarovými tlačítky.

RECENZE: Ford Focus s infotainmentem SYNC 3

8″ displej infotainmentu má průměrné rozlišení a je umístěn v jakési „kapličce“, toto řešení působí přinejmenším archaicky. S konektivitou je však na tom systém velmi dobře, disponuje hned dvojicí USB portů, Bluetooth, Wi-Fi, Android Auto i Apple CarPlay rozhraním.

Bystrý čtenář již určitě postřehl, že testovací Kuga měla i navigaci, zadávání cílové destinace je intuitivní a je téměř nemožné, abyste zmatkovali nebo nevěděli „co zmáčknout“. Kromě adresy lze zadávat i populární body zájmů, což usnadní například hledání čerpací stanice, restaurace, hotelu nebo parkoviště. Bluetooth Hands-free dokáže kromě telefonování zobrazit i SMS zprávy. Výraznou inovací je integrace palubní Wi-Fi, která usnadňuje aktualizaci softwaru, povinný Emergency Assist nebo režim sluhy (PIN kód obrazovky). Během brouzdání systémem mne zaujala položka MyKey, jedná se o možnost nastavení různých omezení vozidla pro druhý klíč, což se hodí, když npříklad auto půjčujete svým dětem.

Apple CarPlay a AppLink

Vlastníte-li iPhone byl by hřích nepoužívat intuitivní rozhraní Apple CarPlay, které ve Fordu Kuga nabíhá přímo bleskově. K připojení nepotřebujete nic zvláštního, pouze originální kabel s konektorem lightning, což znamená podporu od iPhonu 5. Poté již nic nebrání tomu, aby se váš iPhone naklonoval na displej infotainmentu. Díky CarPlay jste schopni plnohodnotně používat hlasovou asistentku Siri, své oblíbené aplikace nebo přehrávač hudby, během řízení.

Kaplička přístrojů

Ve Fordu Kuga najdeme klasickou koncepci kapličky přístrojů, nikoliv žádný digitální štít. Musíme se spokojit s analogovým tachometrem, otáčkoměrem, palivoměrem a teploměrem. Nebojte se, nachází se zde i menší barevný displej, který se ovládá tlačítky na volantu. Displej informuje řidiče o jízdních datech a lze pomocí něj provádět konfiguraci vozidla. Zajímavou aplikací je Ford EcoMode, který hodnotí řidiče na základě trojice parametrů (Řazení, Předvídání, Rychlost) a tím jej motivuje k hospodárné jízdě pomocí okvětních lístků virtuální květiny.

Aktivní parkovací asistent

Nevěříte si při parkování? Bojíte se, že poškodíte svůj nebo cizí vůz? Ford Kuga disponuje inteligentním parkovacím asistentem, který kromě upozornění na překážku zvládne sám zaparkovat jak příčně, tak i podélně. Nicméně mnohdy je i vyparkování problém, s tím si umí Ford poradit také. V rámci asistentu je i samočinně vyparkování, které vám následně předá řízení. Malým problémem byla manuální převodovka, úkon vyžaduje řidičův cit na spojkovém pedálu nebo automatickou převodovku PowerShift.

Závěr

Ford Kuga s infotainmentem SYNC 3 je podařené auto. I přes své stáří se mu daří díky slušné konektivitě udržet krok s dobou i konkurencí. Občas se však najdou nedostatky, které mne přinejmenším zamrzely. Na mysli mám například horší přístup k USB konektorům umístěných pod loketní opěrkou, což vyžaduje přelámání si alespoň jedné z rukou nebo „demo verze“ bezklíčkového odemykání KeyFree, kterým pouze nastartujete, odemknout jste nuceni prostřednictvím dálkového ovladače. Raději si připlaťte 8.500,- za plnohodnotný systém. A na samotný závěr jen dodám, je opravdu velká škoda, že pro zákazníky v Evropě není dostupná žádná aplikace pro vzdálený přístup do vozidla, která se stává standardem.


Jménem redakce, chci poděkovat autosalonu AUTOSPOL Uherské Hradiště, za zapůjčení vozidla a spolupráci. Článek není placenou reklamou.

 

Foto: Filip Suchomel

Filip Suchomel

Recent Posts

Videotest: SsangYong Korando Club 1.5 GDI-T 4×4: Základní výbava? Proč ne

Na test dojel velmi populární model, který můžeme vídat na českých silnic stále častěji, SsangYong…

6 dny ago

Videotest: Volkswagen Multivan T6.1 Highline 2.0 TDI 4Motion (2024): Stále má co nabídnout

Volkswagen Multivan T6.1 je pomalu nahrazován novějším bratříčkem, modelem T7. Šestka se však loučí s…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Multivan T7 Life 2.0 TDi (2024): Je to dodávka nebo osobák?

VW Multivan je stálicí a ikonou, kterou není nutné asi víc představovat. Aktuálně je na…

2 měsíce ago

Volkswagen Caddy Life 2.0 TDi (2024): Když vám voní nafta

Volkswagen Caddy Life je ve své nejnovější generaci poměrně pohledným autem. Někdo může namítat, že…

2 měsíce ago

Videotest: Volkswagen Amarok Aventura V6 – Nejlepší pick-up na trhu?

Kooperace a partnerství Volkswagenu a amerického Fordu se vyplatilo! Výsledkem společného snažení se stala nová…

3 měsíce ago

Videotest: Volkswagen ID.3 Pro S facelift 77 kWh (2024): Podruhé a mnohem lépe

Volkswagen si první generací elektromobilu ID.3 zadělal na problémy. Vytýkána byla tomuto modelu zejména nižší…

4 měsíce ago